چطور بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم؟

اینستاگرام بستری برای حرفه‌ای‌ها به حساب می‌آید. از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین کسب و کارها در آن فعالیت دارند. حجم بالایی از پست‌ها، استوری‌ها، ریلزها و …. مربوط به تبلیغات هستند. معمولا تبلیغات در اینستاگرام به کمک بنرهای تبلیغاتی انجام می‌شود. اما چطور باید بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم تا بازدهی خوبی داشته باشد؟ در این مطلب به بیان آن می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چرا تبلیغات اینستاگرام؟

شاید تا چندسال پیش، این وب‌سایت‌ها بودند که نقش بزرگی در رونق کسب و کارها داشتند. با محبوبیت اینستاگرام و فیچرهای حرفه‌ای که به آن اضافه شد، اکنون دنیای بیزینس‌ها، از هر نوعی که باشند، در اختیار آن قرار گرفته است.

بنابراین معقول است که اگر کسب و کار جدیدی داریم، دنبال جلب مخاطبان بیشتر هستیم و یا نیازمند پیدا کردن مشتری برای خدمات یا محصولاتمان هستیم، از اینستاگرام و تبلیغات در آن استفاده کنیم.

بنر تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

بدون شک در اینستاگردی‌های خود به بعضی از پیج‌ها برخورده‌اید که در کنار پست‌ها و استورهای روزانه خود، پست یا استوری دارند که غیرمعمول است و با روال کاری پیج متفاوت است.

با مشاهده آن متوجه می‌شوید که در واقع این یک تبلیغ است. وظیفه این پست‌ها و استوری‌ها این است که مخاطب را به خود جذب کنند و برای انجام کاری آن‌ها را ترغیب کنند.

معمولا این پست‌‌ها دارای طراحی‌های هوشمندانه و متفاوت‌اند و در همان نگاه اول جلب توجه می‌کنند. در این صورت به این موارد بنر تبلیغاتی اینستاگرام می‌گویند. این بنرها پیغامی را از یک برند به مخاطبان می‌رسانند. این پیغام می‌تواند یک دعوت به همکاری باشد، یک محصول جدید، یک خدمت‌رسانی نوین یا هرچیز دیگری که جدید بوده و نیازمند آن است که توجه کاربران مرتبط را به خود جذب کند.

ویژگی‌های کلیدی بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام

تبلیغات لازم است بولد باشد و توجه‌ها را به خود جلب کند. اما این جلب توجه باید هدفی را هم دنبال کند. چرا تبلیغات می‌کنیم؟ برای جلب توجه مخاطبانمان. تبلیغات در اینستاگرام همیشه هدفمند است و ساخت بنر برای آن باید ویژگی‌های کلیدی و مهمی داشته باشد. از جمله:

  •       حتما دارای CTA باشد.
  •       رزولوشن آن باید بالا بوده و کاملا واضح باشد.
  •       بنر باید خلاقانه و با چیزی که تبلیغ می‌کنید، در ارتباط باشد.
  •       کپشن بخش مهمی از بنر به حساب می‌آید و مکمل قدرتمندی برای آن است.
  •       تبلیغات باید صادقانه و بدور از اغراق باشد.
  •       بنر باید حتما با محتوا و متن هماهنگ باشد. (متن و عکس هر دو در مورد یک چیز حرف بزنند. مثلا نباید پستی با بنر انار تبلیغ گلاب کاشان را بکند).

معرفی ابزارهای ساخت بنر تبلیغات اینستاگرام

به لطف پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای قدرتمندی برای طراحی پست‌ها و استوری‌های جذاب فراهم شده و می‌توانید برای ساخت بنر تبلیغات در اینستاگرام هم آن‌ها را تغییر دهید. این ابزارها را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

1: Canva: Design, Photo & Video

هر کسی که ذره‌ای در دنیای گرافیک فعالیت کرده باشد، بدون شک با نرم‌افزار و اپ قدرتمند کانوا آشنایی دارد. به جرات می‌توان گفت قوی‌ترین و جذاب‌ترین پست‌های اینستاگرامی را می‌توان با آن طراحی کرد.

امکاناتی مانند وجود تمپلیت‌های استاندارد برای اینستاگرام، قابلیت تغییر رنگ، نوشته، اندازه و هرچیز دیگر، دست شما را برای نشان دادن خلاقیت باز می‌گذارد.

کانوا به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را آپلود کنید، آن‌ها را در قالب‌های کانوا جای دهید و به میل خود عوض کنید. اگر می‌خواهید بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام خود طراحی کنید و هزینه نکنید، کانوا گزینه عالی برای شما است.

2: Picsart Photo & Video Editor‏

پیکس آرت، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که برای ساخت بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام از آن استفاده می‌کنند. این اپ تقریبا به اندازه کانوا محبوب است و حتی نسخه آی او اس هم دارد.

