پاسخ کامل به سوالات متداول ارزهای دیجیتال

امروزه بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی در این بازار مشغول به فعالیت هستند. ما در این مقاله رایج‌ترین سؤالات مربوط به ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را مطرح می‌کنیم تا ابهامات شما را برطرف کنیم و در این مسیر راهنمای شما باشیم. این مقاله به قلم تیم میهن سیگنال نگارش شده.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک دارایی دیجیتال است که می‌توان از آن به عنوان یک وسیله دادوستد آنلاین استفاده کرد اما وجود فیزیکی ندارد و فقط دارای موجودیت مجازی است. می‌توان با خرید ارزهای دیجیتال در قیمت پایین و فروش آنها در قیمتی بالاتر کسب درآمد نمود.

تفاوت ارزهای دیجیتال با پول فیزیکی در چیست؟

اولین و مهم‌ترین تفاوت ارزهای دیجیتال و پول فیزیکی ماهیت این دو نوع ارز است. ماهیت پول فیزیکی، واقعی اما ماهیت ارز دیجیتال، مجازی است. تفاوت دوم در نحوه به دست آوردن آنها است. در واقع شما باید پول فیزیکی داشته باشید تا بتوانید ارز دیجیتال خریداری کنید. تفاوت سوم در این است که پول فیزیکی متمرکز است. به این معنا که توسط دولت کنترل، نظارت و صادر می‌شود اما ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و هیچ نظارتی توسط هیچ سازمان، ارگان یا دولتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

بلاک چین چیست؟

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باید بشناسید بلاک چین است. بلاک چین یک شبکه از رایانه‌های مختلف در سراسر دنیاست که اطلاعاتش در بین اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. این شبکه از فناوری رمزنگاری استفاده می‌کند. در نتیجه امکان حذف و دستکاری اطلاعات آن وجود ندارد؛ لذا بسیار امن است.

فناوری بلاک چین واسطه بین خریدار و فروشنده را حذف می‌کند، هزینه‌های مبادله را کاهش می‌دهد، سرعت و امنیت بالایی دارد، کاملاً شفاف بوده و غیرقابل دستکاری است. اما زمانی که حجم معاملات بالا می‌رود سرعت تراکنش‌ها کاهش می‌یابد. در صورتی که اشتباهی از طرف خریدار یا فروشنده رخ دهد غیرقابل بازگشت است و امنیت آن شدیداً به حفظ کلید خصوصی بستگی دارد. در ادامه در مورد کلید خصوصی توضیح می‌دهیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد.بیت کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال قابلیت خریدوفروش دارد و امروزه قیمت هر واحد آن به قدری افزایش یافته که شاید هرکسی نتواند یک واحد کامل از آن را خریداری کند. در نتیجه امکان خرید کسرهای کوچکی از آن مانند یک هزارم فراهم شده است.

ماینینگ چیست؟

ماینینگ یا استخراج، یکی از راه‌های به دست آوردن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. ماینینگ توسط سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی به نام ماینر انجام می‌شود. این عمل معادل با حل کردن مسائل بسیار سخت و پیچیده ریاضی است که در مقابل آن به صاحب سخت‌افزار، ارز دیجیتال پاداش داده می‌شود. با گذشت زمان ماینینگ سخت‌تر و سخت‌افزار انجام آن گران‌تر و پرهزینه‌تر شده است چون معادلات ریاضی که باید حل شوند پیچیده‌تر شده‌اند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات در ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در مورد کیف پول است. کیف پول‌، نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که به عنوان یک ابزار معاملاتی شناخته می‌شود. فرد می‌تواند دارایی‌های دیجیتالی خود را در کیف پولش نگهداری کند و به کمک کلید عمومی و خصوصی اقدام به خریدوفروش آنها نماید. می‌توان کلید عمومی را چیزی شبیه شماره کارت بانکی و کلید خصوصی را مانند رمز کارت بانکی در نظر گرفت.

پاسخ کامل به سوالات متداول ارزهای دیجیتال

بهترین کیف پول برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال کدام است؟

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. مثلاً کیف پول‌های نرم‌افزاری دسترسی بهتری دارند. اما کیف پول‌های سخت‌افزاری از امنیت بالاتری برخوردار هستند. کیف پول تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان برای اندروید و آی او اس و کیف پول لجر یک از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که شبیه به یک فلش مموری است. البته برای هر شخص بهترین کیف پول برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال متفاوت است.

