قیمت لوله اسپیرال + انواع کانال اسپیرال

ممکن است اصطلاح لوله اسپیرال را شنیده باشید. در این خصوص جالب است بدانید اسپیرال یک روش تولید لوله است که لوله تولید شده از این روش را به نام لوله اسپیرال می‌شناسند. روش اسپیرال برای تولید لوله یکی از استانداردترین روش‌هایی است که در نقاط مختلف دنیا برای تولید لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشخصه اصلی این لوله‌ها که می‌توان از آن برای تمایز با سایر لوله استفاده کرد، وجود درز جوش‌هایی به شکل مارپیچ است که از این درز‌ها تحت عنوان اسپیرال هم یاد می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای تولید این مدل لوله به لوله‌های فولادی نیاز دارید. بهتر است لوله‌های فولادی استفاده شده برای این هدف شامل ورق‌های ST44. ST37. ST33 و ST52 باشند. ضخامت استاندارد برای این ورق‌ها هم 6 تا 25 میلیمتر است. به طور کلی می‌توان گفت بیشترین کاربرد لوله‌های اسپیرال برای مواردی است که به دلیل بالا بودن سایز امکان تولید به روش درز مستقیم وجود نداشته و تولید به روش بدون درز هم دشوار یا پر هزینه است. در چنین مواردی بهترین راه تولید لوله به روش اسپیرال است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی در مورد عوامل مؤثر بر روی قیمت این لوله‌ها با ما همراه باشید.

انواع لوله اسپیرال:

در صنایع مختلف از این لوله اسپیرال تحت عنوان لوله‌های جوشی پیچی هم یاد می‌شود. انواع لوله‌های جوشی پیچی دارای ضخامت‌های مختلفی هستند و ضخامت هر مدل هم با توجه به کاربرد آن لوله مشخص می‌شود. به عنوان مثال لوله‌های جوشی پیچی که برای مصارف خانگی و انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای ضخامت بیشتری باشند. به طور کلی این مدل لوله از سایز 16 اینچ به بالا طراحی و تولید می‌شود. با این وجود برای تولید این لوله‌ها هچیگونه محدودیتی از نظر سایز وجود ندارد. برای تولید لوله‌های جوشی پیچی مراحل زیادی انجام می‌شود که از جمله این مراحل می‌توان به تست‌هایی نظیر هیدرواستاتیک، خمس سرد اتصال، استحکام کششی و. . اشاره کرد که اجرای تمامی این تست‌ها باید بر اساس استاندارد‌های موجود در این زمینه باشد.

ویژگی لوله اسپیرال:

لوله‌های اسپیرال، لوله‌های صنعتی هستند که کاربرد زیاد آن‌ها سبب شده تا استفاده بالایی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این مدل لوله هزینه پایین آن است، زیرا مراحل تولید لوله مراحلی است که با هزینه کم قابل اجرا هستند و در نهایت سبب می‌شوند تا هزینه خرید لوله‌های جوشی پیچی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. راندمان بالا در کنار هزینه مناسب این لوله را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مصارف خانگی و صنعتی تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های این لوله‌ها می‌توان به مقاومت بالای مارپیچ‌های جوش خورده اشاره کرد. این مارپیچ‌ها در مقایسه با درز مستقیم مقاومت و استحکام بیشتری دارند. استحکام بالا سبب شده تا استفاده از این لوله‌ها برای انتقال مایعات تحت فشار محدودیتی نداشته باشد. راندمان بالا هم از دیگر ویژگی‌های برتر لوله‌های مارپیچی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید لوله جوشی پیچی را برای انتقال سیالات استفاده کنید، بهتر است بدانید در چنین شرایطی فشار کمتری به درز‌های لوله وارد شده و میزان تحمل لوله افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از این مدل لوله آسان بودن مراحل ساخت این لوله است. برای تولید لوله‌های مارپیچی به دستگاه‌های پیچیده و سنگین نیاز نیست. ویژگی دیگر لوله‌های جوشی پیچی چقرمگی بالای این مدل لوله صنعتی است. بالا بودن چقرمگی لوله سبب می‌شود تا مقاومت بیشتری در برابر شکسته شدن داشته باشد. در نتیجه بروز ترک خوردگی در این لوله‌ها کمتر است و سبب افزایش طول عمر لوله می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری لوله اسپیرال:

در پاسخ به این سؤال که قیمت لوله‌های جوشی پیچی چقدر است؟ نمی‌توان یک عدد ثابت را بیان کنیم. زیرا قیمت این لوله همانند دیگر تجهیزات صنعتی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین دلیل برای تعیین دقیق قیمت باید در ابتدا با سایر عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری آشنا بوده و سپس با در نظر گرفتن این عوامل قیمت را مشخص کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت‌گذاری لوله‌های جوشی پیچی وزن هر شاخه لوله است.

وزن لوله‌ها هم بر اساس واحد کیلو گرم مشخص می‌شود و هر چه وزن یک شاخه لوله بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. ضخامت لوله هم از دیگر عوامل مؤثر بر روی قیمت‌گذاری لوله‌های اسپیرال است. این لوله‌ها برای مصارف مختلف با ضخامت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. لوله با هر ضخامتی هم قیمت خاص خود را دارد. به طور کلی وزن، ابعاد و ضخامت از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت لوله‌های مارپیچی هستند. در خصوص قیمت‌گذاری لوله و عوامل مؤثر بر آن بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که قیمت لوله‌های مارپیچی با قیمت آهن و فولاد رابطه مستقیمی دارد. به این معنا که با افزایش قیمت جهانی آهن و فولادی قیمت لوله‌های اسپیرال هم افزایش پیدا می‌کند. قیمت دلار، تورم، سیاست‌های کلان کشور‌ها، تعرفه و. . هم از عوامل مؤثر برای تعیین قیمت هستند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد لوله اسپیرال پرداختیم. در این خصوص دانستید که لوله‌های اسپیرال با ضخامت‌های مختلف و برای کاربرد‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. این مدل لوله انواع مختلفی داشته و هر یک از این انواع هم کاربرد‌های خاص خود را دارند. افزایش ضخامت لوله سبب افزایش استحکام و مقاومت آن در برابر شکستگی و ترک خوردگی می‌شود. به همین دلیل است که لوله‌های اسپیرال از جمله مقاوم‌ترین لوله‌های موجود محسوب می‌شوند. عامل تفاوت این لوله با دیگر انواع لوله در فرایند ساخت آن است. لوله‌های اسپیرال با اجرای روش اسپیرال از لوله‌های فولادی تهیه می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.