رتبه‌ی اول فروش تلویزیون در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را سامسونگ به دست آورد

سامسونگ همچنان پیشتاز بازار جهانی تلویزیون در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ بود. ال‌جی در رتبه دوم قرار گرفت و TCL با کنار زدن شیائومی در چین، رتبه‌ی سوم جهانی را به خود اختصاص داد. با این حال، هایسنس و شیائومی به رتبه‌های چهارم و پنجم رضایت دادند اما در رتبه‌ای بالاتر از سونی، فیلیپس و دیگران قرار گرفتند. شارپ نیز نتوانست در رتبه‌ای بهتر از دهمی این جدول قرار گیرد. همراه چیکاو باشید.

Avi Cloud (AVC) «گزارش ماهانه فروش برندهای تلویزیون در بازار جهانی» خود را منتشر کرده است که عملکرد تولید کنندگان مختلف تلویزیون در نیمه اول سال را نشان می‌دهد. این گزارش اعلام می‌کند که در مجموع، در حدود 98.3 میلیون تلویزیون هوشمند در نیمه اول سال 2021 به بازار جهانی عرضه شده است. همچنین، میزان فروش سالانه‌ تلویزیون 6.8 درصد رشد داشته است.

گزارش ماهانه فروش برندهای تلویزیون در بازار جهانی - چیکاو

از این گزارش چنین استنباط می‌شود که گرایش مصرف کنندگان به سمت تلویزیون‌های اولد چشمگیر بوده زیرا 2.7 میلیون تلویزیون اولد در این مدت به  فروش رسیده است که افزایش فروش 133.3 درصدی در این نیم سال را بیان می‌کند. این یک روند چشمگیر است که باعث می‌شود تا بیشتر سازندگان چینی مهارت‌های خود را در تولید نمایشگرهای اولد کامل کنند.

از نظر تولید تلویزیون به تفکیک برند، سامسونگ با تولید و فروش 20.8 میلیون واحد در رتبه اول قرار دارد که 11.9  درصد رشد سالانه را تجربه می‌کند. امسال پانزدهمین سال متوالی است که سامسونگ رهبری بازار جهانی تلویزیون های هوشمند را بر عهده دارد. ال‌جی، رقیب سنتی این غول فناوری کره‌ی جنوبی  با عرضه‌ی 13.1 میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار دارد.

تلویزیون سامسونگ - چیکاو

شرکت چینی لوازم الکترونیکی TCL نیز عرضه و فروش خود را افزایش داده و موفق شده است در 6 ماهه نخست امسال 11.1 میلیون دستگاه تلویزیون را به فروش برساند. TCL نه تنها در رتبه سوم قرار گرفت بلکه با کنار زدن شیائومی به عنوان تولید کننده شماره یک تلویزیون های هوشمند در چین مطرح شد. تولید و عرضه‌ی TCL نشان دهنده افزایش فروش 13.6 درصدی سالانه‌ی این شرکت است.

تلویزیون اولد سامسونگ - چیکاو

هایسنس (Hisense) نیز توانست حدود 8.4 میلیون دستگاه تلویزیون را عرضه کند که نشان می‌دهد با افزایش فروش 5.5 درصدی سالانه، موفق شد تا رتبه‌ی چهارم این فهرست را به تصاحب خود در آورد. شیائومی نیز با برآورد 5.4 میلیون دستگاه، پنجمین جایگاه این فهرست  فروشندگان برتر تلویزیون در جهان را تکمیل می‌کند. بقیه‌ی رتبه‌ها تا جایگاه دهم برترین تولیدکنندگان بازار تلویزیون را نیز به ترتیب، شرکت‌های سونی، ویزیو (Vizio)، فیلیپس بعلاوه‌ی ای ‌او سی (AOC)، اسکار ورث (Skyworth) و شارپ اشغال کرده‌اند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.