نقد و بررسی Realme Pad 2؛ ارتقای شیک که اصول اولیه را پوشش می‌دهد!

ریلمی از زمان اولین عرضه خود در سال 2018 تاکنون تنها دو تبلت را راه اندازی کرده است. Realme Pad 2 دومین تبلت این برند است و نسبت به مدل قبلی بهبودهایی در عملکرد و طراحی دارد. همچنین شارژ سریع‌تر و نمایشگر سریع ۱۲۰ هرتزی با نرخ تازه‌سازی وجود دارد. مهمتر از آن، نوع پایه نیز به 6 گیگابایت رم مجهز شده و نرم افزار آن برای یک تجربه نمایش عریض بهینه شده است. اما آیا ریلمی برای ارائه تبلتی با این قیمت رقابتی تلاش خود را کاهش داده است و آیا واقعاً می‌تواند Redmi Pad که اخیراً راه‌اندازی شده است را شکست دهد؟ بیایید دریابیم. همراه چیکاو باشید.

Realme Pad 2 - چیکاو

طراحی Realme Pad 2

این تبلت در دو رنگ موجود است – Imagination Grey و Inspiration Green.  ریلمی Pad 2 دارای یک فریم فلزی با اضلاع صاف و یک شاسی با درج پلی کربنات است که حدود یک چهارم سطح عقب را اشغال می کند. نوار پلاستیکی در نیمه بالایی دستگاه قرار می گیرد (هنگامی که به صورت افقی نگه داشته می شود) و با ماژول دوربین بزرگ در یک انتها از لبه به لبه (از جمله قاب) کشیده می شود. درج به راحتی تمام آنتن های لازم برای ارتباطات رادیویی را در زیر خود پنهان می کند. برآمدگی دوربین، اگرچه برجسته است، اما زیاد بیرون نمی‌زند و وقتی تبلت روی سطح صاف قرار می‌گیرد، تکان نمی‌خورد.

از آنجایی که به دلیل این رویکرد طراحی مینیمالیستی، هیچ اتصال یا شکاف آنتنی وجود ندارد، در نهایت بسیار عالی و همچنین بسیار باریک (7.2 میلی متر) است.

یک صفحه نمایش LCD بزرگ 11.5 اینچی با یک قاب نازک به دور با برش های گوشه گرد وجود دارد که به خوبی با رابط نرم افزاری ریلمی ترکیب می شود. درست مانند مدل قبلی، Realme Pad 2 نیز هیچ گونه لوازم جانبی اختیاری ندارد.

آننباکسینگ Realme Pad 2 - چیکاو

مشخصات و نرم افزار Realme Pad 2

ریلمی پد 2 از یک SoC 6 نانومتری MediaTek Helio G99 پشتیبانی می کند و مدتی است که در تعدادی از دستگاه های مقرون به صرفه در دسترس بوده است. این لیست از دستگاه ها همچنین شامل Redmi Pad است که رقیب اصلی این دستگاه است. استانداردهای ارتباطی شامل Wi-Fi ac، بلوتوث 5.2، پشتیبانی از چندین باند LTE و سیستم های معمول موقعیت یابی جهانی ماهواره ای است.

جک هدفون برای کسانی که می‌خواهند وصل شوند وجود ندارد. اما شما یک سینی سیم‌کارت را دریافت می‌کنید که فضایی برای یک سیم‌کارت و یک کارت microSD دارد و تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را پشتیبانی می‌کند. این تبلت دارای باتری 8360 میلی آمپر ساعتی است که با شارژر 33 واتی موجود در جعبه شارژ می شود.

درست مانند مدل قبلی، Realme Pad 2 نیز فاقد خواننده اثر انگشت است و تنها راه برای باز کردن قفل دستگاه بدون تایپ رمز عبور، استفاده از قفل 2 بعدی با چهره است. در حالی که این وسیله ایمن برای باز کردن قفل هر دستگاه شخصی نیست، اما در اکثر شرایط نوری به جز در تاریکی شدید به خوبی کار می کند.

