مدیر عامل شرکت ناتینگ تلاش های این برند جدید را غیر رقابتی اعلام کرد

کسانی که سرنوشت شرکت وان پلاس  (OnePlus) را دنبال می‌کنند، به احتمال زیاد می‌دانند که مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران آن شرکت بسیار بزرگ و معروف گوشی ساز کسی نیست به جز شخصی به نام کارل پی (Carl Pei) که سرانجام در پاییز گذشته ان شرکت را ترک کرد. او پس از مدت کوتاهی از ایجاد استارت آپ خود یعنی ناتینگ  (Nothing) خبر داد که تعدادی از شخصیت‌های مشهور دنیای فناوری در شکل گیری آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این برند جوان تصمیم گرفت تا سفر خود به بازار رقابتی گجت‌های هوشمند و لوازم جانبی آن را با عرضه یک هدفون کاملاً بی سیم استریو با نام ناتینگ ایر ۱ (Nothing Ear 1)  آغاز کند. همراه چیکاو باشید.

این مدیر عامل جوان که از آغاز راه‌اندازی و شروع به کار استارت آپ و شرکت جدید آن حدود یک سال می گذرد، می‌گوید:

«امروز شرکت ناتینگ یک‌ساله شد. مردم می‌گویند ما هر چه بزرگتر می‌شویم زمان سریعتر می‌گذرد، اما پسر، این سال (برای ما و شرکت ناتینگ) طولانی و به یاد ماندنی بوده است.»

هدف شرکت ناتینگ پس از شروع به کار و آغاز فعالیت این بود که در ابتدا با فروش یک هدست مقرون به صرفه، نامی برای خود دست و پا کند. اکنون، آن طور که به نظر می‌رسد، هدف مورد نظر این شرکت و مدیر جوان آن محقق شده است؛ زیرا به گفته همان کارل پی، هدفون‌های بی‌سیم تولیدی این شرکت «مانند کیک داغ»، به طور سریع فروخته می‌شوند.

تاکنون تعداد پیش‌سفارش‌ها برای این هدفون کاملاً بی سیم استریوی ناتینگ به بیش از ۳۲۰ هزار درخواست بالغ شده است و این شرکت نیز تاکنون موفق شده است تا تعداد حدود ۱۸۰ هزار پکیج از این هدفون‌ها را تولید کند و برای خریداران نیز ارسال کرده است اما هدف نهایی این شرکت این است که از این هدفون کاملاً بی سیم استریو تعداد ۶۰۰ هزار پکیج تولید کرده و به فروش برساند.

هدفون کاملاً بی سیم استریوی ناتینگ سفید - چیکاو

  • مدیر عامل و موسس شرکت ناتینگ تلاش غیر رقابتی برند جدید را اعلام کرد

برای این که مشخص شود که مدیر عامل و موسس این شرکت تازه تأسیس و استارتاپ نوپا برای آینده‌ی این شرکت چه برنامه‌هایی بزرگی را تدارک دیده است، به بخش‌هایی از سخنان او توجه کنید. کارل پی آمار فروش اولین هدفون بی سیم یا آی پاد (iPod) تولیدی این شرکت را اعلام کرد.

به گفته کارل پی:

« فروش این گجت در سال اول، بالغ بر ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است. موفقیت اصلی شرکت ناتینگ ( Nothing) این است که آن‌ها به عقیده خود ثابت کرده‌اند که جهان از «چشم‌انداز موجود برای فناوری‌های مصرفی» خسته شده است و اکنون تقاضا، بیشتر برای بازیکنان جدیدی وجود دارد که ایده‌های جدید را مطرح می‌کنند.»

همچنین، کارل پی از حمایت و بازخورد هواداران تشکر کرد.

هدفون کاملاً بی سیم استریوی ناتینگ سفید و مشکی - چیکاو

شاید جالب‌ترین نکته در سخنرانی او این باشد که چنین گفت:

 «یک مشتری بزرگ وجود دارد که در زنجیره تامین به ما حمله کرده است و تلاش کرد تا دسترسی ما را به قطعات اصلی و مهم  مورد نیاز برای تولید این هدفون بی سیم ناتینگ را مسدود کند»

چنین سیاست تهاجمی از سوی یک رقیب، کارل پی را به این کار وا می‌دارد که به او در عوض حمله، خوشامد بگوید و چنین سخنی از او به آن رقیب را باید «نشانه احترام» دانست.

این دشمن خیانتکار کیست، که سعی می‌کند این شرکت نوپا را که همچون نهال و جوانه‌ای که تازه سر از خاک بیرون آورده، قصد دارد در نطفه خفه کند؟ البته که کارل پی نام او را بر زبان نیاورد و این راز را فاش نکرد و حتی شاید به این مورد دیگر اشاره نکرده باشد.

اما کارل پی ترجیح داد تا با این خوشامد گویی و احترام گذاشتن، او را گیج و مبهوت  کند. کارل پی اکنون به هدفش  که ایجاد یک شرکت بود، با تأسیس ناتینگ به آن خواسته‌ و آرزوی خود رسیده است اما اکنون، شرکت ناتینگ انگار همچون تندر و رعد و برقی عظیم است که بر سر بزرگترین شرکت‌های فناوری برخورد می‌کند که کارل پی با فکر باز و درست، همه جوانب آن را در نظر گرفته و انتخاب کرده است.

طراحی و بسته بندی هدفون کاملاً بی سیم استریوی ناتینگ - چیکاو

براساس این گفته‌ها، برخی از غول‌ها حتی سعی کردند شروع موفقیت‌آمیز این برند را در بازار متوقف کنند. هرچند که احتمال دخالت غول‌های فناوری در برابر شرکتی که هنوز به جز یک هدفون بی سیم، دیگر محصولی ندارد و تک محصول آن نیز از نظر کیفیت و استقبال قادر به رقابت با هیچ برند مطرحی نیست، بسیار عجیب است و تا حدودی غیر قابل باور!

این که آیا این موضوعات واقعاً حقیقت دارد یا نه و چه بسا کارل پی می‌خواهد با طرح چنین موضوعات بی پایه و اساسی پیرامون شرکت جوان خود مقداری سر و صدا راه بیندازد تا بتواند جلب توجه کند و برای این شرکت تبلیغات شود، واقعاً قضاوت کردن مشکل است. شما در این باره چه نظری دارید؟

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.