جذب مشتری دائم با بازاریابی پیامکی

بسیاری از بازاریابان معتقدند که دوران پیامک‌های تبلیغاتی به پایان رسیده و دوران پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است. البته تا حدودی حق با آن‌هاست. بله، پیام‌رسانی فوری به محبوب‌ترین شکل ارتباط بین برندها و مصرف‌کنندگان تبدیل شده است، اما این بدان معنا نیست که ما باید پیامک‌های متنی کلاسیک را فراموش کنیم، در واقع پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند وفاداری مشتریان را تضمین کنند که در ادامه این نوشتار به آن می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خوشبختانه عصر اسپم‌ها نیز به پایان رسیده است، بنابراین استفاده از استراتژی‌های بازاریابی پیامکی برای حفظ، جذب و بازگشت مشتریان و البته افزایش وفاداری آن‌ها منطقی است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا این رویکرد منطقی است و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی مشتریان خود را دائمی کنید.

حقایقی که باید درباره بازاریابی پیامکی بدانید

ارتباط متنی و  به یکی از راه‌های اصلی حفظ رابطه بین برند و مصرف کننده تبدیل شده است. این موضوع برای پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین بازاریابی ایمیلی، پست‌های وبلاگ و تعامل در رسانه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند؛ زیرا تمام این ارتباطات از طریق متن انجام می‌شود.

با این حال، پیامک‌های تبلیغاتی متنی و ارسال پیامک آنلاین واقعا خصوصی و شخصی هستند و بیشتر می‌توانند وفاداری مشتریان را افزایش دهند. این موضوع با آمار زیر تأیید می‌شود:

  • میانگین نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی پیامکی ۴۵ درصد است.
  • کاربران ۶۰ برابر بیشتر از ایمیل‌ها به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهند و میانگین زمان پاسخ ۹۰ ثانیه است (در مقایسه، به طور متوسط ​​۹۰ دقیقه طول می‌کشد تا به یک ایمیل پاسخ دهید).
  • کمپین‌های بازاریابی پیامکی ۶ تا ۸ برابر افزایش تعامل کاربران را ارائه می‌دهند.
  • ۷۵ درصد از مصرف کنندگان به دریافت پیامک از برندها کاملا وفادار هستند.
  • با این حال، بلافاصله سؤال منطقی زیر مطرح می‌شود.

آیا راهی برای سنجش وفاداری مشتریان وجود دارد؟

وفاداری یک مفهوم انتزاعی است، اندازه گیری وفاداری با شاخص‌های عددی عملا غیرممکن است. تنها راه اندازه گیری وفاداری مشتریان، بررسی مستقیم آن‌ها است، اما تنها پس از ایجاد یک رابطه اعتماد طولانی مدت با آن‌ها این امر میسر می‌شود. بازاریابی پیامکی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای رسیدن به این هدف باشد، اما باید با سایر روش‌های بازاریابی ترکیب شود.

در ادامه مواردی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش وفاداری مشتریان از طریق پیامک انجام دهید.

افزایش وفادری مشتریان با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی و اجازه خواستن از او

اگرچه کمپین‌های بازاریابی پیامکی به طور کلی موثر و کارآمد هستند، اما همه مشتریان طرفدار پیام‌های متنی نیستند. بسیاری از آن‌ها دوست دارند در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند یا ایمیل دریافت کنند.

خوشبختانه این کاربران در اقلیت آشکاری قرار دارند. با این حال، باید مشتریان خود را با دقت زیادی تقسیم‌بندی کنید تا نتایج کمپین پیامکی خود را خراب نکنید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار، همانطور که قبلاً گفتم، پرسیدن سؤالات مناسب است تا بفهمید کاربر هدف چگونه می‌خواهد با شما صحبت کند.

اولین سوالی که می‌پرسید مطمئناً وفاداری کسانی را که نمی‌خواهند پیامک را دریافت کنند، جلب می‌کند. از این گذشته، شما قبلاً قبل از شروع مکالمه‌ای که قبلاً در مورد آن زیاد صحبت شده است، اجازه خواسته اید.

