شیائومی ممکن است در واحد خودروهای برقی چاینا اورگرند سرمایه گذاری کند

شیائومی که چندین سال است هدف تولید خودروهای برقی را دنبال می‌کند، احتمال دارد برای ورود سریع‌تر به این زمینه، بخشی از سهام شرکت اورگرند در واحد تولید خودروهای الکتریکی را خریداری کند.

به گزارش چیکاو و به نقل از gizmochina، گروه چاینا اورگرند (China Evergrande)، که دومین توسعه دهنده بزرگ املاک چین از نظر فروش به حساب می‌آید، با شرکت‌های سرمایه‌گذاری شیائومی و Shenzhen برای فروش بخشی از سهام خود در واحد خودروهای برقی، وارد مذاکره شده است.

بر اساس گزارش رویترز (Reuters)، بر طبق خبرهایی که منابع نزدیک به این موضوع به این خبرگزاری ارائه کرده‌اند، گروه شرکت‌های اورگرند به دنبال فروش بخشی از 65 درصد سهام خود در گروه Evergrande New Energy Vehicle (NEV) Group  (ترجمه‌ی مفهومی: گروه تولیدی وسایل نقلیه‌ای که از انرژی های جدید استفاده می‌کنند) است. در حال حاضر سرمایه NEV در این زمینه ۱۲.۵ میلیارد دلار آمریکا است و یک منبع اظهار داشت که شرکت شیائومی، این غول فناوری چینی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر به دنبال خرید مقدار قابل توجهی از سهام این شرکت در زمینه‌ی تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی هستند. متاسفانه، این در حالی است که اورگرند، شیائومی و مسئولان ادارۀ تنظیم دارایی‌های کشور هنوز هیچ گونه اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند.

گروه چاینا اورگرند (China Evergrande) - چیکاو

به گفته منابع، مذاکرات در مورد دستیابی به سهام ظاهراً هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و ممکن است تغییراتی نیز داشته باشد. در اوایل ماه جاری، اورگرند اظهار داشت که در حال مذاکره با چندین سرمایه گذار شخص ثالث مستقل برای فروش پیشنهادی دارایی‌های خاص است که شامل سهام واحد خودروهای الکتریکی خود می‌شود. این حرکت تلاشی برای کاهش بدهی‌های آن گروه است.

جهت اطلاع، شیائومی اخیراً سرمایه گذاری خود را در شرکت های مبتنی بر خودروهای برقی افزایش داده است و به تازگی برنامه 10 میلیارد دلاری خود برای ورود به بازار خودروهای برقی را فاش کرد، این امر همچنین پس از آنکه مشخص شد که حتی اپل و هواوی نیز به صنعت خودروهای برقی توجه خاصی را ابراز داشته‌اند، با سرعت بیشتری همراه شد. بنابراین، خرید جدید امکاناتی را در اختیار شیائومی قرار می‌دهد که بتواند ادامه‌ی مسیر ورود به تولید خودروهای برقی با برند خود را آسان‌تر طی کند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.