این برنامه به طور خاص برای طراحی بنر استفاده می‌شود و با استفاده از سرچ کردن می‌توانید آنچه را که در ذهن دارید طراحی و پیاده‌سازی کنید.

پیکس‌ آرت با صدها قالب آماده و قابل دانلود به شما این امکان را می‌دهد بدون کوچک‌ترین زحمت و تنها با کمی ایجاد تغییر بنرهای خود را طراحی و در اینستاگرام پست کنید.

3: Textgram -Text on Photo,Story Maker,Graphic Design

طراحی گرافیک با اپ تکستگرام به کاری ساده و شیرین تبدیل شده است. استفاده از تکستگرام بسیار ساده است و دستتان برای ایجاد هر نوع بنری برای تبلیغات در اینستاگرام باز است.

این برنامه سرشار از قالب‌های آماده، فونت‌های جذاب، فیلترها و انواع ایموجی است و می‌توانید روی گوشی اندرویدی خود آن را نصب کنید و مانند افراد حرفه‌ای بنری برای تبلیغات خود طراحی کنید.

4: Poster Maker, Flyer Maker, Poster & Flyer Template

اگر به دنبال یک برنامه قوی با بهترین سطح شخصی‌سازی و امکانات هستید، پس حتما Poster Maker را امتحان کنید. این برنامه که مخصوص گوشی‌های اندرویدی است، به شما این امکان را می‌دهد بهترین قالب‌ها را به صورت آماده برای درست کردن یک بنر تبلیغاتی در اینستاگرام در اختیار داشته باشید.

قابلیت شخصی‌سازی و تغییر المان‌های هر قالب بقدری زیاد است که تقریبا برای استفاده از آن به تجربه خوبی نیاز پیدا می‌کنید. رابط کاربری ساده و روان این اپ برای همه مناسب است و می‌توانید برای ساخت هر نوع پوستر و بنری که در ذهن دارید از آن استفاده کنید.

5: photoadking

می‌خواهید یک طراحی گرافیکی حرفه‌ای انجام دهید، از وب سایت یا اپلیکیشن photoadking استفاده کنید. ادیتور این اپ از سیستم درگ اند درپ استفاده می‌کند. یعنی تنها با کشیدن و رها کردن می‌توانید به سادگی یک طراحی گرافیکی خوب انجام دهید.

استفاده از آن بسیار ساده است. برای مثال اگر می‌خواهید برای تبلیغات در اینستاگرام و ساخت بنر مخصوص به آن اقدام کنید؛ اول یک طرح مناسب انتخاب کنید. قالب‌های آماده زیبا و مناسبی برای شما قرار گرفته و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 در نظر داشته باشید که فتوشاپ و ایلوستریتور قدرتمندترین اپلیکیشن‌هایی هستند که برای طراحی بنرهای اینستاگرامی از آن‌ها استفاده می‌شود. سالیان درازی است که ابزارهای حرفه‌ای این اپ‌ها به طراحان اجازه داده تا مرزهای خلاقیت را جا به جا کنند و بهترین‌ها را ارائه کنند.

در واقع کسانی که در زمینه طراحی بنرهای تبلیغاتی معروف هستند، از فتوشاپ یا ایلوستریتور استفاده می‌کنند. کار با آن‌ها نیازمند تخصص و مهارت بالا است و اگر می‌خواهید کار حرفه‌ای باشد، باید از آن استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که این نرم‌افزارها بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ عمل می‌کنند و اپ‌های اندرویدی یا آی او اسی آن‌ها نیز خوب نیستند. پس حتما از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید.

نکته بعدی این که اینستاگرام اجازه آپلود عکس از نسخه وب را نمی‌دهد. باید از اپ روی گوشی استفاده کنید.

حرف آخر

تبلیغات در دنیای بیزینس نقش مهمی را ایفا می‌کند. ابزارهایی مانند اینستاگرام بازوی قدرت این دنیا به حساب می‌آیند. تبلیغات درست در آن می‌تواند در مدتی کوتاه شما را به موفقیت خوبی برساند. اما باید درست، هدفمند، خلاقانه و صادقانه باشد. در این مطلب به طور کلی در مورد چیستی بنر تبلیغاتی اینستاگرام صحبت کردیم و ابزارهای خوبی هم برای ساخت آن معرفی کردیم.

با این وجود، این موارد نیازمند دانش و تجربه‌اند و تنها با چند ابزار ساده نمی‌توان آن را انجام داد. وب سایت کارینو در زمینه مشاوره، راهنمایی و طراحی انواع بنر تبلیغات اینستاگرامی بسیار سنجیده و خلاقانه عمل کرده و به لطف وجود گرافیست‌های حرفه‌ای و مشاوران کسب و کار خبره، بهترین بازدهی تبلیغات را نشان می‌دهد. می‌توانید از کارینو کمک بگیرید و بنرهای تبلیغاتی حرفه‌ای و پربازده برای اینستای خود دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.