یک وکیل چه کاری انجام می دهد؟

سیستم حقوقی تقریباً بر هر جنبه ای از جامعه ما تأثیر می گذارد، از خرید خانه گرفته تا عبور از خیابان. وکلا ستون فقرات این سیستم را تشکیل می دهند و آن را به طرق متعدد با جامعه مرتبط می کنند. آنها دارای مسئولیت های بزرگی هستند و موظف به رعایت قوانین اخلاقی سختگیرانه هستند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وکلا که به آنها وکیل نیز می گویند، در جامعه ما هم به عنوان وکیل و هم مشاور عمل می کنند. آنها به عنوان وکیل مدافع یکی از طرفین در محاکمات کیفری و مدنی با ارائه مدارک و استدلال در دادگاه برای حمایت از موکل خود هستند. به عنوان مشاور، وکلا به موکلان خود در مورد حقوق و تعهدات قانونی آنها مشاوره می دهند و راه های عمل خاصی را در امور تجاری و شخصی پیشنهاد می کنند. چه به عنوان یک وکیل یا یک مشاور، همه وکلای دادگستری در مورد اهداف قوانین و تصمیمات قضایی تحقیق می کنند و قانون را در شرایط خاصی که موکلان خود با آن مواجه هستند اعمال می کنند.

جنبه های دقیق تر شغل یک وکیل بستگی به زمینه تخصصی و موقعیت او دارد. اگرچه همه وکلا مجوز وکالت طرفین در دادگاه را دارند، برخی از آنها بیشتر از دیگران در دادگاه حاضر می شوند. وکلای محاکمه بیشتر وقت خود را در خارج از دادگاه، انجام تحقیقات، مصاحبه با موکلان و شهود، و رسیدگی به جزئیات دیگر برای آماده شدن برای محاکمه می گذرانند.

وکلا ممکن است در تعدادی از زمینه ها مانند ورشکستگی، وصیت نامه، حقوق بین الملل، بزرگان یا حقوق محیط زیست تخصص داشته باشند. افرادی که به عنوان مثال در قوانین محیط زیست تخصص دارند، ممکن است گروه های ذینفع، شرکت های دفع زباله، یا شرکت های ساختمانی را در معاملات خود با آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و سایر سازمان های فدرال و ایالتی نمایندگی کنند. این وکلا به مشتریان کمک می‌کنند تا قبل از مجاز شدن فعالیت‌های خاص، مجوزها و درخواست‌های خود را برای تأیید آماده کنند. برخی از وکلا در زمینه رو به رشد مالکیت معنوی تخصص دارند و به حمایت از ادعاهای مشتریان در مورد حق چاپ، آثار هنری تحت قرارداد، طرح های محصول و برنامه های رایانه ای کمک می کنند. سایر حقوقدانان به شرکت های بیمه در مورد قانونی بودن معاملات بیمه توصیه می کنند و شرکت را در نوشتن بیمه نامه راهنمایی می کنند تا با قانون مطابقت داشته باشد و شرکت ها را در برابر ادعاهای غیر موجه محافظت کنند. هنگامی که دعاوی علیه شرکت های بیمه مطرح می شود، این وکلا به دعاوی رسیدگی می کنند و شرکت ها را در دادگاه نمایندگی می کنند.

اکثر وکلا در بخش خصوصی هستند و بر قوانین جزایی یا مدنی تمرکز می کنند. در حقوق جزا، وکلا وکالت افرادی را که متهم به جرایم شده اند، نمایندگی می کنند و دعاوی خود را در دادگاه ها مطرح می کنند. وکلای دادگستری که با قانون مدنی سروکار دارند در دعاوی، وصیت نامه، امانت، قراردادها، رهن، عناوین و اجاره نامه به مشتریان کمک می کنند. سایر وکلا فقط به پرونده های منافع عمومی – مدنی یا کیفری – رسیدگی می کنند که بر علل خاص تمرکز می کنند و مواردی را انتخاب می کنند که ممکن است بر نحوه اجرای قانون تأثیر بگذارد. وکلا گاهی اوقات توسط یک موکل به صورت تمام وقت استخدام می شوند. اگر مشتری یک شرکت سهامی باشد، وکیل به عنوان “مشاور خانه” شناخته می شود و معمولاً شرکت را در مورد مسائل حقوقی مربوط به فعالیت های تجاری خود مشاوره می دهد. این مسائل ممکن است شامل اختراعات، مقررات دولتی، قرارداد با شرکت‌های دیگر، منافع دارایی، یا قراردادهای چانه‌زنی جمعی با اتحادیه‌ها باشد.

تعداد قابل توجهی از وکلا در سطوح مختلف دولتی به کار گرفته می شوند. برخی برای دادستان های کل ایالت، دادستان ها و مدافعان عمومی در دادگاه های جنایی کار می کنند. در سطح فدرال، وکلا پرونده های وزارت دادگستری ایالات متحده و سایر سازمان ها را بررسی می کنند. وکلای دولتی همچنین به توسعه برنامه ها، پیش نویس و تفسیر قوانین و قوانین، ایجاد رویه های اجرایی، و بحث در مورد پرونده های مدنی و کیفری از طرف دولت کمک می کنند.

یکی از سایت هایی که در حوزه وکالت کار می کرد و همچنان جزو بهترین ها است گروه وکلای آریا دادیار به نشانی https://ariadadyar.com/ است که شما براحتی می توانید سوال های خود را در هر زمینه ای از وکلای مجرب برسید و در صورتی که نیاز به وکیل دارید ariadadyar.com آریا دادیار بهترین گزینه برای شما عزیزان است.

سایر وکلا برای انجمن های کمک حقوقی کار می کنند – سازمان های خصوصی و غیرانتفاعی که برای خدمت به افراد محروم تأسیس شده اند. این وکلا عموماً به پرونده های مدنی رسیدگی می کنند تا کیفری.

وکلا به طور فزاینده ای از اشکال مختلف فناوری برای عملکرد مؤثرتر استفاده می کنند. اگرچه همه وکلا همچنان از کتابخانه های حقوقی برای تهیه پرونده ها استفاده می کنند، اما بیشتر منابع چاپی متعارف را با منابع رایانه ای، مانند اینترنت و پایگاه های داده حقوقی، تکمیل می کنند. نرم افزار برای جستجوی خودکار این ادبیات حقوقی و شناسایی متون حقوقی مربوط به یک مورد خاص استفاده می شود. در دعاوی حقوقی که شامل بسیاری از اسناد پشتیبانی می شود، وکلا ممکن است از رایانه برای سازماندهی و فهرست بندی مطالب استفاده کنند. وکلا باید از نظر جغرافیایی متحرک باشند و بتوانند به موقع به موکلان خود دسترسی داشته باشند، بنابراین ممکن است از تشکیل پرونده الکترونیکی، وب و کنفرانس ویدئویی، دستگاه های الکترونیکی سیار، و فناوری تشخیص صدا برای به اشتراک گذاری موثرتر اطلاعات استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.