پروفسور سمیعی مصداق یک دکتر خوب و توانای ایرانی

 اگر شما از تمام دانشجویان پزشکی که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های بزرگ پزشکی کشور سوال کنید که چه هدف و الگوی بزرگی در زندگی خود دارند؟ بسیاری از آنها در مرحله اول دکتر یا بهتر بگوییم پروفسور سمیعی را در ذهن خود مجسم می کنند. دکتر سمیعی که در حال حاضر در آلمان مشغول به طبابت و تدریس هستند، از بزرگترین جراحان مغز و اعصاب دنیا به حساب آمده و مصداق واقعی یک جراح و دکتر خوب به شمار می روند. ایران در طول تاریخ افتخارات بسیار بزرگی داشته است و پروفسور سمیعی یکی از این افتخارات برای تک تک ایرانیان به حساب می آید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیوگرافی و افتخارات

پروفسور سمیعی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب متولد سال ۱۳۱۶ هستند. اگر ماه تولد ایشان مورد توجه شما باشد ایشان متولد خرداد ماه می باشند و اگر برای شما مهم باشد که بدانید چه روزی متولد شده‌اند باید گفت ایشان متولد ۲۹ خرداد ماه هستند. محل تولد دکتر سمیعی شهر تهران است ولی اصالتاً ایشان از یک خانواده رشتی متولد شده اند. برعکس بیشتر خانواده های ایرانی که برای پیشرفت خانواده ی خود به شهر تهران مهاجرت می کنند؛پس از تولد دکتر سمیعی خانواده ایشان به شهر رشت یعنی شهر ابا و اجدادی خود رفتند و تا زمان تحصیل در دبیرستان در مدارس شهر رشت به تحصیل پرداختند. مثل اینکه خانواده دکتر سمیعی زیاد از تهران خاطره خوشی نداشتند؛ چرا که بعد از اتمام تحصیلات در دوره دبیرستان در شهر رشت، برای ادامه تحصیل مستقیماً نه به تهران، بلکه به آلمان مهاجرت کردند. اولین رشته تجربی که ایشان با موفقیت به پایان رساندن در رشته زیست شناسی است. بعد از آن به سراغ پزشکی رفتند و در یکی از دانشگاه های بزرگ آلمان توانستند مدرک پزشکی خود را بگیرند. سال ۱۳۴۹ شمسی بود که ایشان توانستند تخصص جراحی مغز و اعصاب خود را در یکی از دانشگاه های بزرگ آلمان به دست آورند.  

بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی فعالیت رسمی خود را با انترنی آغاز میکند ولی دکتر سمیعی کار علمی خود را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. همین امر خود گواهی است از هوش بالای مردمان ایران زمین.

دکتر سمیعی علاقه خاصی به کودکان داشتند به همین منظور سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان را در همان دانشگاه به عهده گرفتند سال ۱۳۵۱ سالی بود که ایشان توانستند درجه استادی جراحی مغز و اعصاب را از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ از آن خود کنند.  

در این فصل از زندگانی استاد به مرحله‌ای می رسیم که ایشان شروع نمودند به تاسیس مجامع بزرگ علمی پزشکی در دنیا! اولین مرکز علمی پزشکی که توسط استاد و پروفسور بزرگ ایرانی دکتر سمیعی تاسیس شد، آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان است. شهر هانوفر آلمان اولین شهری در دنیا است که افتخار داشت از وجود دکتر سمیعی، این پروفسور بزرگ ایرانی به عنوان ریاست دانشگاه و بیمارستان پزشکی خود استفاده کند. دکتر سمیعی در سال ۱۳۵۶ به ریاست این دانشگاه درآمد و مسئولیت این بیمارستان بزرگ را به عهده گرفتند. بیمارستان بزرگ جراحی مغز و اعصاب ای که قطب درمان کشور آلمان و جهان در زمینه جراحی مغز و اعصاب به شمار می رود.

کارهای افتخارآمیز دکتر سمیعی تازه شروع شده بود سال ۱۳۶۶ دانشگاهی بزرگ در آلمان که معروف به دانشگاه ماینتس است تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به ایشان دادند. بعد دانشگاه هانوفر این کار را انجام داد. سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۷۱ ایشان ریاست انجمن بین‌المللی قاعده جمجمه را به عهده گرفت. انجمنی بزرگ و بین المللی که از تعداد زیادی از جراحان و فوق تخصصان بزرگ در زمینه جراحی مغز و اعصاب تشکیل شده است.

جراحی میکروسکوپی 

یکی از افتخارات بزرگ این پروفسور ایرانی، دکتر سمیعی، این است که ایشان از جراحان پیشرو در زمینه جراحی میکروسکوپی هستند. جراحی مغز و اعصاب در زمینه جراحی میکروسکوپی، یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین علوم بهداشتی و درمانی در سطح جهان می باشد. در واقع ایشان در مرزهای علم و دانش در این زمینه قرار دارند. جراحی میکروسکوپی جراحی است که در آن به جراحی رگها و پیوند آن با عصب های بسیار ریز پرداخته می شود. عصب هایی که قطر آنها معمولاً در حدود یک میلیمتر است. همین امر به خوبی نشان می دهد که این دکتر بزرگ در چه سطحی از دانش درمان قرار گرفته اند.  

مرکز خصوصی و بین المللی علوم اعصاب  آی ان آی

دهه نوزدهم میلادی و در واقع در سال ۱۹۹۰ بود که دکتر سمیعی اقدام به تأسیس یک مرکز خصوصی و بین المللی به نام مرکز INI نمودند. مکانی که محل تشکیل و تاسیس این مرکز خصوصی و بین‌المللی بزرگ است به شکل یک مغز طراحی شده و هم اکنون در شهر هانوفر آلمان قرار دارد.

ارادت دکتر سمیعی به ایران

دکتر سمیعی در بسیاری از محافل علمی به ایرانی بودن خود افتخار می کند. علاوه بر اینکه ایشان به ایرانی بودن خود افتخار می کنند، علاقه خاصی به زادگاه خود یعنی شهر رشت دارند. در اسفند سال ۱۳۸۷ ایشان با حضور صدر اعظم سابق آلمان اقدام به تاسیس بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۴۰۰ تختخوابی در شهر رشت نمودند. این بیمارستان بزرگ، یک بیمارستان تخصصی در زمینه جراحی مغز و اعصاب است که با همکاری مرکز تخصصی جراحی مغز و اعصاب آلمان به ایرانیان و سایر توریست-بیماران، خدمات رسانی می کند.

موارد دیگه ای که نشان دهنده قدرت ایشان به ایران و شهر رشت و استان گیلان است بنیاد فرهنگ و علم ایران است. ایشان در دی ماه سال ۹۱ این بنیاد بزرگ را در استان گیلان تاسیس نمودند. همین امر نشان دهنده این موضوع است که ایشان به فرهنگ ایران زمین هم ارادت خاصی دارند. علاوه بر آن، مرکز تحقیقات سرطان شناسی رشت یکی دیگر از خدمات این دانشمند و پروفسور بزرگ ایرانی به هموطنان خود میباشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.