کافه آموزشگاه: بازکردن انواع درب های اتوماتیک بدون برق و ریموت

چکیده : احتمالا وقتی به دنبال مطالعه این مقاله هستید، برایتان پیش آمده است که با مشکل باز نشدن درب اتوماتیک در مواقع حساس یا اضطراری مواجه شده باشید. درب‌های اتوماتیک به عنوان تجهیزات مدرن و پیشرفته از مزایای زیادی برخوردارند؛ اما گاهی استفاده از این نوع درب‌ها کمی چالش برانگیز می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا تا کنون به بازکردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت فکر کرده‌اید؟ درب‌های برقی به دلایل متعددی نظیر قطعی برق یا گم شدن ریموت و مشکلاتی از این قبیل کارایی خود را از دست می‌دهند. خوشبختانه در طراحی این تجهیزات تدابیری اندیشیده شده که بتوان در مواقع ضروری این نوع درب‌ها را بدون ریموت باز کرد. کافه آموزشگاه ضمن آموزش نصب درب های اتوماتیک، نحوه باز کردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت را نیز آموزش می‌دهد.

باز کردن کرکره برقی بدون برق و ریموت

یادگیری چگونگی باز کردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، اهمیت دارد. درب‌های اتوماتیک در انواع مختلف از مکانیزم و عملکرد مختلفی برخوردارند؛ به همین خاطر یادگیری نحوه باز کردن و به عبارتی خلاص کردن این نوع از درب‌ها خالی از لطف نیست. اگر در شرایطی قرار گرفته‌اید که برق شهری قطع شده یا ریموت کنترل در دسترسمان نیست، باید برای باز کردن کرکره برقی بدون برق و ریموت قبل از هر چیزی جریان برق را قطع کنید. در واقع باید سیم اصلی برق ورودی را از دستگاه جدا کنید. همانطور که گفتیم امکان باز کردن کرکره به صورت دستی در واقع همان تدبیری است که برای رهایی از وضعیت اضطراری در استفاده از درب‌های اتوماتیک اندیشیده شده است. معمولا هنگام نصب این درب‌ها کلید مخصوصی به نام آچار آلن همراه درب ارائه می‌شود که شما می‌توانید درپوش پلاستیکی آن را برداشته و با چرخاندن این کلید، کرکره برقی را به صورت دستی باز کنید.

باز کردن کرکره برقی بدون برق و ریموت

در روش دیگر می‌توانید با استفاده از خلاص کن گیربکس کرکره برقی را آزاد کرده و به راحتی آن را باز و بسته کنید. معمولا برای باز کردن درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت و با استفاده از خلاص کن، هنگام نصب آن یک کلید یدک خلاص عرضه می‌شود تا امنیت درب حفظ شود. علاوه بر این‌ها می‌توانید با استفاده از یو پی اس یا برق اضطراری درب‌های کرکره‌ای را باز کنید. یو پی اس با استفاده از انرژی ذخیره شده در خود، به عنوان یک منبع تغذیه بدون وقفه شناخته شده و در چنین شرایطی عملکرد اتوماتیک ارائه می‌دهد‌. حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید امکان باز کردن کرکره برقی با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند تلفن همراه نیز وجود دارد.

باز کردن درب شیشه‌ ای بدون برق و ریموت

درب‌های شیشه‌ای نوعی از درب‌های اتوماتیک هستند که با استفاده از موتور حرکت می‌کنند. این نوع از درب‌ها که استفاده از آن‌ها به فراوانی دیده می‌شود، به سنسورهای مختلف مجهزند و زمانی که سینگنال‌های مبنی بر نزدیکی افراد به درب را دریافت کنند، درب را باز می‌کنند. این سینگال‌ها توسط جعبه کنترل دریافت شده و به موتور و سپس گیربکس ارسال می‌شود، در نهایت مکانیزم درب با استفاده از عملکرد گیربکس امکان‌پذیر می‌شود. نکته اینجاست زمانی که درب شیشه‌ای به هر دلیلی باز نشود، باید به چرخش مجدد اجرای آن برسید. برای این منظور استفاده از برق اضطراری یو پی اس عاقلانه به نظر می‌رسد.

باز کردن درب شیشه‌ ای بدون برق و ریموت

برای باز کردن درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک، یو پی اس کوچک مخصوصی طراحی شده که با اتصال آن به سیستم درب اتوماتیک امکان باز کردن این نوع درب فراهم می‌شود. با توجه به اینکه عملکرد هوشمند و میزان حساسیت این نوع از درب‌های شیشه‌ای، با یک دیگر متفاوت است، باید در انتخاب سیستم برق اضطراری دقت کنید.

