رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی

امروزه تلفن همراه به عنوان یک وسیله ضروری برای زندگی مدرن شناخته می‌شود. شاید بتوان گفت بسیاری از کارهای روز مره کاملا وابسته به گوشی تلفن همراه می باشد از تماس تلفنی و مسیریابی تا انجام امور بانکی و غیره.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 مشکل کند شارژ شدن گوشی برای اغلب ما در استفاده از تلفن همراه به وجود آمده است؛ در این شرایط است که ضروری بودن گوشی تلفن همراه به خوبی احساس می‌شود. دیر شارژ شدن گوشی در بعضی از مواقع محدودیت های برای شما ایجاد می کند.اگر این شرایط برای شما هم رخ داده است، با ما در این مقاله همراه باشید.

چرا گوشی کند شارژ می‌شود؟

دیر شارژ شدن گوشی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد گاهی ممکن است به دلیل اشکال و اختلال در بخش‌های اصلی سخت افزار گوشی، باتری دیر شارژ شود؛ در حالی که بعضی اوقات به دلایل بسیار کوچک مربوط می‌شود. برای شناخت علت کند شارژ شدن گوشی، لازم است از تمامی علل و موارد مطلع شده و سپس در جهت رفع آنها تلاش کنیم. در اینجا برخی از علل کند شارژ شدن گوشی را ذکر کرده‌ایم:

  • اشکال نرم افزاری: اشکالات نرم افزاری زیادی وجود دارند که عملکرد باتری را مختل کرده و باعث کند شارژ شدن آن می‌شوند. گاهی اوقات با بروز کردن نسخه سیستم عامل گوشی، مشکل حل می‌شود؛ چرا که شرکت‌های ارائه دهنده، در نسخه‌های جدیدتر بهبود و ارتقاء ایجاد کرده و مشکلات نسخه قبلی را بر طرف می‌کنند.
  • استفاده نادرست از گوشی: بسیاری از ما عادت داریم هنگام شارژ شدن باتری گوشی از آن استفاده کنیم و بدیهی است که با انجام این کار، همزمان با شارژ شدن باتری، مقداری از آن را مصرف می‌کنیم و در نتیجه مدت زمان شارژ شدن افزایش می‌یابد. البته این عادت غلط می‌تواند به سلامت باتری آسیب جدی وارد کرده و شما را مجبور به تعویض باتری گوشی زود تر از موعد مقرر کند.
  • پردازش زیاد در پس زمینه: استفاده از برنامه‌ها یا بازی‌هایی که نیاز به پردازش زیاد دارند، از معمول‌ترین عوامل تخلیه شارژ گوشی و همچنین کند شارژ شدن باتری است.
  • مشکل در باتری: باتری‌های لیتیومی به دلیل ساختار خود، عمر مشخصی دارند. برخی از شرکت‌ها مانند اپل، تعداد چرخه شارژ/دشارژ باتری را نشان می‌دهد و پس از طی کردن این تعداد چرخه، روند افول باتری آغاز می‌شود.
  • لینک دهی به مقاله «علت کند شارژ شدن گوشی»

آیا باتری تقلبی، دیرتر از نمونه اصلی شارژ می‌شود؟

بله. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، باتری‌های تقلبی در مقایسه با نمونه‌های اصلی کارایی کمتری دارند. استفاده از این باتری‌ها به دلیل ساخت نامناسب و استفاده از متریال نامرغوب و البته عدم رعایت استانداردهای تعریف شده، می‌تواند باعث آسیب دیدن گوشی و سخت افزار آن شود. علاوه بر تمامی اینها، دیر شارژ شدن گوشی هم به عنوان یک رخداد شایع در این باتری‌ها اتفاق می‌افتد.

7 راه رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی

همانطور که گفته شد، مشکل کند شارژ شدن گوشی و باتری‌های لیتیومی یک موضوع بسیار مهم است برای رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی یک سری ترفند‌ها و راه‌ها وجود دارند که در اغلب مواقع نتیجه بخش هستند؛ در ادامه به ذکر 7 مورد از مهمترین آنها پرداخته‌ایم:

استفاده از کابل یا آداپتور تقلبی

شارژهای تقلبی زیادی در بازار کنونی کشور وجود دارند که بعضاً تشخیص آنها از نمونه اصلی یک کار بسیار دشوار و عملاً ناممکن برای مصرف کنندگان و کاربران عادی گوشی است. آداپتورهای تقلبی اغلب به دلیل توان پایین، میزان آمپر کافی برای شارژ باتری را عبور نمی‌دهند.

