طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بر اساس تکنولوژی های سال 2022

آمار فروش اینترنتی ایران طبق آمار بانک مرکزی ایران در سال 1399 حدود 53 میلیون کاربر بوده و میزان فروش اینترنتی مبلغ 000/000/000/000/700 ریال است. آیا شما سهمی از این خریدهای اینترنتی داشته اید؟ حدود 70 درصد از مردم ایران از اینترنت پر سرعت استفاده میکنند. با این وجود طراحی اپلیکیشن  اندروید و ios برای فروشگاه شما امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و  بیزینس هایی که میخواهند در بازار رقابتی دنیای اینترنت پیروز باشند،  با این روش می توانید سهم خود را از بازار اینترنتی با سودهای بالا به دست آورند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چنانچه به دنبال ساختن یک اپلیکیشن خرید برای فروشگاه آنلاین یا مشتری خود هستید، با ما همراه باشید تا با معیارهای یک اپلیکیشن خوب آگاه شوید.

اپلیکیشن فروشگاهی چیست و برای چه کسب و کارهایی ضروری است؟

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی با امکان اتصال به نرم افزار حسابداری این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با کمترین هزینه و بدون نیاز به مهارت خاص فروشگاه مجازی خود را راه اندازی نموده و امکان خرید آنلاین از طریق گوشی تلفن همراه را برای مشتریان خود فراهم آورید.

به نقل از ایراکد طی چند سال آینده ما دو نوع کسب و کار داریم : کسب و کارهای آنلاین و کسب و کارهای نابود شده . با این پیش بینی میتوان به این نتیجه رسید که تمامی کسب و کارهایی که هم اکنون در بازار رقابتی حضور دارند باید به فکر طراحی اپلیکیشن و سوق دادن خود به فضای آنلاین باشند.

ماژول های حرفه ای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی:

  • قابلیت اتصال به حسابداری
  • ماژول حرفه ای اکسل
  • طراحی اپلیکیشن مخصوص پیک فروشگاه
  • تخفیف مشخص در بازه خرید مشتری
  • همکاری در فروش
  • چند فروشندگی و مارکت پلیس
  • طراحی اپلیکیشن بین شهری
  • ساخت اپلیکیشن مدیریت فروشگاه
  • اتصال بارکد خوان فیزیکی
  • طراحی ربات فروشگاهی
  • و…

طراحی رابط کاربری جذاب:

اگر می‌خواهید چیزی بفروشید، باید خرید آن برای مخاطب هدف شما آسان باشد! شما باید کل سفر مشتری را از آگاهی تا قیمت گذاری و اقدامات مورد نیاز خرید بهینه کنید.

طراحی رابط کاربری خوب این است که تعامل کاربر تا حد امکان ساده باشد. و این بسیار در روند فروش بیشتر تاثیر گذار است.

نحوه طراحی رابط کاربری برای اپلیکیشن فروشگاهی

  • محتوای بصری جذاب
  • ایجاد یک تجربه خرید دلپذیر
  • ارائه جستجو و افزودن به سبد خرید
  • راهنمایی کامل مشتریان برای پرداخت امن
  • و…

امکان سایز بندی، رنگ بندی و مدل ها در اپلیکیشن

از آنجا که بیشتر کالاها  دارای تنوع در رنگ و سایز میباشد میتوان در پنل مدیریت اپلیکیشن های پوشاک و یا سوپر مارکت و… برای هر محصول تعریف انواع پارامترها را داشت تا کسانی که میخواهند هر مدل و سایزی دلخواه را انتخاب نمایند. و قیمت های هر مدل هر بر اساس مشخصات آن محصول در اپلیکیشن قید شود.

برآورده نمودن تمامی مراحل بالا موجب یک پلتفرم فروش عالی میشود. برای رسیدن به این تجربه فروش عالی باید یک روش و استراتژی محکم و ثابت داشته باشید. این استراتژی با تجزیه و تحلیل رفتار و عملکرد مشتری آغاز میشود. باید تمامی اقداماتی که میخواهید توسط کاربر برنامه تان انجام شود را تجسم کرده و همه آنها را در ساخت اپلیکیشن به صورت بهینه به کار برد.

ساخت اپلیکیشن چند فروشگاهی:

اگر به هر دلیلی نمیتوانید فروشگاه فیزیکی داشته باشید و یا با ساخت اپلیکیشن چند فروشگاهی بتوانید با همکاری در فروش پورسانت دریافت کنید. این اپلیکیشن راهکار شماست. با طراحی این اپلیکیشن قابلیت چندین فروشگاه را در یک فروشگاه داشته باشید. با این امکان این امکان برای شما ایجاد خواهد شد که فروشگاه هایی نظیر سوپر مارکت و هایپر مارکت شیرینی فروشی، گل فروشی و … را در یک اپلیکیشن داشت.

