با پارتیشن شیشه‌ای ترکیب مناسبی از شفافیت و حفظ ارتباط بین فضاها را ارمغان بیاورید

پارتیشن‌های شیشه‌ای (Glass Partition) یک دیوار شیشه‌ای هستند که به عنوان جدا کننده یا همان دیوایدرها به کار برده می‌شوند که عمده کاربرد آن‌ها در فضاهای بزرگ و باز می‌باشد. بدیهی است که پارتیشن‌های شیشه‌ای نقش یک دیوار را ایفا می‌کنند، اما این مورد را نیز به خاطر بسپارید آن‌ها یک جدا کننده موقت هستند. به عبارت دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای جزو سازه‌های اصلی ساختمان محسوب نمی‌شوند. با این اوصاف می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید از آن‌ها استفاده کنید و در صورتی که به آن‌ها نیازی ندارید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا نمائید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از گذشته تاکنون دکوراسیون ساختمان‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است، از این رو عناصر مورد استفاده در دکوراسیون‌ها نیز همواره در حال تغییر می‌باشد. در حال حاضر شیشه عنصری است که بیشتر از سایر عناصر در دکوراسیون ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. به طبع آن پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز در دکوراسیون ساختمان‌ها نقش زیادی را ایفا می‌کنند.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

استفاده از دیوارهای شیشه‌ای بیش از پیش افزایش یافته است. دلیل استفاده زیاد از این محصولات را می‌توان به مزایای آن‌ها نسبت داد. مزایایی که می‌توان برای پارتیشن‌های شیشه‌ای نام برد شامل مواردی از جمله: انتقال نور طبیعی به فضای داخلی، عایق صوتی، دوام و ماندگاری بالا، سرعت بالای اجرا، افزایش شعاع دید، مقرون به صرفه بودن، تنوع زیاد، افزایش ارزش مالی ساختمان و بهره‌ برداری زیاد از نیروی کار می‌باشد. با آگاهی از مزایای ذکر شده می‌توان در هنگام انتخاب و خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای بهتر عمل کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه‌ای کدامند و چه کاربردی دارند؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توان از چند لحاظ در چندین نوع تقسیم بندی کرد. اگر بخواهیم پارتیشن‌های شیشه‌ای را برحسب نوع شیشه دسته بندی کنیم باید متریال استفاده شده در ساخت و ضخامت آن‌ها را بررسی نمائیم. از این رو به موارد ذکر شده در بخش زیر توجه فرمائید.

انواع پارتیشن شیشه ای

1. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

در این نوع از پارتیشن‌های شیشه‌ای مقاطع نگهدارنده‌ای وجود دارند که از پروفیل‌های مینیمال تشکیل شده‌اند. می‌توان آن‌ها را هم به صورت توکار و هم روکار به کار برد. شیشه‌‌های مورد استفاده در این نوع از پارتیشن‌ها از جنس سکوریت می‌باشد که ضخامت آن‌ها ۱۰ میلی متر است.

2. پارتیشن شیشه‌ای دو جداره

شیشه‌‌های به کار رفته در این نوع از پارتیشن‌ها به صورت دو لایه می‌باشد یا به عبارتی از دو لایه شیشه برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. ضخامت هر لایه شیشه سکوریت ۶ میلی متر است که بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. پروفیل‌های مورد استفاده در این مدل نیز ضخیم‌تر از نمونه قبلی می‌باشند.

در ادامه با برخی از پارتیشن‌های شیشه ای آشنا می‌شوید:

  • پارتیشن ثابت و متحرک
  • پارتیشن فرم لس
  • پارتیشن فریم دار
  • پارتیشن شیشه‌ای هوشمند
  • پارتیشن ریلی
  • پارتیشن رنگی، مات و طرح‌دار

تفاوت پارتیشن شیشه‌ای تک جداره با دو جداره

همان طور که پیشتر نیز ذکر شد پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق صوت نیز هستند، اما این مورد در نمونه‌های تک جداره و دو جداره تا حدودی فرق می‌کند. بدین صورت که در پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره میزان عایق بودن صدا بیشتر از تک جداره‌ها است. از لحاظ ضخامت نیز دو جداره‌ها ضخیم‌تر هستند که به طبع آن وزن آن‌ها نیز سنگین‌تر خواهد بود، اما قیمت دو جداره‌ها بیشتر از تک جداره‌ها می‌باشد. در پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره چون از دو لایه شیشه استفاده شده است می‌توان بین دو لایه از کرکره داخلی هم استفاده کرد این مورد در نمونه‌های تک جداره قابل اجرا نمی‌باشد.

