مقایسه وردپرس با جوملا: کدام بهتر است؟

وردپرس و جوملا دو سیستم مدیریت محتوایی هستند که امکان ساخت سایت‌ها با ویژگی‌های خاصی را به افراد می‌دهند، اما در مقایسه وردپرس و جوملا به تفاوت‌های ساختاری این دو برمی‌خوریم. این امر سبب شده برخی از وب مستران و مدیران سایت‌ها به سمت وردپرس و بعضی دیگر به جوملا مایل شوند. دراین‌بین شرح ویژگی‌های و مشخصه‌های متفاوت این دو سامانه شمارا برای شناختی عمیق‌تر نسبت به آن‌ها یاری می‌رساند. پس با ما و بررسی تفاوت‌های این دو پلتفرم محبوب جهانی همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه وردپرس و جوملا و شرح تفاوت‌های این دو

مقایسه وردپرس و جوملا برای کسانی که تازه به عرصه سیستم مدیریت محتوا واردشده‌اند کار چندان راحتی نیست. ولی بیان ویژگی‌های این دو سامانه از زبان کسانی که بارها با این سیستم‌ها تعامل داشته و به نشر و آپلود محتواها با آن‌ها در بستر اینترنت پرداخته‌اند، سهل است.

  • ساخت فرم و وبلاگ:

وقتی سخن از ساخت یک فرم خاص برای عرضه محتواها به میان می‌آید، جوملا موفق‌تر ظاهر می‌شود. این سامانه با امکانات متنوعی چون قابلیت عضوگیری، اعمال زمان حذف یا انتشار اتوماتیک مقالات، امکان ارائه محتواهای دیگر نویسندگان و … ساختاری قدرتمند با انتخاب‌هایی متنوع را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ولی در مقابل این وردپرس است که در زمان ساخت وبلاگ و راه‌اندازی یک دیجیتال مارکتینگ، حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند. در وردپرس بدون داشتن دانشی در مورد html ها می‌توانید پست، صفحه، پلاگین و … بسیاری اضافه نموده و بر امکانات سایت خود بی افزایید.

  • محیط کاربری و شخصی‌سازی:

هنگامی‌که تصمیم به شخصی‌سازی سایت با سیستم جوملا می‌گیرید، در مراحل ابتدایی با تنظیمات ساده‌ای مواجه می‌شوید، اما در تغییرات جزئی‌تر حتی طراحان و نویسندگان را نیز نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی می‌نماید. این در حالی است که با مقایسه وردپرس و جوملا متوجه سادگی محیط کاربری وردپرس و اعمال تنظیمات آن خواهید شد. این سادگی در حرفه‌ای‌ترین تغییرات به علت ساختار منطقی و المان‌های گرافیکی قابل‌دسترس حتی برای تازه‌کاران قابل‌فهم و انجام است.

لینک آموزشی وردپرس را می توانید اینجا کلیک کنید تا در آموزش وردپرس شرکت کنید.

  • قابلیت چند زبانه بودن:

قابلیت چندزبانه بودن مزیتی است که به‌صورت پیش‌فرض در جوملا موجود است. ولی در وردپرس باید آن را به مدد پلاگین‌ها و افزونه‌ها بی افزایید. در اینجا نیز تفاوت این دو سامانه در نحوه و چگونگی کارکرد این قابلیت خودنمایی می‌کند. جوملا با آنکه این قابلیت را در عین کارآمدی عرضه می‌نماید، اما مراحل سخت و پیچیده‌ای را برای آن ارائه می‌دهد.

ولی در مقابل وردپرس با سادگی کارکرد توانسته برتری خود را نسبت به جوملا اثبات نماید. ازاین‌رو اگر زمان و انرژی گذراندن آموزش‌های موجود در فضای وب به‌منظور یادگیری چنین قابلیتی را در جوملا ندارید یا پرداخت هزینه به متخصصان بابت فعال‌سازی این سامانه برایتان سنگین است، پیاده‌سازی وردپرس بهترین راه‌کار می‌باشد.

  • آموزش نحوه راه‌اندازی:

حتی تازه‌کارترین و ناآشناترین افراد به مقوله طراحی سایت در عرض 2 ساعت می‌توانند به کنترل پنل و تنظیمات عرصه وردپرس آشنایی کامل بیابند و پس‌ازآن بدون کمک تمامی فرآیندهای مورد لزوم را در عرصه وب‌سایت خود به‌تنهایی انجام دهند. این در حالی است که برای راه‌اندازی ابتدایی نیز نیازی به طی مراحل سخت و پیچیده‌ای نداشته و در عرض 2 روز به‌راحتی در فهرست وب‌سایت‌های گوگل جای می‌گیریم. تمامی این مزایای در جوملا با سختی فراوان به دست می‌آید. ازاین‌رو در مقایسه وردپرس و جوملا از باب راه‌اندازی و ساخت بازهم این وردپرس است که با سادگی عملکرد همگان را شیفته خودساخته است.

  • میزان پایداری:

علاوه بر اینکه در به‌روزرسانی‌ها وردپرس روش کار زمان بری را در مقابل کاربرانش قرار نمی‌دهد، اقدامات اضافه زیادی نیز در ارتقا ورژن ها از آن‌ها نمی‌طلبد. بدین ترتیب در ورژن‌های جدید با عملکرد صحیح پلاگین‌ها مواجه شده که این امر بر پایداری و اعتبار این سامانه نزد مخاطبانش افزوده است. ولی در جوملا با ارتقاهای عمده‌ای روبرو هستیم و به اقدامات متعددی برای ارتقای ورژن نیازمندیم.

  • میزان دسترسی به کانال ویدیویی:

در مقایسه وردپرس و جوملا از باب خریداری اشتراک ویدیویی متوجه می‌شویم که جوملا به‌مراتب کاربردی‌تر ظاهرشده است. سایت‌هایی که اعضای آن‌ها بر مبنای قابلیت عضوگیری بنا می‌شوند، بهتر است در فضای کاربردی جوملا احداث گردند. این سامانه برای نمایش ویدیوهای مختلف در صفحات اصلی سایت آن‌هم در دسته‌بندی‌های مختلف بسیار ایده آل است.

برای شروع باید یک هاست داشته باشید می توانید مقاله هاست وردپرس را بخوانید و با بهترین هاست آشنا شوید. بعد از آن قالب وردپرس را انتخاب کنید برای ظاهر سایتتان و سایتتان را بسازید.

 در یک‌کلام برای سایت‌هایی با دسترسی متفاوت بر مبنای اشتراک خریداری‌شده، جوملا برتر ظاهر می‌شود، اما برای ایجاد یک ژورنال ویدیویی، وردپرس بهتر عمل می‌نماید. درواقع جوملا به‌منظور احداث یک مجله ویدیویی توانمندتر بوده ولی وردپرس در قالب سایتی با عضوگیری بر یک مبنای واحد، قدرتمندتر ظاهر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.