سپرده گذاری در تورنادو کش چگونه است؟

تورنادو کش (Tornado cash) روشی برای مخفی‌سازی تراکنش‌ها در ارز دیجیتال است و یک راه‌حل غیرمتمرکز برای حفظ حریم خصوصی به‌شمار می‌رود. این پروژه بر پایهٔ الگوریتم اثبات دانش صفر و براساس بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده‌است و کاربران می‌توانند با قطع پیوند در تراکنش‌ها، به افزایش امنیت میان واریز و برداشت سپرده‌ها اقدام کنند. گفتنی است که تورنادو کش از قراردادهای هوشمند بهره‌ می‌برد تا شناخت هویت ارسال‌کننده دشوار باشد. در واقع وقتی کاربران رمز ارزی را واریز می‌کنند، تورنادو با ایجاد یک هش مخفی، پروتکل سپردهٔ مدنظر را در فرآیندی خاص به نام تعهد پذیرفته و پرواضح است در زمان برداشت وجوه، ارائه هش الزامی بوده که در عین حال هویت افراد کماکان ناشناس باقی می‌ماند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بررسی تورنادو کش

این ارز مبتنی‌بر جامعهٔ کاربران بوده و توکن تورن ارز بومی این پلتفرم محسوب می‌شود. این توکن بر بستر ERC-20 به افراد این امکان را می‌دهد که در تصمیمات گرفته‌شده دربارهٔ این اکوسیستم دخالت داشته باشند. ضمن این‌که افرادی که این ارز را خریداری کرده‌اند، امتیاز ناشناس به‌دست آورده که از این طریق می‌توانند یک حساب محافظت‌شده داشته باشند و ارزهایشان را به این حساب منتقل کرده و سپس در صورت نیاز، تبدیل به توکن تورن کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت کاربرد اصلی توکن تورنادو کش در اختیار قرار دادن فرآیند حاکمیتی این پروتکل است که دست افراد را در توسعه و تصمیم‌گیری این سیستم باز گذاشته است.

بررسی ارز دیجیتال Tornado cash

عرض کردیم که این ارز یک توکن حاکمیتی است و در واقع در قالب یک سهام عمل می‌کند و افرادی که خرید این ارز را انجام داده‌اند، به‌طور مستقیم در تصمیم‌گیری‌های این پلتفرم نقش دارند. همچنین این توکن دارای ذخیره‌ٔ ثابت بوده و علاقه‌مندان براساس تعداد تراکنش‌ها و تعاملی که با این سیستم دارند، امتیاز ناشناس بودن دریافت می‌کنند و هرچه رتبه‌های بالاتر به‌دست آورند، به‌راحتی می‌توانند امتیازات‌شان را به توکن تورن تبدیل کنند. گفتنی است که کل ذخیرهٔ توکن‌های تورنادو کش 10 میلیون بوده که در حدود 5 درصد ایردراپ شد که این موضوع قیمت این ارز را تا 436 دلار نیز افزایش داد که البته این جهش قیمتی پایدار نبوده است.

بررسی ویژگی‌های تورنادو کش

این سیستم، حریم خصوصی واریز و برداشت ارزها را با شکستن پیوندها افزایش می‌دهد که این موضوع از مهم‌ترین ویژگی‌های این ارز است. همچنین با استفاده از قراردادهای هوشمند سپرده‌های اتریوم را مورد پذیرش قرار داده و مهم‌تر این‌که کاربران توانایی نقد کردن آن را از چندین آدرس دارند. ضمناً با استفاده از یک ری‌لیر (Relayer) به‌راحتی می‌توان انتقال به آدرسی بدون موجودی اتریوم استفاده شود که در این صورت افزایش حریم خصوصی انجام می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های تورنادو کش ماینینگ ناشناس است که این پلتفرم را منحصربه‌فرد کرده‌است. در واقع این ویژگی باعث شده‌است که تورنادو به کاربران این اجازه را بدهد که از عملیات پروژه حمایت کنند و پاداش دریافت کنند. گفتنی است که حتی در این خصوص نیز حریم خصوصی از طرف این اکوسیستم تضمین شده‌است.