پارتیشن شیشه‌ای در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در فضای منزل و نمای ساختمان سبکی نو و مدرنی را به ارمغان می‌آورد. استفاده از آن‌ها در خانه‌هایی با متراژ پایین بسیار توصیه می‌شود، چرا که این محصولات قابلیت جابه‌جایی دارند. یکی از مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای در آپارتمان‌های کوچک این است که باعث خطای دید شده و فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

1. پارتیشن شیشه ای خانگی

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در فضای منزل سبکی نو و مدرنی را به ارمغان می‌آورد. استفاده از آن‌ها در خانه‌هایی با متراژ پایین بسیار توصیه می‌شود، چرا که این محصولات قابلیت جابه‌جایی دارند. یکی از مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای در آپارتمان‌های کوچک این است که باعث خطای دید شده و فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

2. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در ادارت

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محیط‌های کاری مثل ادارات گزینه بسیار مناسبی است، چرا که در این صورت تمامی کارمندان در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، بنابراین بهره‌وری آن‌ها افزایش می‌یابد. شاید در ادارات شاهد این موارد باشید که برخی از کارمندان در اتاق کار خود به امور غیر کاری بپردازند، اما با به کارگیری پارتیشن‌‌های شیشه‌ای تمرکز آن‌ها بر روی کار خود بیشتر خواهد شد. همچنین هر موقع که نیاز بود می‌توان ابعاد فضاهای مربوطه را کم یا زیاد کرد.

3. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در فضای باز

به طور عمده پارتیشن‌های شیشه‌ای در فضاهای بزرگ و باز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات می‌توانند در فضاهای باز، فضاهای خصوصی را ایجاد کنند، چرا که آن‌ها به عنوان یک جدا کننده قادر هستند محیط‌های سوایی را به وجود آورند كه از سایر محیط‌ها متمایز هستند. در چنین وضعیتی کاربری محیط مربوطه افزایش می‌یابد و بهره مندی از فضای موجود دو چندان می‌شود.

4. طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن شیشه‌ای

برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای بهره ببرید. باید گفت که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل این محصولات کاربرد بیشتری دارند. اکثرا در محیط حمام و سرویس بهداشتی از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند، اما می‌توان در سایر قسمت‌های منزل نیز این محصول را به کار برد. به عنوان مثال برای تفکیک آشپزخانه از پذیرایی و یا جدا سازی اتاق خواب‌ها از یکدیگر گزینه مناسبی هستند. چنانچه طراحان در دکوراسیون داخلی از پارتیشن‌های شیشه‌‌ای استفاده کنند، جلوه‌ای زیبا و مدرنی را به محیط خواهند بخشید. با این حساب می‌توان متریال شیشه را یکی از المان‌های مدرنیته دانست که با به کارگیری آن می‌توانید محیطی دلباز و گیرا را به ارمغان بیاورید.

نکات مهم در نصب و نگهداری پارتیشن شیشه‌ای

از آنجایی که با انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای سروکار داریم، حتما باید قبل از خرید آن در این باره اطلاعاتی را کسب نمائید تا در زمان انتخاب و خرید آن‌ها بهترین نمونه را خریداری کنید. پس در وهله اول نیاز خود را از خرید این محصول مشخص کنید. به هنگام نصب آن‌ها نیز باید به نکاتی توجه داشته باشید، ارتفاع پارتیشن و نوع شیشه از جمله مواردی است که باید به هنگام نصب آن‌ها در نظر گرفته شد.

درباره نگهداری آن‌ها نیز باید به یکسری از نکات توجه داشته باشید، مثلا اگر نوار چسب و یا واشر کلیدی از پارتیشن جدا شود، باید در اسرع وقت آن را تعمیر و تعویض نمائید‌ چرا که از آن‌ها به منظور اطمینان از آب بندی، عایق صدا و برای اثر ضد آب آن‌ها بهره می‌برند. به هنگام سروصدای این نوع از پارتیشن‌ها بهتر است که قسمت‌های متحرک آن را روغن کاری کنید. از طرفی چون این دسته از پارتیشن‌ها از شیشه ساخته شده‌اند ممکن است زود به زود کثیف شوند و لکه‌ها قابل رؤیت باشند. برای تمیز کردن آن‌ها کافی است که از یک دستمال تمیز و یک محلول پاک کننده استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.