بازسازی تخصصی ظروف تفلون با الو تفلون

بازسازی ظروف تفلون، امری واجب برای همه خانه ها می باشد. قطعا در آشپزخانه های خود، تعدادی ظرف وجود دارد که ممکن است حالت نچسب بودن خود را از دست داده باشند و نیاز به تعمیر ظروف تفلون باشد. از این رو، وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی وسایل آشپزخانه سبب شده است تا بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه های شان به فکر بازسازی ظروف تفلون و تعمیر تفلون های خود بیفتند و از خرید ظروف جدید خودداری نمایند. این امر موجب شده است تا برخی از کارخانه ها و کارگاه ها، اقدام به تعمیرات ظروف تفلون کنند. در ادامه این مقاله، به بررسی دقیق تر بازسازی تخصصی ظروف تفلون می پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مراحل تعمیر و بازسازی ظروف در الو تفلون

این که بازسازی ظروف تفلون چگونه و با چه روشی و چه تجهیزاتی شکل بگیرد، بسیار مهم است. چرا که اگر مراحل ترمیم ظروف تفلون و تعمیر ظروف تفلون اصولی و استاندارد نباشند، می‌ تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی سلامت شما داشته باشد. در ادامه چهار مرحله از تعمیرات ظروف تفلون را که کاملا اصولی هستند، برای تان شما شرح داده ایم:

۱ مرحله اول: جدا سازی و دسته بندی ظروف تفلون بر اساس جنس شان.

معمولا تمامی مراکزی که در زمینه بازسازی ظروف فعالیت می کنند، از افراد مختلف ظروف با جنس ‌های متفاوت دریافت خواهند کرد. از آنجایی که تمام ظرف ‌های آسیب دیده با هر جنس و فلزی (چدن، روی، سرامیک، گرانیت، تفلون و ….) قابلیت بازسازی را دارند، اولین مرحله برای آغاز این کار تفکیک و جدا سازی ظروف بر اساس جنس شان خواهد بود.

۲مرحله دوم: قرار دادن ظروف انتخاب شده در کوره های حرارتی

بعد از آنکه ظروف تفلون از سایر ظروف ها جدا شدند، آن ‌ها را روی چرخ های بزرگی قرار خواهند داد تا وارد کوره حرارتی دهند. گنجایش این چرخ ها با توجه به بزرگی کارگاه تا هزار عدد قابلمه را نیز در بر می گیرند. سپس این چرخ ها وارد کوره خواهند شد تا تعمیر قابلمه تفلون را انجام دهند. حرارت دادن ظروف باعث نرم شدن لایه های قابلمه تفلون قبلی خواهد شد تا در مرحله سوم، آن‌ ها راحت ‌تر از سطح ظرف جدا شوند.

۳ مرحله سوم: جرم ‌گیری مواد باقیمانده بر سطوح هنگام بازسازی ظروف تفلون

در مرحله سوم از بازسازی تفلون، پس از اینکه ظروف در معرض حرارت قرار گرفتند، به راحتی می توانند تفلون باقی مانده سطح ظروف را پاکسازی کنند. کارخانه های تعمیرات ظروف تفلون، برای انجام این عمل از پاشش سندبلاست به وسیله هوای پرفشار استفاده خواهند کرد. سندبلاست نوعی خاک با ترکیباتی خاص می باشد که ماده اصلی آن را سیلیس تشکلیل خواهد شد.

۴مرحله چهارم و آخر: پاشش گرانیت و رنگ

در مرحله چهارم که مرحله آخر تعمیر قابلمه تفلون است، قابلمه ها آماده پاشش گرانیت و رنگ کاری می شوند. گرانیت به وسیله ابزار ‌های دقیق و پیشرفته به مقدار لازم به سطح داخلی ظرف مورد نظر پاچیده خواهد شد و سپس آن را صیقل می دهند تا خاصیت نچسب بودن پیدا کند.

 ظروفی که قابلیت بازسازی دارند، کدام اند؟

در حال حاضر اکثر شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند بازسازی ظروف تفلون، گرانیتی، چدن و سرامیک را انجام خواهند داد. بعضی از کارخانه ها، ظروف مسی و لعابی را بازسازی نمی کنند؛ زیرا ظرفیت گرمایی پایین ظروف مسی سبب خواهد شد تا در کوره های حرارتی دوام نیاورند و کاملا ذوب شوند به همین علت بازسازی نخواهند شد. اما مرکز تخصصی الو تلفون، با توجه به میزان نقطه ذوب هر نوع ظرفی می تواند آن ها را بازسازی کند. البته لازم به ذکر است که بازسازی تفلون، چدن، گرانیتی و سرامیک نیز تا زمانی که بدنه ی اصلی آن ها دارای سوراخ نباشند، می توان آن ها را تعمیر کرد. در غیر این صورت، عمل تعمیر تفلون و … انجام نمی شود.

آیا بازسازی ظروف تفلون سرطان‌ زا می باشد؟

آیا بازسازی ظروف تفلون سرطان زا می باشد، سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند. برخی از افراد معتقدند که ترمیم ظروف تفلون، برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و باعث ابتلا به سرطان خواهد شد. اما در پاسخ به این سوال جنجالی باید گفت که اگر فرایند بازسازی تفلون با استفاده از مواد اصل و با کیفیت شکل بگیرد و مراحل آن به درستی انجام شوند، هرگز خطری سلامتی افراد را تهدید نخواهد کرد و مشکلی ایجاد نمی کنند.

در حالت کلی سرطان زا بودن پس از تعمیر تفلون ها به دو عامل بستگی دارد که عبارت اند از:

۱جنس روکش :

برای بازسازی ظروف تفلون خود، شما می بایست به مراکزی مراجعه کنید که از مواد گرانیتی برای سطح ظروف تان استفاده خواهند کرد. زیرا مواد گرانیتی به دلیل خاصیت چسبندگی و مقاومت حرارتی بالا، هرگز از سطح ظروف شما جدا نمی ‌شود.

۲نحوه بازسازی ظروف :

یکی از مهم ‌ترین مراحل بازسازی ظروف تفلون نچسب همراه با پوشش گرانیتی، پاکسازی روکش های قبلی ظروف خواهد بود. باید در فرآیند بازسازی بسیار دقت بالایی داشته باشند تا بتوانند لایه های قبلی که بر اثر حرارت از بین رفته اند، کاملا تمیز کنند تا موجب بیماری نشود.

 و در پایان …

در پایان این مقاله، به مرکز تخصصی الو تفلون اشاره می کنیم که یکی از بهترین مراکز فعال در این زمینه می باشد که با بهترین روش ها و مواد ها، عمل بازسازی ظروف را انجام خواهد داد. امیدواریم مطالب ارائه شده قابل توجه تان قرار گرفته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.