بهترین دستگاه گیمینگ چیست؟

در پاسخ این سوال شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین آرزوهای خیلی از افراد جامعه، داشتن یک دستگاه گیمینگ است تا بتواند از بازی های مطرح و باکیفیت پشتیبانی کند. هرچند در انتخاب دستگاه گیمینگ انقدر گزینه پیش روی کاربران است که در بسیاری از موارد واقعا گیج می‌شوید که سراغ کدامشان بروید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با بهترین دستگاه های گیمینگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهمترین موارد برای انتخاب بهترین دستگاه گیمینگ

برای انتخاب مناسب ترین دستگاه گیمینگ، بهتر است اول با مهمترین نکاتی که برای انتخاب دستگاه های مناسب بازی باید توجه کنید آشنا شوید. در این قسمت ابتدا به بررسی این موارد می‌پردازیم و سپس با تمام دستگاه های گیمینگ و مزایای آن آشنا می‌شویم.

رفع نیاز یا دریافت بیشترین کیفیت؟

یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب بهترین دستگاه گیمینگ، توجه به این نکته است که شما می‌خواهید صرفا تجربه یک بازی را به دست بیاورید و کیفیت متوسط نیز برای شما کافی است و یا اینکه می‌خواهید تک تک موارد گرافیکی را روی ultra، high یا maximum بگذارید؟! بدیهی است در صورتی که بخواهید بازی ها را با بیشترین تنظیمات گرافیکی انجام دهید نیاز به دستگاه های گرانتری دارید. بنابراین ابتدا باید برای این سوال پاسخ مناسب خود را پیدا کنید و سپس اقدام به خرید دستگاه مناسب کنید.

بازی در چه درجه ای از اهمیت است؟

خب مسلما وقتی نام دستگاه گیمینگ به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن سمت بازی می‌رود اما بازی کردن چقدر برای شما مهم است؟ بهتر است منظور را طور دیگر بیان کنیم؛ شما می‌خواهید دستگاه را فقط برای بازی تهیه کنید یا می‌خواهید در کنار رفع نیازهای دیگر، بهترین بازی سال را نیز از دست ندهید؟!

بهترین دستگاه های گیمینگ کدام هستند؟

حال که به سوالات بالا پاسخ دادید و دیگر می‌دانید دقیقا دنبال چه چیزی هستید، برمی‌گردیم به سوال اصلی این مقاله؛ یعنی بهترین دستگاه گیمینگ چیست؟ در این قسمت با تک تک دستگاه های گیمینگ و مزایای آن آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

کنسول بازی

بی شک، یکی از مهمترین و جذاب ترین گزینه های پیش رو، انواع کنسول های بازی هستند. یاد بزرگان این صنعت (آتاری، سگا و میکرو)، بخیر…! دستگاه هایی که زمانی با بازی های جذاب، اکثر اوقات فراغت ما را پر می‌کردند. اگر شما هم نمایش لوگوی PS1 که نشان از بالا نیامدن بازی می‌شد، سیو نشدن مرحله آخر شیر شاه و فوت کردن فیلم های سگا را یادتان هست، پس در این صورت شما را تشویق به خرید کنسول های بازی می‌کنیم که امروزه پیشرفت زیادی کرده اند و دیگر خبری از موهای بی کیفیت زیدان (بله قدیم مو داشت!) و یک دو کردن، با اون دوتا دکمه بالای دسته در فیفا 98 نیست.

پلی استیشن

کنسول بازی جذاب پلی استیشن که اولین بار، تقریبا 20 سال پیش در سال 1994 منتشر شد (20 سال گذشت…؟؟!!) و تقریبا همه آن را با نام سونی می‌شناختند، جزو اولین کنسول های بازی بود که در رقابت با سگا تولید شد. هنوز هم پلی استیشن جزو اولین انتخاب های گیمر هاست و اصولا نام PS4 و PS5 جزو جذاب ترین انتخاب ها هستند. سونی در تولید محصولات پلی استیشن همیشه سنگ تمام گذاشته است و اکنون هم با تولید بازی های اختصاصی، اشتراک پلی استیشن پلاس و امکانات جذاب مانند پشتیبانی از عینک های واقعیت مجازی، سعی کرده است تا بهترین تجربه کاربری را برای کاربرانش در اختیار آن ها بگذارد.

ایکس باکس

طرفداران پلی استیشن و ایکس باکس، مانند طرفداران PES و FIFA هستند و هیچکدامشان هیچوقت قانع نمی‌شوند که کدام بهتر است و ما نیز چون این موضوع را می‌دانیم، هیچ پیشنهادی بین این دو کنسول نمی‌دهیم و صرفا ویژگی های ایکس باکس را بیان می‌کنیم. مایکروسافت با خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد، قدم بسیار بزرگی برای افزایش محبوبیت کنسول ایکس باکس برداشت و با افزودن فاکتورهایی مانند تولید بازی های اختصاصی، تطابق داشتن با ویندوز و اشتراک گیم پس آلتیمیت، توانسته رضایت طرفداران خود را به خوبی کسب کند.

