راهنمای خرید لپ تاپ و کیس گیمینگ در تیرماه 1402

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رشد بی سابقه صنعت بازی سازی، لپ تاپ های گیمینگ به عنوان یکی از ابزارهای برجسته و محبوب برای گیمرها تبدیل شده است. قابلیت حمل، قدرت سخت افزاری بالا و عملکرد بی نظیر در بازی های ویدیویی، امکانات فراوانی را برای گیمرها میسر کرده است. اگر شما قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید و در بین انبوهی از مدل ها با مشخصات متنوع سردرگم شدید، نگران نباشید، جای درستی را برای یافتن لپ تاپ پیدا کرده اید. با ما و معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ تیر ماه سال 1402 همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید لپ تاپ گیمینگ نیازمند بررسی دقیق و داشتن اطلاعات کافی در مورد سخت افزار و ویژگی های آن دارد. اما همانطور که گفتیم، به علت وجود تنوع بسیار بالا در بازار لپ تاپ های گیمینگ، انتخاب یک مدل مناسب بودجه و نیاز شما، می تواند به امری چالش برانگیز تبدیل شود. با داشتن اطلاعات لازم و شناخت درست از محصول، می توانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

عوامل مهمی که می بایست در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آن توجه کرد، ابتدا عملکرد کلی و سپس قیمت لپ تاپ است.

پردازنده مرکزی (CPU)، کارت گرافیک، حافظه رم، سرعت حافظه ذخیره سازی و سیستم خنک کنندگی، همگی در پرفورمنس یک لپ تاپ تاثیر گذار هستند. شناخت هر قطعه زمان زیادی را می طلبد، همچنین لپ تاپ های گیمینگ هرساله با قطعات جدیدتر بروز می شوند. در ادامه بهترین لپ تاپ گیمینگ تیر ماه امسال را به شما معرفی خواهیم کرد.

لپ تاپ گیمینگ پیشنهادی تیم پی سی کالا

لپ تاپ شرکت ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR-NA

مشخصات اصلی
سازنده پردازنده Intel
مدل پردازنده Intel Core i7-12650H
ظرفیت رم 16GB
نوع رم DDR4
نوع حافظه داخلی SSD NVMe
ظرفیت حافظه داخلی 2TB-NVMe
سازنده کارت گرافیک NVIDIA
مدل کارت گرافیک GeForce RTX 3070
حافظه ویدیویی کارت گرافیک 8GB
صفحه نمایش
سایز پنل 15.6 اینچ
رزولوشن Full HD 1920×1080
نوع پنل IPS
نرخ تازه سازی 144 هرتز
سایر مشخصات
رنگ مشکی
گارانتی دستگاه 18 ماهه شرکتی
قیمت بروزرسانی تا تیرماه 1402
64,782,570 تومان

برند TUF Gaming شرکت ایسوس را به عنوان قاتل پرچمدارها می توان شناخت. سخت افزار عالی، کیفیت ساخت کم نظیر و مهم تر از همه قیمت کاملا رقابتی باعث شده تا لپ تاپ های این سری به ویژه مدل ASUS TUF GAMING FX517ZR-NA، انتخاب ایده آل برای افرادی باشد که قصد تخلیه کردن حساب بانکی خود را ندارند. مدل بالا با در اختیار داشتن پردازنده بالا رده شرکت اینتل یعنی Intel Core i7-12650H و تراشه گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3070 با 8 گیگابایت، به راحتی تمام بازی های روز دنیا را با فریم ریت عالی و تنظیمات گرافیکی High را اجرا می کند. طراحی گیمر پسند، سیستم خنک کنندگی مناسب، صفحه نمایش با 144 هرتز نرخ تازه سازی و ویژگی های ظاهری مانند صفحه کلید RGB، لپ تاپ ایسوس مدل FX517 را به گزینه ای جذاب بدل کرده است. در ادامه بازی های محبوب را با این لپ تاپ مورد آزمایش قرار داده ایم تا عملکرد این محصول را بیشتر متوجه شوید.

