آموزش فعال و غیرفعال کردن تنظیمات پروکسی از طریق میانبر

جدای از پیکربندی تنظیمات پراکسی که می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، یک نیاز معمول وجود دارد که به کاربران، به‌ویژه آنهایی که لپ‌تاپ‌های همراه دارند، اجازه دهیم تا زمانی که دستگاه‌هایشان به شبکه شرکتی متصل نیستند، موقتاً تنظیمات پراکسی را غیرفعال کنند. همراه چیکاو باشید.

ساده ترین راه برای رسیدگی به این مشکل، قرار دادن یک فایل REG در دسکتاپ، منوی استارت یا نوار وظیفه کاربر است. برای ایجاد یک فایل REG، برنامه Notepad را راه اندازی کنید و فقط چند خط کد اضافه کنید. در اینجا نمونه ای از شکل ظاهری آن فایل آورده شده است.

مقدار 00000000 این تنظیم را غیرفعال می کند در حالی که مقدار 00000001 تنظیم را فعال می کند.

خط اول این فایل به سیستم عاملی که کاربر شما استفاده می کند بستگی دارد. برای RegistryEditorVersion، یکی از Windows Registry Editor نسخه 5.00 را برای Windows 2000، Windows XP، و Windows Server 2003 و بالاتر یا REGEDIT4 را برای Windows 98 و Windows NT 4.0 انتخاب کنید. هدر REGEDIT4 روی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز 2000، ویندوز XP و ویندوز سرور 2003 نیز کار می‌کند.

می توانید از دستور زیر برای به روز رسانی تنظیمات دیگر در رجیستری استفاده کنید. از Notepad یا ویرایشگر متن دیگری استفاده کنید و فایل را به صورت REG ذخیره کنید.

نحوه وارد کردن  فایل های Reg

RegistryEditorVersion

خط خالی

[RegistryPath1]

“DataItemName1″=”DataType1:DataValue1″

DataItemName2″=”DataType2:DataValue2”

خط خالی

[RegistryPath2]

“DataItemName3″=”DataType3:DataValue3”

RegistryEditorVersion
Blank line
[RegistryPath1]
"DataItemName1"="DataType1:DataValue1"
DataItemName2"="DataType2:DataValue2"
Blank line
[RegistryPath2]  
"DataItemName3"="DataType3:DataValue3"

برای وارد کردن این فایل به رجیستری (این کار را با مسئولیت خود انجام دهید!)، می توانید با دوبار کلیک کردن روی این فایل REG یا از طریق خط فرمان انجام دهید. در اینجا مثالی از نحوه اجرای این مورد از خط فرمان آورده شده است (برای ویستا و نسخه های جدیدتر، باید خط فرمان را به عنوان Administrator با کلیک راست و انتخاب “Run As Administrator” اجرا کنید).

regedit /s “مسیر به فایل”

سوئیچ /s فایل را در حالت “Silent” اجرا می کند. برای تأیید اینکه تغییرات اعمال شده اند، ویرایشگر رجیستری را باز کنید یا Internet Explorer را ببندید و دوباره باز کنید. به گزینه های اینترنت اکسپلورر دسترسی پیدا کنید، به تب Connections، تنظیمات LAN بروید. اکنون باید چک باکس استفاده از سرور پروکسی برای شبکه محلی خود را بردارید.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.