Galaxy S21 Ultra در مقابل Galaxy S24 Ultra؛ یک ارتقاء بزرگ

سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked خود در تاریخ 17 ژانویه از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود به نام Galaxy S24 Ultra رونمایی کرد. این بهترین گوشی هوشمندی است که این شرکت تا به حال ساخته است، با طراحی و ویژگی های فوق العاده.

اگر قبلاً یک گلکسی اس 21 اولترا دارید و می‌خواهید به یک گوشی جدیدتر ارتقا دهید، گلکسی اس 24 اولترا می‌تواند یک ارتقاء قابل توجه باشد. بیایید ببینیم که چگونه آنها از نظر طراحی و مشخصات با هم مقایسه می شوند.

گلکسی اس 24 اولترا دارای پردازنده سریع تر، صفحه نمایش روشن تر، دوربین های بهتر، شارژ سریع تر و قلم S داخلی است.

Galaxy S24 Ultra در مقابل Galaxy S21 Ultra: چیزهای زیادی تغییر کرده است

نمایشگر

گلکسی اس 21 اولترا و گلکسی اس 24 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح QHD+ هستند، اما نمونه موجود در گلکسی اس 24 اولترا قوی تر (به لطف Gorilla Glass Armor) و صاف تر است و انعکاس / تابش بسیار کمتری دارد. متأسفانه، پهن‌تر نیز هست که می‌تواند استفاده راحت با یک دست را به هم بزند.

Galaxy S24 Ultra دارای صفحه نمایش روشن تری است که می تواند تا 2600 نیت روشنایی داشته باشد. در حالی که گلکسی اس 21 اولترا با قلم S سازگار است، اسلات داخلی ندارد. گلکسی اس 24 اولترا، درست مانند گوشی های سری گلکسی نوت، دارای یک اسلات قلم S داخلی است.

در حالی که هر دو گوشی دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، Galaxy S24 Ultra دارای قاب تیتانیومی قوی تری است. گلکسی اس 21 اولترا از قاب آلومینیومی استفاده می کند.

عملکرد

گلکسی اس 24 اولترا از پردازنده بسیار قدرتمندتر اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد، به این معنی که می‌توانید بازی‌های سطح بالا را با نرخ فریم حتی نرم‌تر انجام دهید و در حین انجام چند کار، سکته‌های کمتری را مشاهده کنید. هر دوی آنها 12 گیگابایت رم و 256/512 گیگابایت حافظه دارند، اما رم و فضای ذخیره سازی در گلکسی اس 24 اولترا سریعتر هستند. همچنین دارای گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی است.

گوشی جدید همچنین تا هفت سال بسیار زیاد سیستم‌عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند، به این معنی که در سال 2030 تا اندروید 21 به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند. این گوشی دارای چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند ترجمه بلادرنگ زبان است. ، خلاصه پیام ها، پیشنهادات زبان، ویرایش تصویر، تولید کننده کاغذ دیواری و موارد دیگر.

دوربین

از نظر دوربین، با گلکسی اس 24 اولترا ارتقای عظیمی دریافت خواهید کرد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با OIS، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و OIS، و دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر (و زوم با کیفیت اپتیکال تا 10 برابر با برش در حسگر) دارد.

گلکسی اس 21 اولترا دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با OIS، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر است. گوشی جدیدتر همچنین دارای یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی Galaxy S21 Ultra است.

در حالی که هر دو گوشی می توانند ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند، گلکسی اس 24 اولترا می تواند هنگام ضبط ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه بین همه دوربین های خود جابه جا شود. علاوه بر این، می‌تواند ویدیوهای روان‌تر 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (در مقایسه با ویدیوهای 8K 24 فریم در ثانیه Galaxy S21 Ultra) و ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین از ضبط 8K با زوم 5 برابری پشتیبانی می کند.

باتری

هر دو گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند، اما گلکسی اس 24 اولترا دارای شارژ سریع 45 واتی است. هر دو گوشی دارای شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی هستند. هر دو دارای اتصال 5G، Ultra Wideband (UWB)، NFC و USB 3.2 Type-C هستند، اما Galaxy S24 Ultra دارای Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.3 برای اتصال بی سیم سریعتر است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.