بررسی نحوهٔ سپرده‌گذاری در تورنادو کش

علاقه‌مندان برای سپرده گذاری در پلتفرم تورنادو در ابتدا باید رمز ایجاد کنند. پر واضح است که پس از این اقدام، باید هش مربوطه را با مبلغی که قصد سپرده دارند به قرارداد هوشمند ارسال کنند. در مرحلهٔ بعدی این قراردادها هستند که با پذیرفتن سپرده، تعهد را به لیست اضافه می‌کنند. به‌طورکلی امنیت اتریوم و همچنین اکوسیستم تورنادو کش به‌خوبی می‌توانند شرایط مناسبی را برای رد و بدل شدن ارزها و ایجاد تراکنش‌ها برای کاربران فراهم کنند.

بررسی خدمات پروتکل Tornado cash

علاوه بر این‌که امکان تراکنش ناشناس برای کاربران این توکن و پلتفرم وجود دارد، تورنادو دارای ویژگی‌های مختلف دیگر است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مشارکت در جامعه حاکمیتی

اگر کاربران علاقه‌مند به مشارکت در چنین سیستمی هستند، باید توکن‌های خریداری شده‌شان را در این پروتکل قفل کنند. همچنین اگر کاربران در فرآیندهای حاکمیتی رأی دهند یا پروپوزلی را ایجاد کنند، نمی‌توانند قبل از پایان دوره، اجرای توکن‌ها را برداشت کنند. البته واگذار کردن به دیگر آدرس برای توکن‌ها آزاد است.

  • استیکنیگ

افرادی که از پلتفرم تورنادو کش بهره می‌برند، امکان استفاده از استیکنیگ را دارند. از مهم‌ترین جذابیت‌های این اقدام، دریافت پاداش است که کاربران برابر با نسبت توکن‌ها تورن قفل شدن، جایزه دریافت می‌کنند. توصیه می‌کنیم که اگر از این سیستم استفاده می‌کنید، حتماً این قابلیت را امتحان کنید تا بتوانید به سودهای بیشتری دست یابید.

  • قابلیت ری‌لیر

برای تضمین حریم خصوصی کاربران، نقش ری‌لیر فوق‌العاده دارای اهمیت خواهد بود. به‌طورکلی ناشناس ماندن تراکنش‌ها از مکانیسم ری‌لیر الگوبرداری می‌کند که درواقع به‌عنوان شخص ثالث عمل کرده و فرآیند برداشت را مدیریت خواهد کرد.

نحوهٔ خرید تورنادو کش

در حال حاضر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال تورنادو در اکثر صرافی وجود دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب یک صرافی مناسب، از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از انتخاب صرافی باید در نظر گرفته شود. توصیهٔ ما به شما کاربران این است که از یک بستر معاملاتی معتبر با حجم ترید مناسب استفاده کنید که نقدشوندگی ایده‌آلی داشته باشد. ضمن این‌که یک صرافی که دارای کیف‌پول به جهت نگه‌داری ارز خریداری شده‌است، افراد را از نقل و انتقالات بی‌جهت بی‌نیاز خواهد کرد. در این خصوص صرافی والکس می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که در بخش نهایی مقاله به آن می‌پردازیم.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوهٔ سپرده‌گذاری تورنادو کش (Tornado cash) آشنا کنیم و کم و بیش اطلاعاتی را دربارهٔ این ارز ارائه کردیم. به‌طورکلی این پلتفرم از مهم‌ترین بسترهای افزایش حریم خصوصی در زمان واریز و برداشت ارزهاست که توانسته است با همکاری اتریوم، مجموعهٔ قدرتمندی را تشکیل دهد. حال برای این‌که بتوانید اطلاعات بیشتری در خصوص این اکوسیستم داشته باشید، کافی است به صرافی والکس مراجعه کنید تا در کنار این‌که از مقالات ایده‌آل جمع‌آوری‌شده در این خصوص استفاده می‌کنید، برای خریدوفروش این ارز نیز اقدام کنید. پر واضح است که امکان درخواست مشورت دربارهٔ نحوهٔ استفاده از این صرافی را می‌توانید با پشتیبانان این سایت در میان بگذارید.

منبع: مقاله «معرفی پلتفرم Tornado cash و ارز دیجیتال Torn» در بلاگ والکس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.