ماجرای درخواست ایلان ماسک از غول برگر جهان مک دونالد برای پذیرش دوج کوین

ایلان ماسک فرد نخبه و مدیر‌عامل تسلا، یکی از برجسته‌ترین حامیان دوج کوین است. اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، دست‌کم یکبار ماجراهای جنجالی و پرسروصدای ماسک با ارز DodgeCoin را شنیده‌اید. از داستان خرید توییتر به‌وسیله ایلان ماسک و تصمیم او برای استفاده از این رمز ارز برای پرداخت‌های مختلف در این بستر و همچنین توییت‌های حمایتی او در افزایش قیمت دوج کوین تأثیر بسزایی داشته است. اما این بار ایلان ماسک از طریق رسانه‌های مختلف، فشارهای زیادی را بر غول فروشگاه غذایی زنجیره‌ای، یعنی مک‌دونالد برای پذیرش ارز دیجیتال DodgeCoin وارد کرده است. ایلان ماسک در رابطه با این موضوع، مطلبی تحت‌ عنوان، «اگر مک‌دونالد این ارز را به‌عنوان سیستم پرداختی خود بپذیرد، او در یک برنامه زنده برای اولین‌بار، یک وعده غذایی شاد میل خواهد کرد»، را توییت کرد. حرف‌های بسیاری در این جمله ماسک نهفته است, که با موشکافی این مطالب و همچنین بررسی پاسخ مک‌دونالد به این درخواست مکرر ماسک، می‌توان این نکات مخفی و راز‌ها را برملا کرد. در ادامه این مطلب, کلیه جزئیات مربوط به درخواست ایلان ماسک و پاسخ مک‌دونالد به این درخواست را بررسی می‌کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نظر ایلان ماسک در مورد قیمت دوج کوین

ایلان ماسک در بین توییت‌های متوالی خود، در مورد دوج کوین, به ارزش این رمز ارز پرطرفدار اشاره کرد. ماسک در فوریه گذشته توییتی با این مطلب را به اشتراک گذاشت: «DodgeCoin ابتدا به‌عنوان یک سکه تقلبی با چهره اصلی شیبا اینو عرضه شد، اما بعدها ارزش و قیمت آن نیز، به طرز باور نکردنی افزایش یافت». قیمت doge در ماه آوریل 2021 نیز، به شکلی بی‌سابقه به بیش از 10 سنت نیز رسید. به‌نوعی حمایت‌های پی‌در‌پی ایلان ماسک و اشاره به استفاده از این ارز در پروژه‌های بزرگ بعدی خود، در افزایش صف خرید دوج کوین تأثیر مستقیمی داشته است.

پیشنهاد اول ایلان ماسک به مک دونالد برای پذیرش دوج کوین

اولین پیشنهاد ایلان ماسک به غول فست فود در جهان، یعنی مک دونالد دقیقاً زمانی ارائه شد، که حساب‌رسمی توییتر این رستوران جامعه کاربری ارزهای دیجیتال را مورد تمسخر و طعنه قرارداد. همان‌گونه که در مطالب بالا گفته شد ماسک از حامیان بزرگ دوج کوین است؛ شرکت خودروسازی ماسک یعنی تسلا در پایان سال 2021 امکان پرداخت و خرید خودروهای خود را با استفاده از DodgeCoin را فراهم کرد.

