بلبرینگ لباسشویی سامسونگ؛ هرمس پارت

اغلب خرابی‌های بلبرینگ را از روی صداهای زیاد در ماشین لباسشویی تشخیص می‌دهند. البته علامت‌های دیگری نیز وجود دارد، اما صدای بلند شایع‌ترین آن‌هاست. با توجه به اهمیت زیادی که بلبرینگ لباسشویی سامسونگ در کارکرد دستگاه و سلامت قطعات دیگر دارد باید مراقبت علامت‌های هشداردهنده برای خرابی این قطعه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به محض اینکه متوجه صدای زیاد و غیرعادی یا هر علامت دیگری از خرابی بلبرینگ در ماشین لباسشویی خود شدید فورا از متخصصین تعمیر وسایل برقی کمک بگیرید. به دنبال خرابی بلبرینگ ممکن است قطعات دیگری نیز آسیب دیده و هزینه‌های شما بسیار سنگین‌تر شود. برای آشنایی بیشتر با این قطعه، علائم خرابی و روش عوض کردن آن با ما همراه شوید.

نقش بلبرینگ لباسشویی سامسونگ در این دستگاه چیست؟

داخل ماشین لباسشویی شما یک آبکش درون دیگ شستشو قرار داده شده است. برای اینکه این آبکش بتواند چرخش راحت‌تری را در حین شستشوی لباس‌ها داشته باشد از بلبرینگ‌ها کمک گرفته خواهد شد. در مدل‌های جدیدتر ما می‌توانیم بلبرینگ لباسشویی سامسونگ را درون دیگ‌های پلاستیکی دستگاه پیدا کنیم. اما در مدل‌های قدیمی‌تر بلبرینگ را داخل سه نظام بیرونی نصب می‌کردند.

به طور کلی می‌توان گفت بلبرینگ برای حرکت ساده‌تر و راحت‌تر دیگ در حین شستشو استفاده می‌شود. خراب شدن بلبرینگ لباسشویی سامسونگ روی عملکرد کلی دستگاه اثر گذاشته و بی‌توجهی به آن دردسرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت. برای خرید بلبرینگ حتماً با مراکز مجاز برند سامسونگ در شهر خود در تماس باشید.

انواع بلبرینگ‌های مورد استفاده در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ

بلبرینگ‌های لباسشویی سامسونگ سه نوع دارند. یکی از بلبرینگ‌های مورد استفاده در لباسشویی سامسونگ بلبرینگ یاتاقان ساچمه‌ای است. این نوع از بلبرینگ را اغلب در وسایلی استفاده می‌کنند که در آن فشار زیادی روی قطعه وارد نگردد. کاربرد این نوع در صنعت بسیار وسیع بوده و قادر به تحمل وزن‌های بالا نیست.

نوع دوم بلبرینگ لباسشویی سامسونگ بلبرینگ کف گرد است. این قطعه برای سرعت‌های پایین و فشارهای radial  کم کاربرد دارد. آخرین نوع نیز بلبرینگ کف گرد شیشه‌ای است که فشار زیادی را می‌تواند تحمل کند.

نکاتی برای مراقبت از بلبرینگ در ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از موارد بسیار مهم توجه داشتن به تراز ماشین لباسشویی شما در زمان نصب است. در غیر این صورت یک سمت از دیگ سنگین‌تر شده و به بلبرینگ‌های آن بخش فشار وارد می‌شود. دقت کنید هرگز لباسشویی خود را بدون توجه به ظرفیت آن پر نکنید. در زمان‌های طولانی از خشک‌کن استفاده نداشته و روی بلبرینگ‌ها فشار زیاد وارد نکنید.

همچنین در زمان نصب ماشین لباسشویی دقت داشته باشید هرگز آن را در محیط‌های مرطوب مانند حمام خانه نگذارید. بعلاوه به نوع ماده شوینده مورد استفاده دقت کنید. شوینده‌های بی‌کیفیت و نامرغوب می‌توانند خرابی‌های بلبرینگ لباسشویی سامسونگ را به دنبال داشته باشند. آخرین نکته اینکه هرگز از مواد رسوب‌زدا یا جرم‌گیرهای بسیار قوی داخل ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید.