نام بازی فریم ریت – تنظیمات گرافیکی در بالاترین حالت – 1080p
Dota 2 141 FPS
The Witcher 3 110 FPS
Mafia 114 FPS
Shadow of Tomb Raider + RT ON 140 FPS
Control – RT ON 65 FPS
Cyberpunk 2077 – RT ON 60 FPS

 

همانطور که در جدول فوق مشخص است. لپ تاپ ایسوس، سنگین ترین بازیها حتی با روشن بودن Ray Tracing که بار گرافیکی بسیار بالایی را به تراشه گرافیکی وارد میکند، فریم ریت بسیار مناسبی را به شما خواهد داد. با این تفاسیر، خرید لپ تاپ گیمینگ ASUS TUF Gaming FX517، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

خرید بهترین کیس گیمینگ (تیر ماه 1402)

اگر به دنبال لذت بیشتر از بازی های ویدیویی می باشید و به اصطلاح هاردکور گیمر هستید، بهترین روش برای تجربه بازی ها، خرید کامپیوتر گیمینگ است. پردازنده بالارده، کارت گرافیک قدرتمند، عملکرد کلی سیستم و ظاهر کامپیوتر با آن زرق و برق های محصولات گیمینگ، مشخصا هدف شما خواهد بود. انتخاب قطعات یک کامپیوتر گیمینگ بیشتر از لپ تاپ زمان شما را خواهد گرفت. چرا که تک به تک قطعات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند و سپس هرکدام را به صورت جداگانه خریداری و در نهایت آنها را اسمبل کنید. اما نگران این چالش ها نباشید. کامپیوتر اسمبل شده ای که در ادامه برای شما قرار داده ایم، یکی از مناسب ترین انتخاب ها با قیمت فوق العاده، برای یک گیمر خواهد بود.

مشخصات مادربرد
برند مادربرد ASUS
نوع سوکت پردازنده Intel LGA 1700
چیپ ست H610
پردازنده های پشتیبانی شده Intel 12Th Generation
حداکثر حافظه پشتیبانی شده 128 گیگابایت
تعداد اسلات حافظه 2 عدد
گارانتی کننده گارانتی اصلی
مدل H610M-A WIFI D4
مشخصات پردازنده
پردازنده مرکزی Intel Core i5-12400
تعداد هسته های 6x performance
تعداد رشته 12
فرکانس پایه 2.5GHz-Perfomance Cores
فرکانس اورکلاک (Boost) 4.4GHz-Perfomance Cores
حافظه Cache سطح سوم 8MB
سوکت intel LGA 1700
حافظه رم
برند رم Corsair
ظرفیت حافظه رم 16GB
نوع حافظه DDR4 – 3200MHz
مشخصات کارت گرافیک
برند گرافیک ZOTAC
مدل تراشه RTX 3060 Ti OC
مقدار حافظه ویدئویی 8GB
مشخصات حافظه ذخیره سازی
نوع حافظه SSD NVMe
ظرفیت 512GB
هارد HDD WD
ظرفیت 1 TB
منبع تغذیه
مدل و برند 750W-White CoolerMaster
مشخصات کیس
برند و مدل Green Z1 Ario
فن های پیشفرض 1 عدد پشت
سیستم خنک کننده پردازنده
برند خنک کننده پردازنده GAMDIAS
مدل E1 RGB
نوع بادی
قیمت بروزرسانی قیمت تا تیرماه 1402
51,230,000 تومان

سیستم بالا با قیمت رقابتی و سخت افزار مناسب برای گیمینگ، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. کارت گرافیک RTX 3060Ti با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی در کنار پردازنده نسل دوازده اینتل مدل Intel Core i5-12400 بازی های روز دنیا را به شکل کاملا ایده آل اجرا خواهد کرد. دقت داشته باشید که با توجه به قیمت عملکرد را باید در نظر داشت. سیستم فوق، بازی های روز و محبوب شما را با رزولوشن 1440p با تنظیمات گرافیکی در بالاترین حالت اجرا خواهد کرد. در جدول پایین، فریم ریت برخی از بازی های محبوب را می توانید مشاهده کنید.

نام بازی میانگین فریم ریت رزولوشن 1440p
GTA V 100 FPS – Ultra
APEX Legends 144 FPS – Very High
Metro Exodus 80 FPS – Extreme
Red Dead Redemption 2 63 FPS – ULTRA
Cyberpunk 2077 + RT On 60 FPS – ULTRA

دقت داشته باشید که بازی های بالا در رزولوشن 1440p تست شده اند. شما با پایین آوردن رزولوشن به فول اچ دی 1080p فریم ریت بالاتری را خواهید داشت. برای خرید لپ تاپ قسطی گیمینگ یا کیس گیمینگ به صورت اقساطی می توانید به فروشگاه پی سی کالا مراجعه کرده و با بهترین قیمت موجود در بازار با گارانتی های معتبر، از خرید خود لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.