چگونه بهترین طراح لوگو را برای کسب و کار خود پیدا کنیم؟

تا به حال دقت کرده‌اید که وقتی برندهایی مثل کوکاکولا، نایک، بی ام و و اپل را به یاد می‌آورید، قبل از هر چیز لوگوی آنهاست که در ذهن شما نقش می‌گیرد. این موضوع به هیچ وجه اتفاقی و از روی شانس نبوده و بلکه پشت آن تیم‌ها و کمپین‌های قوی برندسازی وجود دارد که حالا باعث شده این کسب و کارها به لطف آن‌، در حوزه خود جایگاه خاصی پیدا کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با این حال اولین و شاید مهمترین قدم همه این برندها خلق یک لوگوی حرفه‌ای بوده. اگر این قدم سرنوشت ساز را اشتباه طی کنید یا دست کم بگیرید، باقی پروسه برندسازی شما بیهوده خواهد بود. از طرفی دیگر نیازی به گفتن نیست که طراحی لوگوی حرفه ای نیازمند همکاری با تیم طراحی خلاق و با تجربه است. در همین جاست که باید یک علامت سوال بزرگ با این عنوان در ذهن شما شکل بگیرد:

این طراح حرفه‌ای را چطور تشخیص دهیم و پیدا کنیم؟

هدف این مطلب دقیقا پاسخ به همین سوال است. با اینکه داشتن هنر و مهارت طراحی از جمله نیازمندی های بدیهی طراح است، ما در ادامه به 3 نشانه مهم یک طراح لوگوی حرفه ای می‌پردازیم:

1. طراحی لوگو با مفهوم برند و کسب و کار آشنا باشد

موضوع آشنایی طراح با برند و استراتژی های مربوط به آن بسیار مهم است و باید در نظر داشته باشیم که این مهارت با تسلط بالای طراح به نرم افزارهای گرافیکی متفاوت است. بدترین نوع طراحان کسانی هستند که به لوگویی که خود طراحی می کنند باور نداشته و به ارزش آن برای برندینگ واقف نباشد، برای همین قبل از هر چیز یک طراح باید درک خوبی از نیاز برند به لوگو داشته باشد و بتواند بهترین راه‌حل را برای رفع این نیاز پیدا کند. طراحی لوگو در مشهد یا هر جای دیگر کار هرکسی نیست و فراموش نکنید کسی که در تصویرسازی و… حرفه‌ای است لزوما قرار نیست برای طراحی لوگوی شما انتخاب خوبی باشد.

گذشته از تسلط طراح بر مفاهیم کلی، او باید با ماهیت حوزه فعالیت و ارزش های برند نیز آشنا باشد. این اطلاعات معمولا محدود به چیزی که شما بعنوان کارفرما می‌گویید، نیست. در اکثر مواقع علاوه بر داده‌ای که طراح از شما دریافت می‌کند، او باید به تحقیق و بررسی در مورد آن کسب و کار بپردازد.

برند شما شخصیت و ماهیت شما است. همین موضوع شما را خاص و از دیگر رقبایتان جدا می‌کند و اگر طراح نتواند این تفاوت و تمایز را در برند شما به خوبی تشخیص دهد، بی شک در خلق نماد آن نیز موفق نخواهد بود.

2. طراح لوگو از خلاقیت خود استفاده کند

شما بعنوان یک کسب و کار مستقل، با ارزش های منحصر به برند به لوگویی نیاز دارید که برند شما را به زیباترین و ساده ترین شکل ممکن توصیف کند. در اینجاست که طراح با خلاقیت و ابتکار خود باید لوگویی طراحی کند که علاوه بر ایجاد تمایز بین شما و رقبا، بتواند شخصیت کسب و کار شما را به راحتی نمایش دهد. کنجکاوی و اشتیاق چنین شخصی هیچ محدودیتی ندارد؛ چرا که مهارت فوق العاده او در تشخیص جزئیاتی که معمولا نادیده گرفته می شوند به او اجازه می‌دهد تا برای طراحی یک لوگوی ساده و مینیمال خودش را با چالش‌ها و پیچیدگی‌های مختلف روبرو کرده و سر انجام به خروجی مطلوبی برسد.

3. داشتن تجربه و سابقه طراح لوگو

به جرأت می توان گفت که نادیده گرفتن سابقه فعالیت طراح بعنوان یک فاکتور انتخاب غیر ممکن است. این مورد به شما می گوید که طراح تجربه کافی برای خلق لوگوی شما را دارند یا خیر! همچنین وقتی که بدانید طراح چند سال تجربه دارد، با چه برندهایی همکاری داشته و تا کنون در چه حوزه‌هایی طراحی کرده ؛ سطح و توقع خود را از او خواهید شناخت.

با این حال یک طراح شاید بتواند حتی تا ساعت ها راجع به مهارت‌های شگفت انگیز خودش در طراحی گرافیک، هویت بصری و برندسازی صحبت کند اما در نهایت این پورتفولیو یا نمونه کارهای اوست که باید ادعاهای او را ثابت کند.

چرا نگاهی به ظریف گرافیک نیندازید؟!

ما یک آژانس و استودیو طراحی لوگو و هویت بصری هستیم که از سال 1393 در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کنیم. در واقع ما تاکنون بیش از 500 پروژه طراحی هویت بصری و لوگو را با موفقیت به اتمام رسانده‌ایم. اما همانطور که در مورد سوم هم گفتیم ادعای مهارت و تجربه باید با نمونه کار های طراحی لوگو اثبات شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.