ساندویچ پانل سردخانه: انتخابی هوشمندانه برای تضمین کیفیت محصول و نگهداری بهتر آن

ساندویچ پانل سردخانه Refrigerator sandwich panel چیست؟ آیا با ویژگی‌های ساندویچ پانل های سردخانه‌ای آشنایی دارید؟ سردخانه‌ها بیشتر در کجاها کاربرد دارند؟ ساختار آن ها چگونه است؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از انواع ساندویچ پانل‌ها که برای دماهای پایین کاربرد دارد، ساندویچ پانل سردخانه ایی است. این ساندویچ پانل‌ها یکی از بهترین مصالح ساختمانی هستند که در برابر خروج گرما و سرما از خود مقاومت نشان می‌دهند و برای ساخت سردخانه‌ها از آن استفاده می‌کنند. این پانل‌ها باعث می‌شوند که محصولات در سردخانه با روشی بهینه و سالم نگهداری شوند.

در دراز مدت با استفاده از خرید ساندویچ پانل سردخانه‌ می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شود تا حد زیادی تازه و به همان شکل اولیه خود باقی می‌مانند. یکی از بهترین روش‌هایی که باعث می‌شود دمای سردخانه پایین نگه داشته شود استفاده از همین ساندویچ پانل‌ها است. در ادامه مقاله از چیکاو در خصوص ساندویچ پانل سردخانه به صورت کامل صحبت می کنیم.

ساندویچ پانل چیست؟

در این بخش می‌خواهیم بدانیم که ساندویچ پانل چیست و چه کاربردهایی دارد. ساندویچ پانل یک نوع مصالح ساختمانی بوده که برای عایق کاری حرارتی کاربرد داشته که از سه لایه تشکیل شده است.

دو لایه محکم فلزی در اطراف و لایه نازک فوم در وسط قرار دارد. این مصالح بیشتر در مکان‌هایی به کار می‌رود که سبک بودن دیوار یا سقف مهم باشد. همچنین مقاومت و خم شدن در اولویت کار قرار بگیرد.

در ساندویچ پانل سردخانه‌ نیز همین موارد از اهمیت بالایی برخوردار است که علاوه بر اینها به خاطر اینکه در هسته آن از عایق پلی اورتان استفاده شده هم استحکام ساختاری و مقاومت آن و هم عایق حرارتی خوبی به حساب می‌آید.

مزایای ساندویچ پانل سردخانه

در ساخت سردخانه‌ها استفاده از ساندویچ پانل‌ بسیار رواج پیدا کرده است. برای سردخانه بالا صفر درجه و زیر صفر درجه این ساندویچ پانل‌ها کاربردهای زیادی دارد. همچنین برای یخچال‌های مراکز صنعتی که در کارخانه‌ها وجود دارند و محصولات پروتئینی را نگهداری می کنند نیز کاربرد خواهد داشت.

پس در هر مکانی که نیاز به سردسازی داشته باشید می‌توانید از ساندویچ پانل سردخانه‌ بهره ببرید. این مکان‌ها شامل: صنایع کشاورزی، انبارها، هتل‌ها، بستنی سازی، صنایع پزشکی، صنایع مواد غذایی، بیمارستان، آزمایشگاه و صنایع داروسازی است.

در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، صنایع پزشکی و داروسازی علاوه بر سردخانه باید موارد بهداشتی نیز رعایت شود که یکی دیگر از مزایای ساندویچ پانل سردخانه‌ در اینجا نیز خود را نشان می‌دهد.

به دلیل شست و شوی راحت این پانل‌ها و مقاومت در برابر رشد حشرات و قارچ‌ها استفاده از آن‌ها در این مکان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از مزایا و کاربردهای ساندویچ پانل سردخانه‌ای یخچال بار بوده که آن را بر روی وانت یا تریلی نصب می‌کنند و مواد غذایی مانند مرغ، گوشت و محصولات لبنی را با آن‌ها جابجا خواهند کرد.

مشخصات ساندویچ پانل سردخانه‌

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این ساندویچ پانل‌ها از سه لایه تشکیل شده که دو لایه فلز در اطراف و یک لایه فوم در وسط آن که ضخامت بیشتری هم نسبت به انواع دیگر دارد.

این ضخامت بیشتر باعث می شود که هدایت حرارتی صفحه کاهش پیدا کند که یکی از مهمترین مشخصات ساندویچ پانل سردخانه‌ای به شمار می رود. در زیر به ویژگی‌های هر کدام از این لایه‌ها اشاره خواهیم کرد.

