راهنمای خرید انواع سلفون و دیگر لوازم بسته‌بندی

سلفون از جمله ابزار‌های پرکاربرد در مبحث بسته‌بندی لوازم مختلف است که در مدل‎‌های متعددی در بازار فروش موجود بوده و به راحتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. استفاده از سلفون‌‎‌ها به دلیل ویژگی‎‌های مطلوبی که برای متقاضیان به همراه دارند، رایج بوده و تقریباً هر فردی در طول عمر خود یکبار از این محصولات استفاده نموده است. اما با وجود این که نام سلفون برای اکثریت افراد آشنا است، کمتر کسی در خصوص انواع این محصول و کاربرد‌های گسترده‎‌ای که می‌تواند در حوزه‌‎‌های مختلف برای مصرف‌کنندگان به وجود آورد، مطلع است. به همین دلیل در این مبحث با پرداختن به این موضوعات و البته ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول سعی نمودیم تا بر دایره‌ی اطلاعاتتان در این خصوص بیافزاییم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انواع سلفون‌‎‌ها و کاربرد‌‎هایشان

به طور کلی سلفون‌ها بسته به نوع مواد اولیه مورد استفاده در روند تولیدشان و البته بسته به ویژگی‌‎‌های ظاهری کاربردی که به دنبال استفاده از مواد اولیه‌‎ی متفاوت در آن‎‌ها ایجاد می‌شود، به دسته‎‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند؛ به طوریکه هر دسته از این محصولات برای امر مشخصی مناسب بوده و به کاربردن آن‌‎ در سایر امور نتیجه رضایت بخشی را حاصل نخواهد کرد.

  • سلفون‎‌های مواد غذایی

سلفون‌‎‌های مواد غذایی از شناخته‌شده‌‎ترین محصولات سلفونی بوده که نقش بسیار مؤثری را در تولیدات مواد غذایی خانگی و یا حتی کارخانه‌‎ای ایفا می‌کنند. این سلفون‎‌ها به قدری معروف و محبوب هستند که بعد از شنیدن نام سلفون اولین تصویری که در ذهن‎‌ها ایجاد می‌شود، شکل این دسته از محصولات است. استفاده از این سلفون‎‌ها به جهت بسته‌بندی مواد غذایی، از نفوذ گرد و غبار و میکروب و دیگر عواملی که سبب آلودگی مواد غذایی می‌شود جلوگیری نموده و در نهایت مواد غذایی را سالم همانند زمان تولید، به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رسانند. سلفون‌‎‌هایی که به جهت محافظت و بسته‌بندی مواد غذایی به کار‌ می‌روند خود به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • سلفون‌‎‌های متالایز

یکی از انواع سلفون‌‎‌هایی که جهت بسته‌بندی مواد غذایی به کار می‌‎‌روند، سلفون‎ متالایز می‌‎‌باشد. مهم‌‎ترین کاربردی که برای این سلفون‎‌ها می‌توان عنوان نمود، جلوگیری از نفوذ آفتاب به مواد غذایی (مثل چیپس و پفک) که در برابر اشعه‌‎ی نور خورشید حساسیت نشان می‌‎دهند، می‌‎باشد.

  • سلفون‌‎‌های شفاف

برخی از مواد غذایی در برابر نور خورشید حساس نبوده و در صورتی‌که پس از بسته‌بندی در معرض نور خورشید قرار بگیرند فاسد نخواهند شد. این موادغذایی را می‌توان با دسته‎‌ی دیگری از محصولات به نام سلفون‎‌ شفاف دسته‌بندی کرد. سلفون‌‎‌های شفاف امکان مشاهده‎‌ی محتویات درون بسته‌بندی را برای خریداران و مصرف کنندگان فراهم می‌‎آورند.

  • سلفون‎‌های نایلون

سلفون‌‎‌های نایلون آن دسته از محصولاتی هستند که در بسیاری از منازل به جهت بسته‌بندی خرما، حلوا و… یافت می‌شوند. این محصولات که حتی در کارخانه‎‌جات تولید مواد غذایی مختلفی چون خرما، میوه‌‎‌های خشک و… وجود دارند، با حالت کشسانی خود سبب ایجاد انعطاف و راحتی در حین بسته‌بندی محصولات خواهند شد. اما استفاده از سلفون‎‌ نایلونی که به نام نایلون‌‎‌های استرچ نیز شناخته می‌شوند، به بسته‌بندی مواد غذایی محدود نشده و می‌توان از درجه کیفیت‌‎های متفاوتی از این محصول، به جهت حفاظت و بسته‌بندی لباس و یا حتی مبلمان استفاده نمود.

