کانسپت ماشین آی ویژن سرکیولر  BMW یک ماشین الکتریکی کاملاً قابل بازیافت را نشان می دهد

بی‌ام و به تازگی تصویری از آینده را با یک خودروی مفهومی جدید به ما ارائه کرده است. این بار، این شرکت خودروی مفهومی جدید آی ویژن سرکیولر (i Vision Circular) را به نمایش گذاشت که این خودرو کاملاً قابل بازیافت است. همراه چیکاو باشید.

در نمایشگاه اتومبیل مونیخ، غول خودروسازی آلمانی خودرو مفهومی آی ویژن سرکیولر را به نمایش گذاشت که قرار است یک خودروی الکتریکی شهری باشد که از مواد قابل استفاده مجدد ساخته شده و ۱۰۰ درصد نیز قابل بازیافت است. طبق گفته این شرکت، باتری مورد استفاده در خودرو یک باتری کاملاً قابل اطمینان و سازگار با محیط زیست بوده و  قابل بازیافت است و تقریباً کاملاً «با استفاده از موادی که از حلقه بازیافت تهیه شده اند» تولید شده است. برای اطمینان از اینکه کاملا قابل بازیافت است، مارک از رنگ، چرم، رنگدانه کرومیوم یا مواد دیگری که قابل استفاده مجدد نیستند، استفاده نمی‌کند.

علاوه بر این، خودرو «ب ام و» (BMW) آی ویژن سرکیولر همچنین «از اتصالات چسبیده یا مواد کامپوزیت اجتناب می‌کند و از انواع اتصال هوشمند مانند سیم، گیره پرس و بست‌های سریع بازکن استفاده می‌کند.» به عبارت دیگر، این بدان معناست که خودرو قطعات مختلفی را که به راحتی قابل جدا شدن و تعویض هستند، در خود جای داده است، که از نظر تئوری با «تنها یک ابزار واحد» قابل برچیدن هستند. در حال حاضر، ماندگاری چنین وسیله نقلیه، به ویژه در مورد استانداردهای ایمنی جاده زیر سوال و با تردید همراه است، اما این خودرو ظاهرا تصور خودروهای سال‌های ۲۰۴۰ است.

طراحی خودروی مفهومی جدید کاملاً منحصر به فرد است اما هنوز برخی از طرح‌های نمادینی را که این شرکت به آن شهرت دارد حفظ کرده است. علاوه بر این، بدنه تا حد زیادی از آلومینیوم بازیافتی آنودایز شده با طلا ساخته شده است و رنگ پشت آن «توسط فرآیند حرارتی مورد استفاده برای فولاد ایجاد شده است». حتی لاستیک‌های کمی شفاف از لاستیک طبیعی «پایدار» ساخته شده‌اند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.