باز کردن درب ریلی بدون برق و ریموت

وقتی از امکان بازکردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت صحبت می‌کنیم، قطعا درب‌های ریلی نیز به عنوان یکی از انواع درب‌های اتوماتیک برای استفاده در مواقع حساس بهینه شده و قابلیت باز و بسته کردن آن‌ها وجود دارد. انواع درب‌های اتوماتیک معمولا به کلید، دستگیره یا نوعی اهرم مجهز هستند که فرآیند باز کردن دستی درب را امکان‌پذیر می‌سازند. معمولا درب‌های ریلی به یک پدال رها کردن یا یک میل لنگ دستی مجهز هستند. این نوع از درب‌های اتوماتیک که به عنوان درب کشویی نیز شناخته می‌شوند، نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک موتور بزرگتری دارند‌. اگر درب کشویی شما به میل لنگ مجهز است، کافی است آن را پیدا کرده و آنقدر بچرخانید تا درب به اندازه نیازتان باز شود. میل لنگ‌های دی تی باید در کنار قرقره درایو جعبه دنده قرار گرفته و چرخانده شوند‌.

باز کردن جک برقی بدون برق و ریموت

خلاص کردن جک درب پارکینگ برقی به صورت دستی و بدون برق و ریموت چندان هم مشکل به نظر نمی‌رسد. برخی از مدل‌های درب‌ بازویی به کلید خلاص کن جک مجهز هستند و شما می‌توانید با استفاده از این کلید برای باز کردن جک درب یا بازوی آن اقدام کنید. بستن درب بازویی اتوماتیک به اندازه باز کردن آن ساده است. شما می‌توانید پس از باز کردن درب بازویی به صورت دستی، مجددا جک را در جای خود قرار داده و کلید را بچرخانید تا درب قفل شود. در مورد باز کردن جک برقی بدون برق و ریموت یک نکته مهم وجود دارد؛ کلیدهای خلاص کن درب‌های بازویی جک‌دار بر حسب سایز درب متفاوت است. در واقع مکانیزم قفل در این درب‌ها متفاوت است.

به عنوان مثال: برخی از کلیدها شبیه به کلید آلن هستند و بعضی دیگر نیز شبیه به کلید درب ورودی هستند. این کلیدها با توجه به نوع درب و نوع موتور آن در انواع مختلفی وجود دارند؛ در نتیجه کلیدی که با درب شما عرضه می‌شود، مختص موتور همان درب است.

نکته: در باز کردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت یک نکته مهم وجود دارد؛ با توجه به فناوری پیشرفته در این نوع از درب‌ها، نصب آن باید توسط تکنسین متخصص انجام شود. نکته این است که نصاب درب شما باید هنگام نصب آن تمامی فاکتورهای موجود در سیستم درب را به شما تحویل دهد. در واقع نصاب باید به شما بیاموزد که چگونه باید درب‌های اتوماتیک را به صورت دستی باز کرده یا شما را با عملکرد مکانیزم آن آشنا سازد. به همان اندازه که آموزش نصب این نوع درب‌ها اهمیت دارد، آموزش باز و بسته کردن درب در مواقع ضروری برای استفاده بهینه از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمع بندی

درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند و برای هر یک نیز مکانیزم و طراحی خاصی تعریف شده است. گاهی ممکن است به دلایل متعددی از جمله قطعی برق، گم شدن یا خرابی ریموت کنترل، خراب شدن موتور و دلایل متعدد دیگر، امکان باز کردن درب‌های اتوماتیک با عملکرد تعریف شده برای آن‌ها وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی باید به باز کردن انواع درب‌های اتوماتیک بدون برق و ریموت فکر کنید.

با توجه به اینکه درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد، باید برای آشنایی و یادگیری نحوه باز کردن دستی آن، نوع درب خود را در نظر بگیرید. سازندگان این نوع درب‌ها با در نظر گرفتن تمام شرایط اضطراری راهکارهای متعددی را برای باز کردن این نوع درب‌ها لحاظ کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشکل خود را مرتفع سازید. و اگر با خواندن این مقاله به نصب درب های اتوماتیک علاقمند شده‌اید جهت آموزش نصب درب های اتوماتیک می توانید به کافه آموزشگاه مراجعه نمائید و یا با شماره تلفن 02188949711 جهت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمائید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.