پاسخ جالب مک دونالد به درخواست پی در پی ایلان ماسک برای پذیرش Dodgecoin

این ماجرای جنجالی ازآنجا شروع شد، که مکدونالد در حساب‌رسمی توییتر خود پرسید، چه چیزی را از دست‌داده‌ام؟. ماسک در پاسخ به این توییت، این متن را ارسال کرد: اوه، سلام، LOL. در رسانه جمعی توییتر، طراح گرافیک و توسعه‌دهنده DidgeCoin از ماسک پرسید که آیا پیشنهاد او به مک‌دونالد برای قبول Doge هنوز هم پابرجا است؟ ماسک هم در پاسخ به این پرسش او ایموجی 100 درصد را ارسال کرد. بعد از ارسال این ری‌اکشن توسط ماسک، طراح گرافیک توکن دوج در حساب‌رسمی خود این توییت را منتشر کرد: هی مک‌دونالد، پیشنهاد قبلی ایلان ماسک در رابطه با پذیرش DodgeCoin همواره برقرار است. این توییت به‌تنهایی واکنش‌های عظیمی از سوی مردم و طرفداران هر دو طرفین یعنی ماسک و مک‌دونالد به دنبال داشت. بر اساس تحقیقات گسترده، تیم صرافی والکس در رابطه با این موضوع جنجالی ایلان ماسک در ژانویه سال 2022 این مطلب را منتشر کرده بود، که اگر مک‌دونالد این ارز را برای سیستم پرداختی خود قبول کند، او در یک برنامه زنده یک وعده غذایی شاد نیز میل کند. منظور از غذای شاد یا هپی، دقیقاً ترکیب غذای اصلی، مخلفات و نوشیدنی مخصوص کودکان است که در فروشگاه‌های مک‌دونالد عرضه می‌شود.

آینده دوج کوین از نظر ایلان ماسک

ایلان ماسک همواره بر این باور است، که قیمت دوج کوین در سال‌های نه چندان دور، افزایش چشمگیری خواهد داشت. همچنین این شخص در اظهارات خود بیان کرده است، که این ارز می‌تواند آینده ارزهای دیجیتال باشد. اما باوجود همه این تعاریف، بازهم ایلان ماسک از طرفداران خود، خواسته تا در فرایند خرید doge دقت زیادی داشته و بااحتیاط روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند. همان‌طور که در مطالب بالا گفته شد، میزان محبوبیت و افزایش قیمت دوج کوین به میزان زیادی، تحت تأثیر حمایت‌های ماسک قرارگرفته بود. در سال‌های آینده نیز، با توجه به اظهاراتی که ماسک در مورد استفاده از این ارز در پروژه‌های بزرگ خود از جمله SpacX داشته، ممکن است صف خرید این ارز نیز دوباره به‌طرز وحشتناکی افزایش یابد. البته از چگونگی جهت‌گیری افراد و کاربران دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال در آینده نیز نباید غافل شد، چراکه این امر به تنهایی تأثیر بسیاری در آینده این ارز دارد.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال‌های آینده ( تا سال 2026)

همواره پارامترهای بسیاری در صف خرید دوج کوین در آینده و همچنین قیمت آن تأثیر دارد؛ از‌جمله این پارامترها، می‌توان به رابطه ایلان ماسک و این ارز، رسانه‌های جمعی و قانون عرضه و تقاضا اشاره کرد. بر اساس نظریه‌ مؤسسه‌های مختلف و تحلیل‌گران مجرب، انتظار می‌رود قیمت doge در سال 2024 حداقل به 0.016 دلار نیز برسد. البته ممکن است قیمت و ارزش این رمز ارز محبوب، در سال 2024 به 0.20 دلار هم برسد. با توجه به تحقیقات گسترده تیم صرافی معتبر والکس، پیش‌بینی می‌شود در صورت مهیا بودن شرایط و همچنین حمایت‌های ایلان ماسک و از طرفی رغبت مردم برای خرید doge، به‌احتمال بسیار زیاد، قیمت این ارز در سال 2025 نیز رشد و صعود خود را حفظ کرده و از قیمت 0.24 دلار هم رد شود.

سخن آخر

دوج کوین از‌جمله ارزهایی است، که هدف توسعه‌دهنده آن در ابتدا، تنها یک شوخی بود. اما رفته‌رفته بنا‌بر توجه افراد سرشناسی چون ایلان ماسک، قیمت این ارز به‌ طرز باورنکردنی افزایش‌یافته و جزو 30 ارز برتر مارکت کپ جهانی قرار گرفت. جدیدترین مکالمات بین مک‌دونالد و ایلان ماسک در توییتر، حاکی از این است که این پیشنهاد پررمز و راز، هنوز پابرجا است. از طرفی برخی محققین و کارشناسان بر این باورند، که در آینده‌ای نه چندان دور، مک‌دونالد از این ارز محبوب و دوست‌داشتنی در سیستم پرداختی خود استفاده خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.