اصلی ترین ترفند دیجی کالا برای فروش بیشتر محصولاتش که از آن بی اطلاع هستید!

شاید امروز کمتر کسی را بتوان یافت که نام دیجی کالا را نشنیده باشد و یا حداقل یک خرید در این فروشگاه اینترنتی ثبت نکرده باشد. به نظر شما این فروشگاه اینترنتی چه ترفندی را برای فروش بیشتر محصولاتش و بیش از پیش در دید مشتریان قرار گرفتن را انجام داده است تا به چنین جایگاهی دست یافته است؟ در این بخش از چیکاو به بررسی ترفندی که دیجی کالا برای افزایش فروش خود به آن دست زده است خواهیم پرداخت و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه شما نیز می‌توانید با استفاده از این ترفند نسبت به افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وب سایت اینترنتی دارید ولی فروشی ندارید؟

بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند در ابتدای مسیر بر این باورند که با راه اندازی یک وب سایت اینترنتی کار دیگر تمام است و از فردای راه اندازی وب سایتشان فروش اینترنتی آن‌ها آغاز می‌شود. این در حالی است که طراحی سایت و راه اندازی وب سایت اینترنتی تازه شروع ماجرایی هیجان انگیز است. طراحی سایت فروشگاهی برای شما تنها ایجاد یک بستر فروش اینترنتی است. تا زمانی که وب سایت شما در دید مخاطبین و افرادی که قصد خرید محصولات شما را دارند قرار نگرفته باشد نمی‌توانید انتظار این را داشته باشید که فروشی در سایت شما رقم بخورد.

تولید محتوا جذاب و متفاوت

یکی از اولین قدم‌هایی که می‌بایست پس از طراحی فروشگاه اینترنتی خود بر روی آن تمرکز کنید تولید محتواست. می‌بایست برای هر یک از دسته بندی‌های محصولاتی که بر روی سایت ارائه می‌دهید محتوایی بنویسید. هر یک از محصولاتی که بر روی سایت درج می‌شوند نیز نیازمند محتوا هستند. این محتواها می‌تواند در قالب تصویر، ویدیو، متن و یا حتی ویس باشند. هر چه محتوای شما غنی‌تر و کامل‌تر باشد شانس اینکه مشتریان ترغیب شوند تا از میان انبوه وب سایت‌هایی که محصولات شما را ارائه می‌دهند از وب سایت شما خرید خود را انجام دهند بیشتر می‌شود.

سئو سایت فروشگاهی را جدی بگیرید

یکی دیگر از مواردی که دیجی کالا آن را دنبال کرد و به موفقیت رسید تمرکز و هزینه کردن بر روی سئو سایت فروشگاهی است. سئو حلقه گمشده‌ای است که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از آن غافل هستند و حتی مدیران بسیاری از وب سایت‌های فروشگاهی از آن و تفاوتی که در فروش اینترنتی آن‌ها می‌تواند ایجاد کند آگاهی کاملی ندارند.

در حال حاضر اکثر افراد برای رفع نیازهای خود، یافتن پاسخ پرسش‌هایشان و خرید وسایل مورد نیازشان به گوگل مراجعه می‌کنند. سئو دقیقا کاری می‌کند تا هر یک از صفحات وب سایت شما در صفحه اولی که گوگل به مخاطبینش پیشنهاد می‌دهد قرار گرفته و بدین صورت شما می‌توانید با بیش از پیش قرار گرفتن در جلو چشم مشتریان شانس خود برای فروش اینترنتی را افزایش دهید.

مجموعه‌های مختلفی در حال حاضر خدمات سئو را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها شرکت ویرا است. شما با استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی ویرا می‌توانید وب سایت فروشگاهی خود را سئو کرده و با افزایش ورودی‌های خود از طریق گوگل توجه مخاطبین بیشتری را به سمت وب سایت خود و محصولاتی که ارائه می‌دهید جلب کنید و در نهایت فروش بیشتری را از طریق سایت خود تجربه کنید.

تبلیغات اینترنتی و آنلاین

تبلیغات اینترنتی در حال حاضر از جمله ارزان‌ترین و پربازده‌ترین تبلیغاتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. تبلیغات اینترنتی شامل بخش‌های مختلفی می‌شوند اما یکی از بهترین آن‌ها تبلیغات به صورت کلیکی است. وب سایت‌های مختلفی خدمات تبلیغات کلیکی را انجام می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به یکتانت و مدیا ادز اشاره نمود. این وب سایت‌ها تبلیغات شما را در وب سایت‌های مختلفی نمایش می‌دهند و تنها در صورتی که مخاطبین هدف شما بر روی تبلیغات‌تان کلیکی کرده باشند از حساب شما پولی کسر می‌شود.

ترب به فروش شما کمک میکند

ترب یکی دیگر از عوامل موفقیت دیجی کالا در تجربه فروش اینترنتی است. با ساخت اکانت در ترب این امکان را خواهید داشت تا وب سایت شما و محصولی که ارائه می‌دهید در لیست قیمت ارائه شده این وب سایت به مشتریان قرار گیرد و کاربران بتوانند از طریق ترب نیز با وب سایت شما آشنا شوند و از محصولات شما نیز دیدن کرده و خرید خود را انجام دهند.

بخش لجستیک را دریابید

لجستیک که شامل تامین و ارسال کالا می‌شود یکی از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که فروشگاه‌های اینترنتی با آن درگیر هستند. هر چه وب سایت شما گسترش یابد و هر چه تعداد محصولات و فروش شما بیشتر شود اهمیت بخش لجستیک بیش از پیش احساس می‌شود. همانند دیجی کالا با تمرکز بر روی تقویت زیر ساخت‌های لجستیک خود می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید.

در حال حاضر دیگر قیمت کمتر ملاک خرید کاربران نیست، بلکه ارسال سریع و به موقع اولویت بالاتری یافته است. در صورتی که شما بتوانید در کمتر از چند ساعت محصول را به دست خریداران برسانید این شانس را خواهید داشت تا از وب سایت‌هایی که قیمتی ارزان‌تر از شما نیز برای محصول مورد نظر تعیین کرده‌اند فروش بیشتری را تجربه کنید.

تا کنون تجربه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را داشته اید؟ چه چالش هایی برای فروش اینترنتی خود داشته اید؟ در بخش نظرات تجربه خود در عرصه فروش اینترنتی محصولات بنویسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.