زیادتر شدن ارزش بیت کوین از Bank of America نشان دهنده چیست؟

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش قابل توجه ارزش بازار بیت کوین منتشر شد که می‌توانید متن کامل این خبر را در مجله صرافی والکس دنبال کنید. اما بالاتر رفتن ارزش بازار BTC نسبت به بزرگ‌ترین بانک آمریکا چه پیامدهایی دارد؟ آیا باید با شنیدن این اخبار نسبت به بازار امیدوار شده و برای خرید بیت کوین و سایر رمز ارزها عجله داشته باشیم یا این خبر نیز مانند بقیه خبرها چندان تاثیری روی بازار ارز دیجیتال نخواهد داشت؟ برای کسانی که به دنبال خرید BTC و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال هستند، دنبال کردن چنین اخباری و تاثیر آنها در بازار اهمیت زیادی دارد. از این رو بر آن شدیم تا یک بررسی کامل روی این موضوع داشته باشیم. پس اگر به دنبال پیش‌بینی قیمت بیت کوین هستید، این مقاله را تا انتها با ما همراه بمانید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارزش بازار بیت کوین چیست؟

قبل از اینکه به بررسی قیمت بیت کوین تحت تاثیر اخبار منتشر شده بپردازیم، لازم است تا نیم نگاهی به ارزش بازار این رمز ارز و تاثیر آن در بازار داشته باشیم. ارزش بازار هر ارز دیجیتالی را می‌توان به سادگی از حاصل ضرب تعداد توکن‌های در گردش آن در قیمت حال حاضر به دست آورد. پس وقتی ادعا می‌شود که ارزش بازار BTC به حدود 433 میلیارد دلار رسیده به این معنی است که حاصل ضرب قیمت فعلی آن در تعداد توکن‌های در گردش، این عدد را نشان می‌دهد. حالا به خوبی درک می‌کنید که برای افزایش ارزش بازار یک رمز ارز یا باید شاهد افزایش تعداد توکن‌های آن باشیم یا قیمت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند.

درباره بیت کوین حالت دوم رخ داده است. البته هر چند تعداد توکن‌های در گردش آن در چند ماهه گذشته افزایش داشته، اما این افزایش به حدی نبود که شاهد ایجاد تغییر عمده در ارزش بازار آن باشیم. با این حال، افزایش قیمت بیت کوین از حوالی 15500 دلار تا 23000 دلار خبری است که باعث شده تا در حال حاضر ارزش BTC حتی از بزرگ‌ترین بانک آمریکا نیز بالاتر برود.

چرا باید از افزایش ارزش بازار بیت کوین خوشحال باشیم؟

اگر اخبار و تحلیل مربوط به افزایش ارزش بازار BTC را در مجله صرافی والکس دنبال کرده باشید، اکنون به خوبی می‌دانید که این خبر تا چه باعث شده تا این بازار در دید عموم قرار بگیرد. در این بین سرمایه‌گذاران خرد چه سودی از این شرایط خواهند داشت؟ آیا باید منتظر بمانیم که قیمت بیت کوین با افزایش قابل توجه روبرو شده و شاهد بالاتر رفتن ارزش دارایی‌های خود باشیم؟

همین حالا که در حال نگارش این تحلیل از خبر افزایش قابل توجه ارزش بازار BTC هستیم، این خبر تاثیر بسیار زیادی روی دیدگاه بسیاری از افراد داشته و حتی شاهد ورود سرمایه‌گذاران جدیدی برای خرید بیت کوین به بازار نیز بوده‌ایم. در ادامه برخی از مهم‌ترین موارد این تاثیرات را با هم بررسی می‌کنیم.

بیش از 80 درصد از ثروتمندان دنبال سرمایه گذاری روی بیت کوین هستند

دقیقاً چند روز بعد از انتشار این خبر بود که بسیاری از سایت‌های آماری و خبری اعلام کردند که بیش از 80 درصد از افراد ثروتمند جهان در حال دریافت خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید بیت کوین هستند. اتفاقاً همین خبر تبدیل به یک دیدگاه مثبت برای بسیاری از افراد دیگر شده و شاهد افزایش قیمت کوین تحت تاثیر تقاضا برای خرید آن بودیم. البته این بازار هنوز هم در اختیار نهنگ‌های قدیمی است که از بالا و پایین رفتن قیمت‌ها به دنبال رسیدن به سود هستند، اما با ادامه‌دار شدن چنین اخباری به زودی می‌توانیم یک انفجار جدید در روند قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال را شاهد باشیم.

بازار ارز دیجیتال به اوج بر می‌گردد

یکی دیگر از تاثیراتی که می‌توانیم از خبر بالا رفتن ارزش BTC شاهد آن باشیم، بازگشت دوباره بازار به روزهای اوج است. وقتی بازار با چنین اخبار مثبتی روبرو شود، گاوها قدرت بیشتری گرفته و بایستی در میان مدت شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشیم. اتفاقی که می‌تواند رونق قابل توجهی را در بازار ارز دیجیتال ایجاد نماید. به صورت کلی اگر بخواهیم سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال را به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول کسانی هستند که با نوسانات بیت کوین در حال خرید و فروش آن بوده و از این طریق سود به دست می‌آورند؛ اما دسته دوم محافظه‌کار‌تر بوده و ترجیح می‌دهند که در شرایط بهتری و تنها در زمان افزایش حتمی قیمت بیت کوین وارد بازار شوند.

دسته دوم از سرمایه‌گذاران با شنیدن اخبار این چنینی ترغیب به خرید بیت کوین شده و به همین دلیل انتظار افزایش تقاضا برای خرید آن را خواهیم داشت.

نگرانی‌ها برای از بین رفتن بیت کوین به حداقل خود رسیده است

یکی دیگر از نکات مثبتی که می‌توانیم از انتشار این خبر انتظار آن را داشته باشیم، از بین رفتن یا حداقل کم‌رنگ‌تر شدن دیدگاهی است که برخی‌ها برای از بین رفتن بیت کوین دارند. خیلی از کاربران بر این باورند که قیمت بیت کوین چیزی جز یک حباب نیست و به زودی باید شاهد ترکیدن این حباب باشیم. البته این دیدگاه هنوز هم در میان برخی از افراد حرفه‌ای نیز وجود دارد؛ اما با بیشتر شدن اخبار مثبت کم‌کم باید شاهد از بین رفتن آن از دیدگاه عمومی باشیم.

در نهایت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هم قیمت بیت کوین و هم تعداد سرمایه‌گذاران روی این ارز دیجیتال با انتشار چنین خبری افزایش پیدا کرده و باید شاهد یک رونق بزرگ در بازار باشیم. البته نباید انتظار انفجار قیمتی و رسیدن قیمت بیت کوین به 70000 دلار در یک ماه را داشته باشیم، اما برای شروع می‌توان به آن به عنوان یک گام بزرگ نگاه کرد.

خرید بیت کوین در یک پلتفرم امن

در انتها باید یک نکته بسیار مهم دیگر را نیز درباره خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز بیان کنیم. ممکن است بسیاری از کاربران به دلیل عجله برای خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی آن، اقدامات پرریسکی انجام دهند. مهم‌ترین نکته در این باره، استفاده از یک پلتفرم ایمن برای خرید بیت کوین است. پلتفرم‌هایی مانند والکس و نظیر آن می‌توانند بهترین گزینه برای این منظور باشند. دقت در سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال اولین و مهم‌ترین قدم برای ورود به این بازار عالی است. بررسی قیمت بیت کوین از اینجا و سپس خرید بیت کوین نیز امکان‌پذیر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.