  • سلفون‎‌های لبه چسب‌دار

یکی دیگر از دسته‌بندی‌‎‌های سلفون، نوع لبه چسب‌دار آن می‌‎‌باشد. این محصولات به طور معمول در جهت بسته‌بندی زیورآلات و یا حتی محصولات نوشت افزا (دفتر و کتاب و…) و همچنین بسته‌بندی DVD‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید سلفون ضخیم لبه چسب‌دار و استفاده از آن در جهت بسته‌بندی اقلام مختلف، کمک می‌کند تا محصولات حساس در برابر لکه در صورت مواجه با گرد و غبار و دیگر عوامل، کثیف نشده و به همان شکل تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

استفاده از گونی به عنوان ابزار مناسب بسته‌بندی

در میان محصولات متفاوت بسته‌بندی، علاوه بر سلفون‎‌ها، گونی‎‌ها نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات توانستند فروش بالای خود را در طی سالیان متمادی همواره حفظ نمایند. این محصولات در کارخانه‌جات تولیدی بسته به نوع مواد اولیه‌‎ی مورد استفاده در دو نوع ضخیم یا نازک تولید می‌شوند که مسلماً نوع ضخیم آن به جهت حمل محصولات سنگین‌‎تر گزینه‌ی مناسب‌‎تری خواهد بود. این محصول برخلاف سلفون یک بار مصرف نبوده و می‌توان بسته به نوع مقاومت گونی تا چندین بار از آن استفاده نمود.

نکاتی در خصوص خرید محصولات بسته‌بندی

در خرید محصولات متفاوت بسته‌بندی از جمله گونی و سلفون نکات حائز اهمیتی مطرح می‌شود که با در نظر گرفتن این نکات می‌توان رضایت بیشتری را از خرید خود حاصل نمود. از جمله این نکات می‌توان به عناوین زیر اشاره نمود.

  • اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی

همانطور که در طول متن نیز اشاره شد سلفون به همراه دیگر محصولات بسته‌بندی، می‌تواند با مواد اولیه‌ی بسیار متفاوتی در طی روش‌‎های متعددی تولید شود. اما موضوعی که در این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، کیفیت محصول نهایی است. کیفیت این محصولات می‌بایست به قدری باشد که پس از بسته‌بندی محصول در طول حمل از مراکز تولیدی تا زمانی که به دست مصرف‌کننده اصلی می‌رسد، آسیب ندیده و به همان شکل تولید شده در اختیار وی قرار گیرد.

  • توجه به قیمت محصولات بسته‌بندی

قیمت محصولات بسته‌بندی، بسته به درجه و کیفیت مواد اولیه‎‌ی مورد استفاده در تولیدشان و یا دستگاه‎‌ها و مراحلی که در تولید این محصولات طی می‌شود، متفاوت می‌‎باشد؛ به طوری‌که با افزایش کیفیت سلفون قیمت نهایی محصول نیز تحت تأثیر قرار گرفته و افزایش می‌‎یابد. اما در خرید این محصولات توجه فرمایید که این افزایش قیمت سلفون به صورت عادلانه و با صرفه، روی محصولات اعمال شده باشد تا متحمل ضررمالی نشوید.

  • خرید از مراکز مورد اطمینان

از آنجایی‎‌که محصولات کارخانه‌‎جات و مراکز تولیدی متفاوت ممکن است از لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت باشند، پس توصیه می‌شود که بعد از بررسی و تحقیق در خصوص مراکز عرضه‌کننده این محصولات و یا اطمینان خاطر از برند سلفون مدنظر به خرید عمده و یا حتی تکی این محصولات اقدام نمایید.

خرید آنلاین محصولات بسته‌بندی

یکی از روش‌‎‌های جدیدی که به دنبال گسترش اینترنت و تأسیس وبسایت‎‌های متعددی جهت تهیه محصولات متفاوت بسته‌بندی ایجاد شده، استفاده از فروشگاه‎‌های اینترنتی در جهت خرید گونی آنلاین می‌‎باشد.  برخی از این فروشگاه‎‌ها در کنار عرضه‎‌ی سلفون و دیگر محصولات بسته‌بندی خود، به ارائه تخفیفات ویژه همیشگی پرداخته و در نهایت محصولات را با قیمتی متفاوت از فروشگاه‌‎‌های حضوری به فروش می‌‎رسانند. جدای از این موارد با خرید آنلاین سلفون و دیگر محصولات بسته‌بندی می‌توانید با صرف زمان بسیار کمی بدون ایجاد به هم ریختگی در کار‌ها به خرید این محصولات پرداخته و آن را بدون طی نمودن هیچ گونه مسافتی درب منزل یا محیط کارگاه و کارخانه خود تحویل بگیرید.

جهت خرید انواع محصولات بسته‌بندی می‌توانید به سایت زودپک یکی از تولیدکنندگان فعال در این حوزه مراجعه نمایید. در این وبسایت محصولات متفاوت به همراه قیمت نهایی آن‌‎‌ها و البته نحوه‎‌ی تخفیف‌گذاری بر روی آن‎‌ها به طور کاملاً شفافی ذکر شده است. قیمت محصولات به صورت تکی بوده و کلیه‎‌ی افراد به راحتی با انجام محاسباتی ساده می‌توانند بر حسب تعداد محصولاتی که احتیاج دارند، قیمت نهایی خرید خود را مشخص نمایند. توجه فرمایید که محصولات به فروش رفته در این وبسایت دارای قیمت حداقلی بوده و مشتری از این بابت دچار ضررمالی نخواهد شد. همچنین باید اضافه کنیم که بازه‌‎ی زمانی خرید تا تحویل اقلام خریداری شده توسط این وبسایت کوتاه بوده و می‌توان ظرف یک روز به محصولات خریداری شده خود دست یافت. در صورت تمایل به مراجعه به این فروشگاه اینترنتی می‌توانید از آدرس http://zoodpack.com/ استفاده نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.