همه چیز درباره طرقبه و شاندیز مشهد که باید بدانید!

تا به حال اسم شهرستان طرقبه را شنیده‌اید؟ می‌دانید این شهر در کجا قرار دارد؟ طرقبه یکی از شهرستان‌های شاندیز مشهد است که با داشتن آب و هوایی چهار فصل، سالانه میزبان افراد زیادی است که به استان خراسان رضوی سفر می‌کنند. شما می‌توانید پس از رزرو هتل ‌های مشهد، به این شهرستان خوش آب و هوا سفر کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما طرقبه کجاست و برای گشت و گذار در این شهر باید به کجا بروید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا کمی بیشتر طرقبه و شاندیز که از شهرهای توریستی اطراف مشهد هستند را بشناسید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

طرقبه کجاست؟

طرقبه یکی از شهرهای شهرستان طرقبه شاندیز است که به ریه تنفس مشهد شهرت دارد و با داشتن آب و هوایی چهار فصل، می‌تواند گزینه مناسبی برای مسافرت‌های چند روزه باشد. خالی از لطف خواهد بود اگر به زیارت امام رضا بروید و از این شهر کوهستانی با صفا دیدن نکنید. شهری که از بهترین آب و هوا برخوردار است. این شهر در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و با مشهد تنها ۱۶ کیلومتر فاصله دارد.

به طرقبه سفر کنیم یا شاندیز؟

یکی از سوالاتی که برای مسافران و گردشگران به وجود می‌آید، این است که برای تفریح به شاندیز سفر کنیم یا طرقبه؟ شاندیز و طرقبه، هر دو از بهترین مکان‌های تفریحی مشهد محسوب می‌شوند و از مقاصد پربازدید استان خراسان رضوی به شمار می‌آیند. اما طرقبه به دلیل داشتن مناطق تفریحی و بکر، برای دورهمی‌های خانوادگی بی‌نظیر است.

در مقابل شاندیز به دلیل داشتن بهترین رستوران ‌های مشهد، بیشتر میزبان افرادی است که به دنبال تجربه خوردن یک غذای عالی در مکانی با صفا و دل انگیز هستند. هر چند طرقبه نیز با داشتن رستوران‌های مشهور، در نوع خود بی‌نظیر است.

در حالت کلی اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید در فضایی جذاب، چشیدن بهترین غذاها را تجربه کنید، شاندیز بهترین انتخاب خواهد بود. اما اگر علاوه بر غذا، به دنبال تفریح در مکانی با صفا هستید، بدون هیچ معطلی طرقبه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

مکان‌های تفریحی طرقبه کجاست؟

طرقبه مکان‌های تفریحی زیادی دارد و به دلیل داشتن فضاهای طبیعی زیبا و باصفا، برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است. این مکان‌های تفریحی فاصله چندانی از شهر ندارند و دسترسی راحت به آن‌ها، از نکات مثبت این تفریحات به شمار می‌آید. از تفریحات مشهد در طرقبه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیست اتومبیلرانی

یکی از هیجان انگیزترین مناطق تفریحی طرقبه، پیست اتومبیلرانی است که بازدید از آن می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. پس اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، رفتن به این پیست را فراموش نکنید.

  1. پیست سوارکاری

از دیگر تفریحات مدرن طرقبه، سوارکاری است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر عاشق اسب و سوارکاری هستید، حتما پس از سفر به طرقبه، از پیست سوارکاری آن دیدن کنید. فقط باید به این نکته اشاره کنیم که بازدید از پیست سوارکاری هزینه‌بر است، بنابراین در بخش هزینه های سفر خود به این موضوع توجه داشته باشید.

  1. پیست اسکی طرقبه

بدون شک اسکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در میان اهالی مشهد و مسافران محسوب می‌شود و این موضوع باعث شده سالانه افراد زیادی برای تفریح در این پیست، در فصل زمستان به شهر طرقبه مسافرت کنند. البته جاهای دیدنی و تفریحی طرقبه محدود به همین چند مورد نیست. اما اگر سفر شما کوتاه است پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از این چند جاذبه دیدن کنید.

رزرو متنوع ترین هتل های مشهد در فلای تودی

اگر قصد دارید به مشهد سفر کنید، حتما سری به طرقبه و شاندیز نیز بزنید. این شهر‌ها با داشتن آب و هوای بی‌نظیر و مکان‌های تفریحی متنوع، می‌توانند میزبان خوبی برای سفر چند روزه شما باشند. برای اقامت نیز می‌توانید بهترین هتل مشهد را رزرو کنید و بدون هیچ دغدغه‌ای به تفریح خود با دوستان خود بپردازید.

طرقبه و شاندیز فاصله زیادی تا شهر مشهد ندارند و در سفر خود به مشهد می‌توانید از این شهرها هم دیدن کنید. حتی اگر نگران تکمیل ظرفیت‌ هتل‌ها هستید، می‌توانید چند روز قبل از سفر به صورت آنلاین یکی از اتاق‌های هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

برای رزرو آنلاین و مطمئن هتل ما به شما فلای تودی را پیشنهاد می‌کنیم. وب سایت فلای تودی با ارائه لیست کاملی از هتل های این شهر را به شما نمایش می‌دهد. در این سایت شما این امکان را دارید تا هتل های مختلف را مشاهده و مزایا و معایب هرکدام را با دیگری مقایسه کنید و گزینه مناسب را برای خود انتخاب و رزرو کنید.

فلای تودی لیست کاملی از هتل ها، اقامتگاه، هتل آپارتمان های مشهد و شهرهای اطراف آن را در اختیار شما قرار می‌دهد، به همین دلیل دست شما برای انتخاب باز است و می‌توانید با فراغ بال بیشتری انتخاب خود را انجام دهید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد هم می‌توانید به صفحه پروازها مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.