بهترین کتاب ها برای 100 زدن شیمی کنکور

به گزارش پلازا به نقل از های بوک (hibook.co) انتخاب بهترین منابع شیمی برای کنکور سراسری بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا دانش آموزان باید برای پاسخ دهی به 35 تست دشوار در مدت زمان 35 دقیقه ، توانایی مناسبی برای درک سوالات و حل آن داشته باشند که این موضوع نیازمند انتخاب بهترین کتاب شیمی میباشد تا دانش آموزان با حل تست ها متنوع به سطح مناسبی در شیمی کنکور برسند . در حال حاضر شیمی مبتکران و شیمی خیلی سبز جزو بهترین منابع شیمی به حساب می آیند که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این دو منبع بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کتاب شیمی مبتکران

شیمی مبتکران و یا شیمی بازرگان یکی از مجموعه کتاب تست های انتشارات مبتکران میباشد . کتاب های شیمی مبتکران که از آن به عنوان یکی از بهترین منابع شیمی کنکور 1403 یاد میشود به صورت دو جلدی و تک جلدی منتشر میشود . این کتاب ها فاقد درسنامه میباشد و کتاب با تست های طبقه بندی شروع میشود و کلیه مطالب کتاب درسی را پوشش میدهد ، اما یکی از دلایل محبوبیت کتاب های شیمی مبتکران ، پوشش مطالب خارج از کتاب است زیرا از نظر مولف توانمندی دانش آموز در حل هرگونه مسئله میتواند باعث رشد دانش آموز در آن درس شود .

کتاب های شیمی مبتکران که با نام شیمی بازرگان نیز شناخته میشود اشاره به نام مولف این کتاب ها یعنی مهندس بهمن بازرگانی دارد . مهندس بهمن بازرگان از اواخر دهه 70 ابتدا با انتشارات اندیشه سازان شروع و سپس با مبتکران ادامه داد . کتاب های شیمی مبتکران از همان ابتدا به سرعت بین دانش آموزان از محبوبیت ویژه برخوردار شد و جایگاه ویژه ای در سبد خرید داوطلبان کنکور پیدا کرد .

اکثر تست های کتاب های شیمی مبتکران به صورت تالییفی و در سطوح مختلف میباشند . در واقع دانش اموزان با حل تیپ های مختلف تستی به توانایی مناسبی در حل سوالات میرسند اما در بین سوالات ، تست هایی از کنکور های سال های گذشته و آزمون های آزمایشی معتبر نیز وجود دارد و همین طور تست هایی دارای درجه سختی بیشتر وجود دارد که علامت گذاری شده است . این تست ها برای محک زدن بیشتر و همینطور تسلط کافی روی مباحث طراحی شده است . در انتهای کتاب پاسخنامه تشریحی میباشد که در این قسمت مولف به کلیه سوالات پاسخنامه کاملا تشریحی داده است و علاوه بر بیان راه حل به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته است تا جای هیچگونه ابهامی برای دانش آموزان باقی نماند .

کتاب شیمی خیلی سبز

قطعا تا به حال نام کتاب های تست شیمی خیلی سبز را شنیده اید . کتاب هایی که هم به صورت دو جلدی و هم به صورت تک جلدی منتشر میشود و هرساله جزو پرفروش ترین منابع شیمی کنکور به حساب می آیند . کتاب های شیمی خیلی سبز تک پایه به صورت تک جلدی و کتاب شیمی جامع خیلی سبز که مجموعه سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم میباشد که البته ساختار همگی به صورت درسنامه ، تست و پاسخنامه تشریحی بوده و مولف اکثر این کتاب ها آقایان نیما سپهری و مهدی براتی هستند .

تحلیل و بررسی شیمی جامع خیلی سبز

بر خلاف سایر کتاب های شیمی خیلی سبز تک پایه درسنامه های هر بخش به صورت یکجا قرار داده است تا دانش آموزان برای مرور مطالب دچار سردرگمی نشوند . در ابتدای هر بخش از درسنامه شماره صفحات مربوط به کتاب درسی آورده شده است تا دانش آموزان بتوانند راحت تر مطالب را مطالعه و جمع بندی کنند و خط به خط کتاب درسی مورد بررسی قرار گرفته و کلیه تعاریف و مفاهیم بیان شده است . در این قسمت مطالب درختی و جداول مختلفی را مشاهده میکنید که برای دسته بندی بندی بهتر مطالب توسط مولف تهیه شده است که با مطالعه آن به درک بهتری از مباحث دست پیدا میکنید

کلیه اشکال کتاب درسی با کیفیت مناسب و با جزییات مورد بررسی قرار گرفته است تا دانش آموزان برای مطالعه نیازی به کتاب درسی نداشته باشند . در میان درسنامه های شیمی جامع خیلی سبز مثال های حل شده متعددی وجود دارد که بعضی تالیفی ، بعضی از تمارین کتاب درسی و بعضی از کنکور های سال های گذشته میباشد . این مثال ها که به چندین روش مختلف حل شده با هدف یادگیری بهتر مطالب قبل از شروع تست زنی طراحی شده است . پیشنهاد مولف این است ابتدا این مثال هارا حل کرده سپس برای بررسی جواب به سراغ راه حل بروید.

منبع : مجله اینترنتی پلازا به نقل از های بوک (hibook.co)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.