با سفارشی کردن پیامک‌های خود، تعامل را افزایش دهید

شخصیت یک کلمه رایج نیست. شناخت شخصیت مشتریان یک نیاز فوری برای ماندن در رقابت است. واضح‌ترین راه برای شخصی‌سازی پیامک این است که حداقل با نام کاربر به او پیامک ارسال کنید، تعطیلات خوبی را برای او آرزو کنید و در موقعیت‌های استرس‌زا از او حمایت کنید.

مصرف کنندگان می‌خواهند احساس کنند که مورد توجه و حمایت برندها هستند و برند فقط به دنبال فروش مدرن معاملات رسمی خود نیست. این موضوع رابطه گرم بین افراد و شرکت‌ها را تقویت می‌کند و به افزایش وفاداری مشتریان کمک می‌کند.

به رفتار مشتری دقت کنید تا وفاداری مشتریان را افزایش دهید

اگر فاکتور رفتار مشتری را در نظر بگیرید، وفاداری مشتری را تا حد زیادی افزایش خواهید داد. به عنوان مثال، اگر می‌بینید که کاربری مدتی است برنامه را برای خرید باز نکرده است، اما قبلاً یک مشتری فعال بوده است، یک پیام کوتاه سریع می‌تواند به اتصال مجدد کمک کند. پیام شما، علاوه بر منحصر به فرد بودن تا حد امکان، باید دلگرم کننده نیز باشد.

ارائه ارسال رایگان، کوپن‌های تبلیغاتی، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه منطقی است. علاوه بر این، ممکن است به گروهی از محصولات یا خدماتی که مشتری استفاده می‌کند، محصول جدیدی برای خرید اضافه کند.

افزایش اعتبار با در نظر گرفتن نیازها

مشتریان برای رفع نیاز‌های خود از شما خرید می‌کنند و شما هم قبل از درک نیازهای خود آنچه را که مشتری می‌خواهد باید به او بدهید. چالش برندها این است که یاد بگیرند چگونه این نیازها را بر اساس داده‌های مشتری و تحلیل رفتاری او پیش بینی کنند.

این دانش می‌تواند اطلاعات ارزشمندی برای شکل دادن به استراتژی بازاریابی پیامکی شما و البته ابزاری قدرتمند برای ایجاد وفاداری باشد. چه چیزی بهتر از این که بدانید کسی نه تنها می‌داند چگونه خواسته‌های شما را پیش بینی کند، بلکه می‌داند چگونه آن‌ها را برآورده کند؟ کار با داده‌های مشتری برای ایجاد وفاداری نیز اهمیت فزاینده‌ای دارد.

متنی را بنویسید که مشتری به دنبال خواندن آن است

۷۰ درصد از مشتریان وقتی محتوایی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها مرتبط نیست، گیج می‌شوند. این موضوع باعث ایجاد نویز اطلاعاتی می‌شود و اعتماد را در اوایل رابطه و در دراز مدت از بین می‌برد.

بنابراین راه بعدی افزایش وفاداری مشتریان از طریق پیامک، ارائه محتوایی است که انتظار دریافت آن را دارند و به نفع آن‌ها خواهد بود.

به عنوان مثال، صاحبان خودرو از دریافت یادآوری‌هایی در مورد نیاز به تعویض لاستیک‌های فصلی خوشحال می‌شوند و مشتریان برندهای پوشاک از دریافت لیست‌های محصولات جدید یا روند مد بدشان نمی‌آید.

با این حال، ارائه محتوای مرتبط بدون ابزارهای تعامل با کاربر مهم است. این موضوع حتی می‌تواند برای وبلاگ ها، رسانه‌های اجتماعی یا حتی پست‌های مهمان استفاده شود.

نتیجه گیری

نادیده گرفتن بازاریابی پیامکی با این که امروزه منسوخ به نظر می‌رسد اشتباه است زیرا گوشی‌های هوشمند امروزی هنوز از این سرویس کلاسیک پشتیبانی می‌کنند. استراتژی‌های جذب کاربر از طریق پیامک  را در استراتژی رشد خود ادغام کنید و از بهترین پیام‌های متنی که هنوز هم مناسب هستند برای افزایش وفاداری مشتریان خوب خود استفاده کنید. می توانید از سامانه candoosms برای ارسال پیامک ‌های تبلیغاتی به مشتریان خود استفاده کنید و از امکانات فوق العاده این سامانه پیامکی لذت ببرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.