یک پیشرفت نسبت به Realme Pad قدیمی‌تر، رابط نرم‌افزاری آن خواهد بود. این یک نسخه «لایت» یا ساده از رابط کاربری معمولی Realme UI نیست که در برخی از دستگاه‌های سطح ابتدایی آن که شامل مدل قبلی نیز می‌شوند، یافت می‌شود. Realme Pad 2 جدید با تمام ویژگی‌های شخصی‌سازی که از گوشی‌های هوشمندش انتظار می‌رود و برخی موارد دیگر کاملاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شامل یک داک پایینی است که برنامه‌های پین‌شده و اخیراً راه‌اندازی‌شده را نشان می‌دهد که در پس‌زمینه فعال هستند. با این حال، سودمندی این داک به صفحه اصلی محدود می‌شود، زیرا در دسترس نیست و نمی‌توان آن را در جای دیگری در رابط فراخوانی کرد یا از طریق برنامه‌های شخص ثالث بالا کشید.

Realme Pad 2، برخلاف اکثر دستگاه‌ها و تبلت‌های Realme دیگر با این قیمت، با نرم‌افزار bloatware بارگذاری نشده بود و تنها یک برنامه شخص ثالث (فیس‌بوک) از پیش نصب شده داشت که می‌توان آن را حذف کرد.

علیرغم نداشتن هیچ گونه لوازم جانبی پشتیبانی شده رسمی، این نسخه بهینه سازی شده برای تبلت Realme UI دارای پشتیبانی کامل از پد لمسی (در قسمت تنظیمات اضافی) با پشتیبانی کامل از حرکاتی است که در یک ترک پد معمولی انجام می شود. همچنین برنامه های معمولی مانند توانایی اجرای دو برنامه در صفحه نمایش تقسیم شده با یک برنامه اضافی که می تواند در یک پنجره بازشو راه اندازی شود، وجود دارد که به یکی اجازه می دهد سه برنامه را در یک زمان نمایش دهد.

رنگ بندی ریلمی پد 2 - چیکاو

عملکرد Realme Pad 2

امکان چند کار به درستی در این تبلت وجود دارد. می‌توانم پنج برگه کروم را به همراه برنامه YouTube که قرقره‌ها را در کنار هم در حالت تقسیم صفحه نمایش می‌دهد، باز نگه دارم. همچنین امکان باز کردن یک پنجره شناور در حین انجام تمام این کارها وجود دارد و به نظر می رسد سیستم به خوبی از عهده آن بر می آید، با کمی تاخیر در طراحی صفحات وب طولانی.

صرف نظر از عملکرد نرم افزاری این تبلت که برای یک تبلت مقرون به صرفه خوب بود، نسبت ابعاد این صفحه نمایش عریض را دوست داشتم. برای مصرف محتوا ایده آل است و به اندازه کافی گسترده است تا برنامه های صفحه نمایش تقسیم شده را در کنار هم اجرا کند. خوشبختانه، Realme پشتیبانی از Widevine L1 را در نظر گرفته است که به من اجازه می دهد محتوای ویدیویی فول اچ دی را در این تبلت پخش کنم و از آن لذت ببرم. دید در فضای باز خوب است، اما نمایشگر با زاویه دید کنتراست را از دست می دهد. در عین حال، صفحه‌نمایش واضح‌ترین نمایشگر موجود نیست (با توجه به وضوح و اندازه آن) و سیستم نرخ تازه‌سازی بالا MEMC آن هر از گاهی هنگام اسکرول یا انتقال بین ویدیو و برنامه‌ها کاملاً متلاطم می‌شود.

در مورد بنچمارک‌ها، این تبلت به عنوان امتیازات مدیریتی مورد انتظار عمل کرد که در این قیمت با گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه همتراز بود. Realme Pad 2 در AnTuTu امتیاز 4,29,907 و در تست های تک و چند هسته ای Geekbench امتیاز 726 و 1975 را به دست آورد. از نظر گرافیکی، این تبلت به ترتیب 25 فریم در ثانیه، 55 فریم در ثانیه و 15 فریم در ثانیه را در مجموعه های آزمایشی Manhattan 3.1، T-Rex و Car Chase GFXBench مدیریت کرد.