مزایای مارکت پلیس برای فروشنده ها:

  • فروش آسانتر
  • تمرکز بر روی ارائه خدمت و محصول
  • حذف هزینه های بازاریابی و تبلیغات
  • در دسترس بودن برای همه
  • معرفی در بازارهای بزرگ تر
  • فروش بیشتر محصولات و خدمات

از این نوع اپلیکیشن میتوان در کسب و کارهای مختلف استفاده نمود اپلیکیشن های مارکت پلیس میتواند برای فروشگاهی، خدماتی، آگهی ، املاک و … مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

در صورتی که دارای کسب و کاری کوچک هستید میتوانید با وردپرس که یک سیستم بسیار محبوب است و با زبان php نوشته شده است اپلیکیشن خود را پیاده سازی نمایید و قیمت آن نیز به نسبت یک اپلیکیشن اختصاصی مقرون به صرفه تر است. اما اگر دارای کسب و کاری بزرگ هستید باید از فریم ورک لاراول استفاده نموده که قسمت های زیادی از آن کدنویسی اختصاصی دارد. قیمت طراحی در شرکت های مختلف به دلیل تخصص و برند بودن آن مجموعه متفاوت می باشد همچنین میزان پشتیبانی و … . اما قیمت های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی معمولا از 20 میلیون تومان شروع شده و بر اساس نوع کسب و کار این قیمت ها بالا و پایین میشود.

اپلیکیشن های فروشگاهی آماده :

دراین نوع اپلیکیشن شما یک قالب آماده را انتخاب کرده و متناسب با خدماتتان آنها را تغییر میدهید. البته از آنجا که میتوان آنها را شخصی سازی نمود میتواند انتخاب کسانی باشد که در ابتدای کار خود هستند و هزینه های بالا برای طراحی اپلیکیشن ندارند. این نوع اپلیکیشن با امکانات درج بینهایت محصول،  دسته بندی، درج قیمت محصول با توجه به رنگ و سایز، ارسال نوتیفیکیشن،  قابلیت اتصال به درگاه پرداخت های رسمی، واسط قابلیت جستجوی پیشرفته،  لیست علاقه مندی ها ، نمایش سفارشات صورت گرفته،  معرفی شبکه های مجازی و … به قیمتی خیلی خوب و مقرون به صرفه ارائه میشود.

انواع اپلیکیشن های فروشگاهی:

اپلیکیشن های فروشگاهی به دسته و انواع مختلفی تقسیم می شوند که  در دو قسمت قابل ارائه میباشد:

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی محصولات فیزیکی:

این نوع اپلیکیشن برای محصولاتی که قابل لمس هستند طراحی میشود . پوشاک، لوازم خانگی، لوازم برقی، خوراکی و …که بعد از پرداخت شما میتوانید کالا را برای آنها با پست ارسال نمایید.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی محصولات دیجیتالی:

این نوع کالاها به صورت فیزیکی قابل لمس نیست و به صورت فایلی است که آن را باید دانلود و یا پخش نمود. کتاب الکترونیک، موزیک، فیلم و … در این دسته از اپلیکیشن ها قرار میگیرند. این نوع اپ ها به دلیل نداشتن هزینه پست ، عدم اتمام کالا و … نسبت به کالاهای فیزیکی مزیت دارند.

معروف ترین اپلیکیشن های فروشگاهی:

دیجی کالا، اسنپ مارکت و اکالا: از آنجا که در این فروشگاه ها اقلام متفاوتی به فروش میرسد و روزانه بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارند،  بازار بزرگی را در این قسمت به دست گرفته است . برای طراحی اپلیکیشن مشابه دیجی کالا میتوانید با شرکت های برندی مانند ویستا اپ، باشگاه اپلیکیشن، ایراکد، اپ بساز و … ایده خود را مطرح نموده و از مشاوران آنها استفاده نمایید.

بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی:

از آنجا که سرمایه گذاری در بخش طراحی اپلیکیشن بسیار حائز اهمیت میباشد، ساخت یک اپلیکیشن عالی بدون شناخت بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن امکان پذیر نخواهد بود. از جمله عواملی که در شناخت بهترین شرکت طراحی اپ می توان در نظر گرفت نمونه کارهای شرکت، سابقه، قیمت طراحی اپلیکیشن، استاندارد بودن کد نویسی، پشتیبانی و… میباشد . ایراکد با 14 سال سابقه در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی اختصاصی و همچنین طراحی رابط گرافیکی حرفه ای جزء 5 شرکت اول برای طراحی اپ میباشد که بر اساس نیاز و انتظارات کارفرما اپلیکیشن های با کیفیتی را طراحی میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت  https://iracode.com/app-design مراجعه کرده و یا با شماره تماس 09124814737 تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. عرفان می گوید

    ایا میشه برای اپلیکیشن فروشگاهی کیف پول دیجیتال تعبیه کرد؟ یعنی یک کیف پول که بشود آن را شارژ کرد و از طریق آن پرداخت ها را انجام داد.

  2. کیانا می گوید

    با سلام مرسی از اطلاعاتتون شرکت ایراکد یکی از بهترین شرکت هاست

  3. عرشیا می گوید

    با سلام، ممنون از مقاله خوبتون که من رو با توانایی ها، سابقه چند ساله و درخشان یکی از بهترین شرکت های ایران یعنی ایراکد آشنا کرد.

  4. مهدی می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید مطالب بسیار مفیدی در ارتباط با شرکت برتر ایراکد میباشد