نیتندو سوییچ

یکی دیگر از کنسول های بازی مطرح که در حال افزایش محبوبیت است، کنسول نیتندو سوییچ است که نوعی کنسول بازی دستی می‌باشد که قابلیت خروجی تصویر در تلویزیون را داراست و با کنترل کننده های جدا شونده ای که دارد، می‌تواند چندین حالت بازی را پشتیبانی کند. اکثر کمپانی های بزرگ سازی، بازی هایشان را برای اجرا در نیتندو نیز بهینه می‌کنند و روز به روز بر لیست بازی های تهیه شده برای نیتندو افزوده می‌شود.

تین کلاینت گیمینگ

یکی دیگر از کامپیوترهای باکیفیت، تین کلاینت است که البته چون معمولا برای بازی نیاز به پردازش های سنگین وجود دارد، معمولا تین کلاینت های معمولی نمی‌توانند از پس اجرای آن ها بر بیایند، مگر اینکه گیمینگ آن ها را تهیه کنید که چندان هم زیاد نیستند. البته بحث جمع و جور بودن این سیستم ها و عدم اشغال فضای زیاد دلیل خوبی برای خرید آن هاست. توصیه می کنیم برای خرید تین کلاینت به وبسایت تین سیس مراجعه کنید.

کامپیوتر گیمینگ

یکی از پرکاربردترین جملات گیمر ها هنگام خرید دیگر انواع دستگاه گیمینگ توسط اطرافیانشان، جمله معروف “خودت یه سیستم گیمینگ جمع کن، خیلی ارزون تر و بهتر در میاد” است! و واقعا هم جمله ظریف و درستی است. در واقع کامپیوتر گیمینگ به دلیل قابلیت ارتقا سخت افزاری، پایین بودن بودجه مورد نیاز برای تهیه تک تک قطعات و حتی به دلیل اینکه عده زیادی دوست دارند بازی ها را با موس و کیبورد انجام دهند، همواره جزو جذاب ترین انتخاب های گیمر ها بوده اند. از طرف دیگر خرید سیستم گیمینگ فقط برای بازی کاربرد ندارد و طیف عظیمی از کاربردهای گوناگون اعم از طراحی گرافیک، بازی سازی، تدوین فیلم، آهنگ سازی و … را می‌تواند پوشش دهد.

مینی کامپیوتر گیمینگ

مانند کامپیوترهای معمولی، مینی پی سی های گیمینگ نیز به وفور در جهان تولید می‌شوند و به دلیل فضای کمی که می‌گیرند، از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. کوچک بودن و قیمت مناسب، جزو ویژگی های مینی کامپیوتر های گیمینگ است.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ علی رغم کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارند، از آن دسته دستگاه هایی هستند که معمولا تنها برای بازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و معمولا کارهای که به رندر یا پردازش سنگین نیاز دارند را هم می‌توان با آن ها انجام داد. پس در صورتی که صرفا می‌خواهید بازی کنید، شاید پرداخت هزینه بالا برای سیستم گیمینگ منطقی به نظر نرسد.

آل این وان گیمینگ

از دیگر انواع کامپیوترهای محبوب، آل این وان ها هستند که به دلیل جای کمی که اشغال می‌کنند و طراحی زیبایی که دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. متاسفانه آل این وان های گیمینگ زیادی در بازار یافت نمی‌شود و برای پیدا کردن آن ها باید تلاش زیادی کنید و شاید حتی سرانجام به مورد خوبی دست پیدا نکنید.

قیمت و خرید سیستم های گیمینگ

قیمت سیستم های گیمینگ، بسته به کیفیت، امکانات و کارایی های دیگر متغیر است و ممکن است هرگونه تغییری در افزایش آن ها موثر باشد اما به طور کلی از کنسول های 10 میلیونی تا لپ تاپ 220 میلیونی همه می‌توانند جزو انتخاب های شما باشند. نکته مهم هنگام خرید سیستم گیمینگ، اطمینان از معتبر بودن فروشگاه است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین سیستم گیمینگ آشنا کنیم. ساتین فناور سیستم با نام تجاری تین سیس، یکی از شناخته شده ترین توزیع کنندگان قطعات کامپیوتری و انواع مینی کامپیوتر، تین کلاینت و زیرو کلاینت است که افتخار همکاری با بزرگترین سازمان های ایرانی را دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.