مدیاتک هلیو G99 قدرت عملکردی نیست، اما برای انجام کارهای روزمره به اندازه کافی خوب است. این باعث می‌شود که این تبلت برای بازی‌های معمولی مناسب‌تر از عناوین گرافیکی سنگین با وجود نمایشگر نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز باشد. من Asphalt 9: Legends را امتحان کردم و در تنظیمات پیش فرض با برخی فریم های نادیده گرفته شده و لکنت جزئی به خوبی کار کرد.

چیزی که در مورد تجربه بازی و تماشای ویدیو دوست داشتم، صدایی بود که نسبت به تنظیم ساده‌تر بلندگوی دوگانه در مدل قبلی بهبود یافته است. قطعاً صدا در مقایسه با مدل قبلی بلندتر و فراگیرتر است. این تبلت همچنین به پشتیبانی از Dolby Atmos مجهز شده است.

دوربین

ریلمی پد 2 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو است. همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی کیفیت تصویر پایین‌تر از جزئیات متوسط ​​را ارائه می‌دهد اما به رنگ‌های طبیعی نزدیک‌تر است. بافت‌ها حتی در روز روشن عمدتاً صاف بودند، بنابراین بهتر است با هر دوربین تلفن هوشمندی که با این قیمت در دسترس است، عکس بگیرید.

سلفی‌های دوربین جلو، جزئیات کم و بافت‌های صاف را نشان می‌دهند. این دوربین برای تماس‌های ویدیویی مناسب‌تر است، زیرا در هنگام فیلم‌برداری، نور پس‌زمینه را به خوبی مدیریت می‌کند، که هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی مفید است.

باتری

عمر باتری برای یک تبلت مقرون به صرفه کاملاً مناسب است. در تست ویدیویی حلقه باتری استاندارد ما، Realme Pad 2 26 ساعت و 13 دقیقه را تحت تأثیر قرار داد. با یا بدون سیم کارت در داخل، به راحتی می تواند حدود 2 روز با استفاده زیاد و 3 روز با استفاده معمولی دوام بیاورد که برای یک تبلت باریک خوب است. اضافه شدن اتصال LTE همچنین به این معنی است که یک جنگجوی جاده ای قابل اعتماد است که می تواند سرگرمی های بی وقفه (برای برنامه های OTT) یا اتصال (تماس های ویدیویی و غیره) را در هنگام حرکت ارائه دهد. باتری بزرگتر آن همچنین به این معنی است که بسیار بیشتر از هر تلفن هوشمندی که در جیب شما است دوام خواهد آورد.

در مورد شارژ، شارژر 33 واتی توانست تبلت را در 30 دقیقه به 33 درصد و در یک ساعت به 62 درصد شارژ کند و در مدت زمان 1 ساعت و 36 دقیقه شارژ را تکمیل کند که برای یک تبلت بد نیست.

جمع بندی

از دیدگاه گسترده تر، ریلمی پد 2 از نظر فرم و عملکرد مانند مدل قبلی باقی می ماند. بهتر است از آن به عنوان یک دستگاه مصرف رسانه استفاده شود و نه بیشتر. Realme با راه‌اندازی نکردن لوازم جانبی صفحه کلید با آن، فرصت استفاده از تبلت را به عنوان یک دستگاه بهره‌وری سبک از دست داد. همچنین نمی توان از آن به عنوان خط خطی استفاده کرد، زیرا از قلم نیز پشتیبانی نمی کند.

با این حال، Realme Pad 2 بر اساس نقاط ضعف نسل قبلی خود ساخته شده است و با افزودن نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا، پردازنده به روز شده و اتصال سلولی به مجموعه ویژگی های خود، موفق می شود همه کاره باشد. در روپیه 19999، به سختی می توان چنین چیزی را در بازار یافت. نزدیک‌ترین رقیب آن شامل Redmi Pad (Review) و Oppo Pad Air (Review) است که ممکن است قیمت کمی پایین‌تر داشته باشند، اما فاقد اتصال سلولی هستند و نمایشگرها و باتری‌های کوچک‌تری دارند.

امتیاز دهید
منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.