بعد از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال چگونه می‌توانم بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین ابتدا باید در یک صرافی خارجی یا ایرانی ثبت‌نام کنید. سپس حساب کاربری خود را با پول واقعی شارژ نمایید تا بتوانید درخواست خود برای خرید بیت کوین را ثبت کنید. سپس به کمک کلید عمومی و خصوصی که در اختیار دارید می‌توانید صاحب مقداری بیت کوین شوید.

حداقل مبلغی که می‌توان با آن ارز دیجیتال خرید چقدر است؟

معمولاً خرید ارزهای دیجیتال کف مشخصی ندارد. مثلاً در معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی یعنی بایننس تنها با یک دلار هم می‌توانید به خرید ارزهای دیجیتال بپردازید. اما برخی از صرافی‌های ایرانی یک کف مشخص برای خرید در نظر می‌گیرند. پس حداقل مبلغ موردنیاز، توسط صرافی که در آن حساب باز می‌کنید تعیین می‌شود.

با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و خرید بیت کوین ماهانه چقدر سود می‌کنم؟

در مورد یک دارایی مانند بیت کوین که یک ارز دیجیتال با قیمت نوسانی است نمی‌توان سود ماهانه مشخص کرد. اما اگر با تکنیک‌های معامله‌گری آشنا باشید و در جای مناسب اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین کنید می‌توانید ماهانه به سود خوبی برسید.

چگونه می‌توان با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد؟

بعد از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، راه‌های کسب درآمد بسیار زیاد است. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقداری ارز دیجیتال بخرید و زمانی که گران شد آن را بفروشید.
  • به انجام بازی در دنیای ارزهای دیجیتال بپردازید و پاداش بگیرید.
  • در پروژه‌های ایردراپ که مانند خرید عرضه اولیه در بازار بورس است شرکت کنید.

بعد از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال چگونه از جدیدترین اخبار مربوطه مطلع شویم؟

برای دنبال کردن آخرین اخبار ارزهای دیجیتال باید سایت‌های معتبری مانند cointelegraph.com، coindesk.com، tradingview.com وmihansignal.com  را دنبال کنید. از طرفی معمولاً اعضای تیم‌های توسعه هر ارز دیجیتال، اخبار مربوط به آن را در توییتر منتشر می‌کنند.

پاسخ کامل به سوالات متداول ارزهای دیجیتال

آیا بعد از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال امکان دارد مورد کلاهبرداری قرار بگیرم؟

قطعاً در هر بازاری که در بین مردم محبوب می‌شود سر و کله کلاهبرداران نیز پیدا خواهد شد. بعد از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال احتمالاً با عده‌ای مواجه می‌شوید که پروژه‌هایی با سود تضمینی معرفی می‌کنند. لازم است بدانید این پروژه‌ها چیزی جر کلاهبرداری نیست. در واقع هیچ سود تضمینی در بازار پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال وجود ندارد. از طرفی هرگز نباید کلید خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

همچنین توصیه میشود: لیست مهمترین کلاهبرداری های ارز دیجیتال را بخوانید.

آیا امکان پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

بله روش‌های مختلفی برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد. دو مورد از برترین این روش‌ها تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی است. تحلیل تکنیکال قیمت‌ها را از روی وضعیت گذشته بازار پیش‌بینی می‌کند. تحلیل بنیادی یا فاندامنتال با استفاده از پارامترهای مالی، ارزش دارایی را مشخص می‌کند.

بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایرانی برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

از آنجا که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران قانونی نیست پس می‌توان گفت هیچ یک از صرافی‌های ایرانی مجوز خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ندارند و متأسفانه گاهی اوقات کاربر را با مشکلاتی مانند واقعی نبودن قیمت و عدم پشتیبانی قوی مواجه می‌کنند. لذا توصیه میکنیم مقاله برترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی مشخص شد را بخوانید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم به مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال برای شما ایجاد شود پاسخ دهیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.