کابل‌های شارژر تقلبی نیز در بازار بسیار زیادند و از اصلی‌ترین عوامل دیر شارژ شدن گوشی شمرده می‌شوند. استفاده از یک کابل شارژر تقلبی، علاوه بر دیر شارژ شدن گوشی می‌تواند به آسیب دیدن باتری گوشی نیز بیانجامد.

استفاده منبع تغذیه ضعیف

بسیاری از ما عادت داریم که از لپ تاپ یا کامپیوتر به عنوان منبع تغذیه برای شارژ گوشی خود استفاده کنیم. پورت USB به کار رفته در کامپیوتر و لپ تاپ، مقدار جریان مناسب برای شارژ معمول باتری را عبور نمی‌دهند.  راه حل: بهترین کار استفاده از آداپتورهای اورجینال است تا به میزان جریان کافی برای شارژ گوشی دسترسی داشته باشیم.

فعال کردن حالت هواپیما

حالت هواپیما یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی هوشمند است که تمام اتصالات را قطع کرده و گوشی را از نظر نرم افزاری بسیار سبک و راحت می‌کند. فعال کردن حالت هواپیما حین شارژ شدن باتری، تمام امکان‌های نرم افزاری موبایل را که منجر به از دست رفتن باتری می‌شود را غیر فعال می‌کند.

بستن اپلیکیشن‌های فعال پس زمینه

اپلیکیشن‌هایی هستند که در پس زمینه گوشی فعالیت دارند. برای رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی لازم است آنها را مدیریت کرده و در صورت عدم نیاز، غیر فعال کنید.

آسیب دیدن پورت USB

ورودی پورت یو اس بی گوشی‌ها به دلایل محیطی مانند تجمع گرد و غبار، خم شدن در اثر استفاده نادرست، آسیب دیدن در اثر ورود شیء خارجی و… ممکن است دچار خرابی شود. پورت یو اس بی خراب در گوشی‌ها، یا شارژ را منتقل نمی‌کند و یا سرعت بسیار پایینی در انتقال شارژ به باتری ارائه می‌دهد. تعویض پورت USB گوشی‌ها یک کار تخصصی است و نیاز به تعمیرات دارد؛

راه حل: در صورت آسیب دیدن پورت USB گوشی، چاره‌ای جز جایگزین کردن پورت آسیب دیده با نمونه جدید نخواهید داشت. در صورتی که پورت USB به دلیل تجمع گرد و غبار مسدود شده باشد، می‌توانید با یک مسواک کهنه اقدام به تمیز کردن پورت USB گوشی خود بکنید.

عدم استفاده از شارژ وایرلس

شارژ وایرلس یا بی سیم یک تکنولوژی خوب و کاربردی برای گوشی‌هاست تا بدون نیاز به اتصالات اغلب پر دردسر کابل به گوشی، باتری آن را شارژ کنیم. این تکنولوژی یک سری معایب دارد که یکی از آنها، کند شارژ شدن گوشی هنگام استفاده از آنهاست. شارژرهای وایرلس به دلیل اینکه با استفاده از فناوری القای الکتریکی کار می‌کنند، بخشی از نیروی خود را در محیطی که بین باتری و شارژر فاصله انداخته است، از دست می‌دهند. این بدان معناست که بخشی از شارژ، به باتری منتقل نمی‌شود و عملاً هدر می‌رود. راه حل: توصیه می‌شود با استفاده از کابل و آداپتور شارژر اورجینال، گوشی‌های خود را شارژ نمایید.

تعویض باتری

اگر هیچکدام از روش‌های رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی کارساز نباشد، احتمال خرابی باتری گوشی شما بالاتر است. به بیان ساده‌تر: با گذشت زمان، عمر باتری‌های لیتیومی نیز کاهش می‌یابد و پس از رسیدن به میزان مشخصی از چرخه شارژ/دشارژ، ظرفیت خود را از دست می‌دهند.

راه حل: برای اطمینان از سالم بودن باتری، یک تست سلامت باتری بگیرید. در صورتی که باتری گوشی شما مشکل دارد، به دنبال خرید باتری موبایل باشید؛ دقت کنید که باید یک باتری اورجینال استفاده کنید تا هم سلامت کل موبایل شما حفظ شود و هم مشکل کند شارژ شدن گوشی برطرف گردد. با توجه به افزایش نمونه‌های فیک باتری در بازار کنونی ایران، حتماً از فروشنده معتبر اقدام به خرید کنید تا خیالتان از همه جهت آسوده باشد.

جی اس ام باتری اولین فروشگاه تخصصی باتری موبایل در ایران(GSMBATTERY.COM)

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با جی اس ام باتری در ارتباط باشید:

آدرس: جمهوری تقاطع ولیعصر جنب فروشگاه رفاه ساختمان 24 طبقه دوم

پست الکترونیک: [email protected]

شماره تماس:66482138-

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.