خرید نرم افزار CRM

اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که با مشتریان زیادی سروکار دارید و مدیریت آن‌ها برای‌تان اهمیت دارد، نرم افزار CRM همان چیزی است که به دنبالش هستید. حتی کسب و کارهای کوچک هم نیاز دارند تا با خرید نرم افزار CRM شرایطی را فراهم کنند تا از همین ابتدا بتوانند مدیریت اصولی و درستی را برای کسب و کار خود و همچنین مشتریان‌شان پیاده‌سازی نمایند. ما در این مطلب ضمن بررسی نرم افزار سی آر ام به مزایای استفاده از آن پرداخته و به شما خواهیم گفت که در صورت استفاده از این نرم افزار تا چه اندازه می‌توانید در کسب و کار خود موفق عمل نمایید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نرم افزار CRM چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

پیش از آن که به معرفی نرم افزار CRM بپردازیم، لازم است ببینیم به طورکل CRM به چه معناست؟ کلمه‌ CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management  به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است؛ اما معنای این عبارت در طی سال‎‌های به کارگیری آن تغییرات متعددی کرده است. به طوری که در ابتدا از این عبارت برای انجام اعمالی استفاده می‌شد که می‌توانست به افزایش کیفیت خدمات برای مشتریان کمک نماید. اما در حال حاضر استفاده از این عبارت به مفهوم به کارگیری نوعی استراتژی است که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد دارد.

در یک توضیح کامل‎‌تر می‎‌توان گفت استفاده از نرم افزار CRM در یک سازمان می‌تواند یکی از اصلی‌ترین ابزارها جهت مدیریت فرآیندهای فروش، بازاریابی و ارائه خدمات متنوع به مشتریان به شمار آید. در واقع CRM موجب می‌شود تا همه فرآیندهای شرکت، سیاست‌های کاری و افرادی که در تیم‌ها و بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، تحت یک پلتفرم یکپارچه به کار بپردازند. از آن جا که یکی از قابلیت‌های استفاده از نرم افزار CRM جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات است، کمک می‌کند مسئولان و مدیران یک شرکت یا سازمان بتوانند درک صحیحی از رفتار مشتریان پیدا کرده و در شرایط گوناگون معضلات به وجود آمده را برطرف نمایند و از بروز فرایندهای ناکارآمد و گزارشات غیرقابل اعتماد و استناد به آن‌ها در کسب و کار خود جلوگیری نمایند؛ بنابراین اگر بخواهیم با توجه به آن چه گفته شد اهداف استفاده از نرم افزار CRM را شرح دهیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از نرم افزار سی آر ام، می‌توان ارتباط بهتر و نزدیک‌تری را با مشتریان برقرار کرده و نیازها و درخواست‌های آن‌ها را مدیریت کرد.
  • نرم افزار CRM به گونه‌ای طراحی شده است که قادر است کسب و کار را از دید مشتری مشاهده کرده و در برنامه‌ریزی‌های خود تجربه و خواست مشتری را در نظر گیرد. به این ترتیب می‌توان فرصت‌هایی که کمک می‌کنند تا مشتری رضایت بیشتری داشته باشد، در استراتژی‌های آتی سازمان در نظر گرفت.
  • CRM تنها یک نرم افزار نیست و یک برنامه برای مدیریت مشتری و کسب و کار به شمار می‌آید که می‌تواند در مدیریت یک سازمان نقش موثری داشته و موجب موفقیت روز افزون آن شود.

چه کسب و کارهایی نیاز به استفاده از نرم افزار CRM دارند؟

برخی از ما هنگامی که کسب و کاری را شروع می‌کنیم مایلیم از پایه آن را با کیفیت بالایی شروع کنیم تا در میانه راه دچار دوباره کاری و صرف هزینه‌های زیادی نشویم. در خصوص خرید نرم افزار CRM و استفاده از آن نیز باید ببینیم کسب و کار و یا شرکت و سازمان ما در چه اندازه‌ای است و آیا نرم افزار سی ار ام می‌تواند انتظار و خواسته ما را برآورده نماید یا خیر؟ در ادامه ما به مواردی اشاره خواهیم کرد که ضرورت استفاده از نرم افزار CRM را نشان‌ می‌دهند.