نصب ساندویچ پانل سردخانه

جنس لایه مرکزی

برای ساخت ساندویچ پانل سردخانه‌ از پلی یورتان به عنوان لایه مرکزی استفاده می‌کنند. در سردخانه باید برودت هوا حفظ شود، به همین خاطر از پلی یورتان در ساخت این ساندویچ پانل‌ها کمک می‌گیرند.

این ماده پایین‌ترین ضریب حرارتی را داشته که در بین تمام متریال‌های سنتی و جدید گزینه بسیار مناسب‌تری برای ساخت این پانل‌ها خواهد بود.

با این ویژگی که این ماده دارد ضخامت عایق‌های استاندارد در ساخت ساندویچ پانل سردخانه‌ای کاهش پیدا کرده و چیزی حدود ۳.۵ سانتی متر است. این قابلیت باعث شده تا یخچال‌ها فضای کمتری را اشغال کنند.

البته تعیین این ضخامت بسیار تخصصی بوده و تنها به جنس فوم بستگی ندارد بلکه به عنوان مثال شرایطی دمایی در پروژه مورد نظر شما نیز برای این ضخامت اهمیت خواهد داشت. دمای مورد نیاز هر چقدر کمتر باشد، ضخامت فوم به نسبت بیشتر می‌شود.

صفحات فلزی اطراف

ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک برای ساخت ساندویچ پانل سردخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها در برابر رطوبت، گرما و سرما و خوردگی از خود مقاومت نشان می‌دهند. شکل ظاهری این صفحات در پانل‌های سردخانه‌ای به صورت نر و مادگی ساخته شده که به علت این ویژگی ظاهری در هنگام نصب به خوبی چفت خواهند شد.

با چسب عایق هم درزهای آن را می توان بست و محیطی ایزوله را بوجود آورد. این چسب‌ها با چسب معمولی تفاوت دارند.

انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای

برای محافظت و نگهداری از انواع محصولات غذایی، دارویی و سایر مواد فاسد شدنی از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده می‌شود که آنها را می‌توان در چهار گروه جای داد:

  1. سردخانه زیر صفر درجه
  2. سردخانه بالای صفر درجه
  3. سردخانه متحرک
  4. سردخانه دو مداره

قابلیت‌های ساندویچ پانل سردخانه‌ای

  • در برابر حرارت عایق باشد.
  • مقاوم در برابر صوت و کاهش صدا
  • در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهد.
  • مقاومت در برابر زلزله
  • وزن سبک
  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت باز و بسته شدن
  • حمل و نقل راحت
  • نسبت به مصالح ساختمانی کم هزینه‌تر

قیمت ساندویچ پانل سردخانه‌

با توجه به ضخامت، ابعاد و اندازه، قیمت‌ ساندویچ پانل سردخانه‌ متفاوت خواهد بود. با توجه به این موارد گفته شده می‌توان هزینه‌های این پانل‌ها را محاسبه کرد. زمانی که دما خیلی پایین باشد و مصرف انرژی بالا رود این ساندویچ پانل‌ها مقرون به صرفه خواهند بود.

قیمت سردخانه

قیمت ساندویچ پانل سردخانه‌ای نسبت به مصالح ساختمانی بیشتر بوده اما در طولانی مدت در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. این پانل‌ها در دو نوع ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل کلین روم و ساندویچ پانل دیواری که به صورت نر و مادگی در هم چفت می‌شوند قابل سفارش خواهد بود.

نکته پایانی درمورد قیمت ساندویچ پانل سردخانه

اگر در کل بخواهیم از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده کنیم هم در مصرف انرژی صرفه جویی کرده‌ایم و هم اینکه هزینه‌ها کمتر خواهد شد. متریال سنتی در پوشش ساختمانی باعث پایین آمدن سرعت شده و سنگینی بارگذاری، کیفیت پایین آن و مقاوم نبودن در برابر زلزله نگرانی مهندسان ساختمان را همیشه به دنبال داشته است.

اما ساخت و طراحی ساندویچ پانل سردخانه‌ای این نگرانی‌ها را از بین برده و کاربردهایی که در صنعت پزشکی، داروسازی، آزمایشگاهی، صنعت سردسازی، صنایع غذایی، حمل و نقل و انبارداری دارد باعث شده از آن در ساخت این ساختمان‌ها استفاده شود.

اگر قصد خرید ساندویچ پانل سردخانه را دارید می توانید سوالات خود را در وب‌سایت آریا پانل با ما به اشتراک بگذارید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید یا با شماره های 36228800-051 و 36228814-051 با ما در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.