نحوه حذف استوری اینستاگرام؛ چگونه استوری را لغو کنیم؟

استوری های اینستاگرام هیجان انگیزترین ویژگی این برنامه است که در آن استوری را پست می کنید که پس از 24 ساعت ناپدید می شود. ویژگی استوری اینستاگرام خیلی زود پس از معرفی اسنپ چت شکست خورد و تنها دلیل آن این بود که اینستاگرام فضای خلاقانه تری را ارائه می دهد. بخش استوری به تنهایی ویژگی‌های بسیار جالبی مانند افزودن موسیقی، استیکرها، فایل‌های GIF و غیره را ارائه می‌کند. با این حال، حذف استوری در اسرع وقت تنها گزینه باقی می‌ماند که به اشتباه استوریی را پست کنید و بعدا متوجه آن شوید. همراه چیکاو باشید.

جواب سریع

برای حذف استوری از حساب اینستاگرام خود، وارد حساب کاربری خود شوید. سپس روی استوری خود از صفحه اصلی کلیک کنید. هنگامی که استوری شما ظاهر شد، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین صفحه خود کلیک کنید. از منو روی Delete کلیک کنید. یک پاپ آپ دیگر وجود خواهد داشت که از شما می خواهد حذف را تأیید کنید. پس از تایید Delete، اینستاگرام استوری شما را حذف خواهد کرد.

مراحل حذف استوری های فعلی اینستاگرام

بیست و چهار ساعت کافی است تا فالوورهای شما متوجه اشتباه در استوری شما شوند. و اگر استوریی را پست کرده اید که هرگز قرار نبوده اید، متوجه آن حتی بعد از یک ساعت خیلی دیر خواهد بود. 2 میلیارد کاربر اینستاگرام بیشترین مشارکت را در استوری ها نشان می دهند. فالوورهای شما روی عکس نمایه گرد شما کلیک می‌کنند تا استوری شما را ببینند، حتی قبل از اینکه متوجه شوند اشتباهی آن را پست کرده‌اید.

بنابراین، علاوه بر آگاهی از آنچه در استوری اینستاگرام شما می گذرد، همچنین باید بدانید که چگونه استوری اینستاگرام خود را قبل از اینکه شهرت شما را به خطر بیندازد حذف کنید. مراحل زیر می توانید برای حذف استوری فعلی اینستاگرام خود انجام دهید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. برای دیدن استوری خود روی عکس نمایه گرد در بالا سمت چپ کلیک کنید.
  3. روی منوی سه نقطه در سمت راست پایین صفحه گوشی خود ضربه بزنید.
  4. بر روی گزینه Delete کلیک کنید.
  5. با کلیک مجدد بر روی Delete، حذف را تایید کنید.

پس از انجام این مراحل استوری اینستاگرام شما ناپدید می شود. با این حال، توجه داشته باشید که در حین حذف، اگر کاربر استوری شما را روی صفحه نمایش خود باز کند، پس از حذف آن از صفحه نمایش او ناپدید نمی شود. فقط پس از اینکه آنها از استوری شما فاصله بگیرند، از صفحه نمایش آنها ناپدید می شود.

مراحل حذف استوری اینستاگرام از آرشیو

یک استوری شرم آور یک استوری شرم آور است، چه در استوری بورد شما و چه در آرشیو اینستاگرام شما. طبیعی است که شما آن استوری را از اینستاگرام خود بخواهید. برای حذف استوری اینستاگرام از آرشیو مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از گوشی خود به اپلیکیشن اینستاگرام بروید.
  2. روی نماد نمایه در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
  3. سپس روی نماد همبرگر از گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  4. از منوی ظاهر شده روی Archive کلیک کنید.
  5. بعد روی استوریی که می خواهید از قسمت استوری های آرشیو شده حذف کنید کلیک کنید.
  6. روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  7. از منوی ظاهر شده گزینه Delete را انتخاب کنید.
  8. با کلیک مجدد بر روی Delete تایید کنید.

به این ترتیب استوری خود را از بخش آرشیو محو می‌کنید. با این حال، اگر یک استوری را به اشتباه حذف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

نحوه بازیابی استوری های حذف شده در اینستاگرام

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شما استوریی را که قصد حذف آن را نداشتید حذف کنید. یا ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پس از حذف یک استوری متوجه شوید که عکس یا ویدیو را برای استفاده شخصی خود ذخیره نکرده اید.

خبر خوب این است که اینستاگرام به شما امکان می دهد محتوای حذف شده خود را بازیابی کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید استوری های حذف شده را پیدا کنید.

  • وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و به پروفایل خود بروید.
  • نماد همبرگر را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.
  • از منوی ظاهر شده روی گزینه Your Activity کلیک کنید.
  • به پایین اسکرول کنید تا گزینه Recently Deleted را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  • استوریی را که می خواهید بازیابی کنید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  • روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • Restore را انتخاب کنید.
  • با کلیک مجدد بر روی Restore، Restoration را تایید کنید.
اینستاگرام به شما امکان می دهد استوری های حذف شده را ظرف 30 روز بازیابی کنید، در غیر این صورت استوری برای همیشه حذف می شود.

جمع بندی

عادت کردن به ویژگی‌ها و نکات ظریف اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا از قوانین مطابقت و کنترل آسیب‌ها مانند حذف استوری‌ها مطلع باشید. با دنبال کردن مراحل این مقاله می توانید استوری های اینستاگرام را به صورت کارآمدتری مدیریت کنید.
امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.