به چه دلیل بلبرینگ ماشین لباسشویی خراب می‌شود؟

عمر مفید بلبرینگ ماشین لباسشویی شما چیزی حدود ده سال است. با تمام شدن عمر این قطعه نیاز به تعویض آن وجود دارد. اما برخی موارد هستند که باعث می‌شوند زودتر از زمان موعد بلبرینگ خراب شده و نیاز به تعمیر آن داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات دقت کردن به ظرفیت تعیین شده برای ماشین لباسشویی است. نباید با پر کردن لباس‌های زیاد در دیگ روی بلبرینگ و کاسه نمد فشار وارد کنید.

همچنین هیچ‌وقت لباس‌های بزرگی مانند پتو یا حوله‌های بزرگ را داخل ماشین لباسشویی نیندازید. آب زیادی به آن جذب شده و بسیار سنگین می‌شود. در نتیجه فشار بالایی روی بلبرینگ لباسشویی سامسونگ خواهد بود. بعلاوه میان دفعات استفاده از ماشین لباسشویی وقفه بیندازید. هر بار که لباس شستید باید تا دور بعدی روشن کردن دستگاه حداقل 4 ساعت زمان استراحت قرار دهید.

از کجا بفهمیم بلبرینگ لباسشویی سامسونگ خراب شده است؟

همان‌طور که گفته شد اولین علامت خراب شدن بلبرینگ ماشین لباسشویی شنیده شدن صداهای زیاد و غیرعادی از دستگاه شماست. اغلب این صدا را در دورهای تندتر مانند خشک‌کن شدیدتر حس خواهید کرد. به نظر می‌رسد داخل دستگاه دو تکه آهن در حال برخورد با یکدیگر هستند. همچنین نشتی آب از بلبرینگ یا کاسه‌نمدها نیز می‌تواند به دنبال خراب شدن بلبرینگ لباسشویی سامسونگ دیده شود.

علامت دیگری که می‌تواند نشان دهنده خرابی بلبرینگ لباسشویی باشد حرکت زیاد دیگ داخل دستگاه است. یک بار که ماشین لباسشویی خاموش است دیگ را کمی تکان دهید. اگر حرکت آن بیشتر از چند میلی‌متر بود به احتمال زیاد بلبرینگ‌ها آسیب دیده‌اند. آخرین علامتی که مربوط به خرابی بلبرینگ لباسشویی سامسونگ می‌شود دیده شدن لکه‌های روغن روی لباس‌هایی است که داخل ماشین انداخته بودید.

مراحل کاری که برای تعویض بلبرینگ لباسشویی سامسونگ باید انجام دهید

برای تعویض بلبرینگ لازم است قطعات زیادی را جدا کنید. اگر فکر می‌کنید تخصص شما کافی نیست حتماً کمک بگیرید. در ابتدا برق دستگاه را جدا سازید. سپس ورودی‌های آب را ببندید. حالا با باز کردن پیچ‌ها پنل بالایی را جدا کنید. کشوی مواد شوینده را خارج کرده و پنل کنترل را بیرون بیاورید. باید بدانید هر پیچ را از کدام بخش ماشین جدا می‌کنید تا در زمان نصب مشکل نداشته باشید.

سپس نوبت به خارج کردن سینی مواد شوینده می‌رسد. بعد از آن باید دیگ را خارج کنید. اگر فراموش می‌کنید سیم‌ها چطور وصل شده بودند یک عکس از آن‌ها بگیرید. مهره نگه دارنده را باز کنید. حالا لوله فشار را برداشته و سامپ را بیرون بیاورید. سپس لاستیک دور درب را باز می‌کنیم. بعد از این مرحله المنت را جدا نموده و با باز کردن پنل عقب به تسمه موتور و دیگ لباسشویی خواهید رسید. تسمه را بیرون آورده و فولی را جدا کنید. حالا موتور را از دستگاه خارج نمایید.

حالا لوله تخلیه را بیرون آورده و تمام کابل‌ها و سیم‌های جلویی را باز کنید تا بتوانید دیگ را خارج نمایید. محفظه شستشو را باز کرده و دیگ را بیرون آورید. حالا به فن و بلبرینگ‌ها می‌رسید. بلبرینگ پشت وان قرار دارد. بعد از خارج کردن قطعه قدیمی بلبرینگ لباسشویی سامسونگ را نصب کرده و از تراز بودن آن با دیگ لباسشویی مطمئن شوید. حالا باید تمامی قطعاتی که در مراحل قبل باز کرده بودید را دوباره به جای اول خود برگردانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.