  • اگر برای بخش‌های مختلف سازمان و یا مجموعه خود هزینه‌های بالایی در نظر می‌گیرید.
  • چنانچه مایلید عملکرد کارکنان و کارمندان خود را تحت کنترل و بررسی داشته باشید.
  • اگر احساس می‌کنید در بخش‌های مختلف سازمان، عدم هماهنگی وجود دارد.
  • نیاز به یک سیستم منسجم برای ثبت اطلاعات دارید.
  • مایلید گزارش‌گیری کاملی از عملکرد مشتریان به عمل آورید.
  • اقداماتی که در کسب و کار خود می‌کنید منجر به خرید مشتریان نمی‌شود.
  • کارمندان شما اطلاعات فروش را به ‌صورت دستی ذخیره می‌کنند و سیستم هدفمندی برای این منظور ندارید.
  • فروش شما به طور کل کم است و از راه‌های مشتری‌مداری اطلاعی ندارید.

نکاتی که در بالا اشاره کردیم ضرورت خرید نرم افزار CRM و استفاده از آن را روشن می‌کند؛ اما برای آن که به طور واضح و روشن بدانید کسب و کار و سازمان شما نیز نیاز به استفاده از نرم افزار CRM دارد یا خیر؟ ما در ادامه موسسات و سازمان‌ها را به دو دسته مشخص شرکت‌های B2C  و شرکت‌های B2B  تقسیم کرده و اهمیت استفاده از سی آر ام را برای هر یک شرح خواهیم داد.

شرکت‌های B2C

این دسته از شرکت‌ها یا کسب و کارها به مشاغلی از قبیل ارائه خدمات منزل، بنگاه‌های معاملات املاک، فروش خودرو، فروشگاه‌های لباس و .. گفته می‌شوند که رضایت و وفاداری مشتری می‌تواند در پایدار ماندن آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد. نرم افزار CRM در این نوع کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوان عملکردی متفاوت از سایر رقبا پیاده کرد و با کنار خدمات VOIP  زدن آن‌ها در بازار باقی ماند. شناسایی مشتریان وفادار، جذب آن‌ها و همچنین برقراری ارتباط با آن‌ها از طریق ارسال پیام و ایمیل می‌تواند به موفقیت بیشتر این نوع سازمان ها کمک نماید.

شرکت‌های B2B

این دسته از شرکت‌ها و سازمان‌ها جزو مدل‌های تجارت به تجارت محسوب می‌شوند. این مجموعه‌ها نیاز به تولید سرنخ‌ داشته و لازم است در طول دوره‌های فروش، مشتریان را در نظر داشته و به اطلاعات به روز شده آن‌ها دسترسی داشته باشند. شرکت‌های ارائه‌کننده نرم افزارهای مختلف، موسسات کاریابی و … جزو این سازمان‌ها به شمار آمده و به جهت آن که هر روزه با فروشگاه‌های کوچک، خرده فروشان و کسب و کارهای مختلف در ارتباط هستند، نیاز دارند تا به مدیریت اشتراک‌ها پرداخته و نمونه قراردادها را آماده نمایند. نرم افزار CRM می‌تواند در این راستا به مدیران این دسته از سازمان‌ها کمک نماید.

نرم افزار CRM چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

 

  • ارائه خدمات پس از فروش به مشتری
  • انجام تبلیغات متنوع در موقعیت‌ها و یک تقویم زمانی خاص
  • خرید و فروش
  • رسیدگی به امور انبارداری
  • اتوماسیون اداری
  • مدیریت فرایندهای اتفاق افتاده در سازمان
  • تحلیل داده‌ها براساس هوش تجاری
  • راه‌اندازی یک مرکز تماس فعال
  • راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار

مجموعه ویپینگ

هر نوع کسب و کاری داشته باشید، در حال حاضر نیاز دارید از برنامه‌ها و نرم افزارهای جدید برای پیشبرد اهداف و رونق کسب و کار خود استفاده نمایید. به عنوان مثال استفاده از راهکارهای مبتنی بر ویپ می‌تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند تا بتوانند در بازار پررقابت امروز باقی بمانند و کسب و کار خود را توسعه دهند. خرید نرم افزار CRM و استفاده از آن نیز یکی دیگر از راهکارهای کارآمد برای توسعه مشاغل و جلب مشتریان وفادار و فروش بیشتر است که مجموعه ویپینگ که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارد، می‌تواند آنچه در این زمینه نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهد. برای ارتباط با مجموعه ویپینگ و استفاده از محصولات این مجموعه سایت https://voiping.ir/ را ببینید و با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.