خرید بهترین تجهیزات کامپیوتر

در شرایط فعلی اقتصادی کشور برای خرید یک کامپیوتر با سخت افزار خوب باید هزینه زیادی کرد اما اگر ندانیم چه سیستمی مورد نیاز ماست شاید خرید برای کمی سخت شود. نگاهی انداخته ایم به منطقی ترین و مناسب ترین تجهیزاتی که نیاز داریم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پردازنده

پردازنده مغز هر کامپیوتر است و وظیفه مدیریت اجزا کامپیوتر را دارد. پردازنده ها امروزه بسیار قدرتمند و پرسرعت شده اند. پردازنده های اینتل بهترین پردازشگر های دنیای کامپیوتر هستند. برای خرید محصولات شرکت اینتل از دیجی مکس کالا اقدام کنید. پردازنده ها قیمت بالایی دارند و پس از کرونا تولید چیپست ها کمتر شد و با افزایش قیمت شدیدی رو به رو شدند.

خنک کننده پردازنده

پردازنده ها به دلیل پردازش بالا به سرعت دمای بالا را لمس می کنند و این مسئله می توانید خطرناک هم باشد؛ اما خنک کننده ها یا فن ها به این پردازنده ها متصل می شوند تا گرمای آن ها را به هوا منتقل کنند. با این کار عمر پردازنده ها افزایش خواهد یافت. پردازنده ها از طریق هیت سینک ها به خنک کننده متصل شده و گرمای آن ها از دست می رود.

کارت گرافیک

کارت گرافیک عهده دار پردازش کار های گرافیکی سیستم است. کارت های گرافیکی سنگین بیشتر برای گیمر ها و افرادی که نیاز به رندر هستند طراحی شده اند. اگر برای کار های روزمره و عادی قصد خرید کامپیوتر دارید نیاز به کارت گرافیک گران ندارید. کار های گرافیکی مانند، رندر گرفتن، تدوین فیلم و بازی ها نیاز به کارت گرافیک قوی دارد.

پاور

پاور ها وظیفه کنترل برق ورودی به کامپیوتر را دارند. شرکت های ایرانی مانند گرین هم اقدام به تولید پاور هایی با کیفیت بالا کرده اند که می توانید از این محصولات استفاده کنید. برای خرید پاور گرین از دیجی مکس کالا اقدام کنید.

فضای داخلی کامپیوتر

برای فضای ذخیره سازی کامپیوتر شما دو انتخاب دارید. گزینه اول شما می تواند هارد های HDD باشد. این هارد عا سرعت انتقال کمتری دارد و به راحتی صدمه میبینند اما در مقابل حافظه های SSD مقاوم تر و سرعت بیشتری را دارند. قیمت حافظه های SSD نسب به هارد های HDD بیشتر و گران تر است و انتخاب خیلی مناسبی برای کامپیوتر های امروزی مخصوصا گیمینگ است.

حافظه های SSD به قدری پر هزینه هستند که شرکت های تولید کننده لپ تاپ هم محصولاتی با دو نوع حافظه عرضه می کنند. استفاده حافظه های SSD بیشتر به عنوان فضایی برای ذخیره سازی فایل های سیستمی مورد استفاده قرار می دهند. از این رو شرکت های تولید کننده از حافظه های SSD با فضای کم برای ذخیره سازی اطلاعات سیستمی و از هارد های HDD برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران استفاده میکنند.

مانیتور

بسیاری از ما امروزه کسب و کار خود را نمی توانیم از کامپیوتر ها جدا کنیم. بسیاری هم از کامپیوتر ها برای تدوین، بازی و کد نویسی استفاده می کنند. اگر از دسته افرادی هستید که از کامپیوتر ها زیاد استفاده دارید به شما توصیه می کنیم از مانیتور های مناسب و با کیفیت استفاده کنید. این مانیتور ها به شما در کنار رزولویشن بهتری فضای بهتری هم برای کار و بازی می دهند.

موس و کیبورد

پس از تجهیزات مهم کامپیوتر در نهایت باید ابزار های استفاده از کامپیوتر را خریداری کنید. موس ها و کیبورد ها سال هاست که یکی از اجزای مهم کامپیوتر ها هستند. این تو ابزار هرچه کیفیت بهتری داشته باشند استفاده از کامپیوتر را لذت بخش تر می کنند. در حال حاضر این دو ابزار به دو نوع سیمی و بی سیم در بازار تقسیم بندی می شوند. به طور معمول موس ها و کیبورد های سیمی قیمت کمتری دارند. در کنار دیجی کالا می توانید کالای خود را از دیجی مکس کالا سفارش دهید.

هارد های اکسترنال

فضاهای ذخیره سازی اطلاعات خارجی یا اکسترنال به دو نوع دسکتاپ یا رومیزی و پورتابل یا قابل حمل تقسیم بندی می شوند. حافظه های خارجی بیشتر با نوع HDD تولید می شوند که هزینه آن کمتر باشد و بیشتر به عنوان یک فضا برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی استفاده می شود. اگر چنانچه این فضا ها با حافظه های SSD ساخته شود قیمت بسیاری را شامل می شود. در بازار ایران هم حافظه های SSD اکسترنال موجود است.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک کامپیوتر خانگی دارید یا از آن استفاده روزمره می کنید نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست و می توانید با هزینه های کم هم یک کامپیوتر مطابقت نیاز های خود داشته باشید. در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ها خرید یک کامپیوتر با تجهیزات زیاد بسیار پر هزینه خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.