BOE با غلبه بر ال جی دیسپلی در سال ۲۰۲۰ به عنوان بزرگترین تولید کننده LCD در جهان شناخته شد

شرکت تحقیقاتی Omdia بریتانیا گزارشی از بازار بزرگ پنل‌های LCD در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است. این گزارش شامل پنل‌های LCD مورد استفاده در تلویزیون‌های هوشمند است و نشان می‌دهد که گروه فناوری BOE چین موفق شده تا از شرکت ال جی دیسپلی پیشی بگیرد و برای اولین بار به عنوان تولید کننده شماره یک در این بخش ظاهر شود. همراه چیکاو باشید.

داده ها نشان می‌دهد که سهم BOE در سال 2020 به ۲۲.۹ درصد رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ در حدود ۲.۲ درصد افزایش داشته است. بازار تولید و فروش پنل‌های LCD قبلاً به عنوان دژ تسخیر ناپذیر ال جی دیسپلی شناخته می‌شد، اما اکنون تصور می‌شود که شرکت چینی سازنده‌ی پنل‌های LCD یعنی BOE موفق شده است که از  شرکت کره‌‌ای ال جی دیسپلی که قبلا رتبه‌ی اول فروش را در این زمینه در اختیار داشت، پیشی بگیرد.

سهم فروش شرکت ال جی دیسپلی در سال ۲۰۲۰ به ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است که به این معنی است که شرکت ال جی دیسپلی در سال ۲۰۱۹ توانسته میزان  ۲۳.۹ درصد  از کل فروش پنل‌های LCD در جهان را به نام خود به ثبت برساند اما این میزان در سال بعد با کاهش مواجه شده است. رتبه‌ی سوم پر فروش‌ترین برند پنل ال‌سی‌دی به شرکت تایوانی AU Optronics تعلق گرفته است که موفق شده در این سال میزان ۱۱.۹ درصد از سهم بازار فروش را به دست آورد. درکل می‌توان گفت که این سه تولید کننده بزرگ LCD، توانسته‌اند در مجموع به میزان ۵۲ درصد از کل بازار جهانی پنل‌های LCD را در دوره‌ی مورد بحث به خود اختصاص دهند.

گزارش بازار بزرگ پنل‌های LCD در سال ۲۰۲۰ - چیکاو

به غیر از این شرکت فناوری چینی BOE، یکی دیگر از شرکت‌های چینی نیز در میان ۵ سازنده‌ی برتر قرار دارد. این شرکت تولید کننده‌ی  برتر، TCL China Star Optoelectronics نام دارد که با افزایش ۲.۵ درصدی در محموله خود، موفق شده تا نام خود را به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ LCD در جهان مطرح کند. این شرکت نیز توانسته سهم ۸.۸ درصدی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

 شرکت TCL  چینی موفق شد تا سامسونگ را که در سال ۲۰۱۹ رتبه‌ی پنجمی در این زمینه را به خود اختصاص داده بود، کنار بزند و به جای او جلوس کند.

البته این موضوع برای سامسونگ چندان اهمیتی ندارد زیرا این شرکت هر میزان سهمی را که در این بازار از دست بدهد، با اطمینان می‌توان گفت که در عوض آن، در بازار پنل‌های اولد (OLED) به دست می‌آورد، زیرا سامسونگ هم اینک رتبه‌ی شماره‌ی یک جهان را در تولید و فروش پنل‌های اولد، در اختیار دارد.

شایان ذکر است که بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی CINNO Research، در نیمه اول سال ۲۰۲۱، میزان فروش پنل‌های LCD تلویزیون به ۱۳۰ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این بدان معناست که بازار فروش پنل‌های LCD تلویزیون، امسال نیز شاهد رشد خواهد بود و رکورد فروش نیز در این زمینه شکسته خواهد شد و احتمال داده می‌شود که تولید کنندگان چینی باز هم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.