کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها,عوارض

تعداد جلسات کاشت مو. مدت زمان هر جلسه چقدر است؟ فاصله بين جلسات، هزینه کاشت مو چقدر است؟ عوارض کاشت مو چیست ؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت مو باید رعایت شود. آیا عمل کاشت مو درد دارد؟ مدت زمانی که طول میکشد تا پس از هر جلسه علایم جراحی برطرف شده و وضعيت سر به حالت عادی برگردد، آيا ديگران در روزهای پس از عمل متوجه کاشت موی من خواهندشد؟ آيا پس از رشد موهای کاشته شده مردم می فهمند که موهای من از نوع کاشته شده است يا کاملا طبيعی خواهد بود؟ تفاوت روش FIT با FUT چیست؟ و… سایر مقالات پربازدید  : تزریق ژل چانه,بهترین روش فرمدهی چانه,مزایا,مراقبتها ) و ( لیفت سانترال لب, جراحی بالا کشیدن لب )

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

تذکر مهم برای متقاضيان کاشت موی طبيعی :

با توجه به حساسيت بسيار بالای کاشت موی طبيعی و مسائل و مشکلاتی که بعداً ممکن است به وجود آيد، توصيه میشود که اين کار توسط متخصص پوست و مو انجام شود زيرا متخصص پوست و مو صلاحیت های علمی و عملی لازم جهت انجام کاشت موی طبيعی را دارا می باشد. با توجه به اينکه نتايج ناشی از انجام کاشت موی طبيعی غيرقابل برگشت بوده و ترميم آنها نيز بسيار مشکل است لذا به متقاضيان محترم اين کار توصيه می شود که در انتخاب پزشک خود نهايت دقت و وسواس را به خرج دهند تا بعداً دچار مشکلی از اين بابت نگردند.

 

با توجه به اينکه برخی افراد ادعا میکنندکه متخصص کاشت مو می باشند و اغلب هم اين تخصص را از کشورهای خارجی به خصوص کانادا و آمريکا گرفته اند، بايستی متذکر شد که رشته دانشگاهی به نام “تخصص کاشت مو” وجود خارجی ندارد. واقعيت اين است که فقط رشته دانشگاهی به نام بيماری های پوست و مو وجود دارد که متخصصين اين رشته میتوانند در حوزه تخصص خود اقدام به کاشت موی طبيعی نمايند.

با توجه به تبليغات فراوان کاشت موی طبيعی در مطبوعات، تلويزيون و به خصوص کانال های ماهواره ای و اين نکته که بسياری از اين تبليغات به شدت وسوسه آور و فريبنده می باشند، تقاضا میشود قبل از انجام کار از تخصص و تجربه پزشک خود کاملا مطمئن شويد زيرا بعداً راه برگشتی وجود ندارد. هرگونه رودربايستی و خجالت در اين زمينه مهم و حياتی را کنار بگذاريد و يادتان باشدکه انتخاب پزشک و تحقيق در مورد صلاحیت و تخصص وی حق طبيعی و قانونی شما است.

خط رويش مو در جلوی سر در حقيقت يک نوار به عرض چند ميليمتر بوده که به صورت طبيعی دارای چند مشخصه می باشد :

1- شکل کلی اين خط شبيه حرف M است به اين معنی که در طرفين مقداری تو رفتگی داشته و در وسط به سمت جلو متمايل است.

2- اين خط در هر قسمت دارای نمای نامنظم و تا حدی زيگزاگ است يعنی يک خط صاف و يک دست نمی باشد.

3- موهای اين نوار به صورت فوليکولهای تک مويی و نازک هستند.

4- زاويه خروج موها از پوست در همه جای اين نوار سی درجه رو به جلو است منتها در قسمتهای کناری، موها ضمن حفظ اين زاويه مقداری به طرفين هم متمايل شده اند.

5- در هر قسمت از اين نوار همه موها دارای يك زاويه بوده و هم جهت می باشند. تمامی اين موارد بايستی در کاشت مو در اين منطقه حساس رعايت شود در غير اين صورت خط موی جلوی سربه صورت عروسکی درمی آيد که بسيار زشت و زننده است و ترميم آن هم فوق العاده مشکل و گاهی غيرممکن می باشد.

اکثر افراد طاس دوست دارند که خط موی جلوی سرشان به اندازه زمانی باشدکه 25-20 ساله بوده يعنی وقتی که دچار ريزش مو نشده اند. درحاليکه در طراحی اين خط، سن قبلی شخص در نظرگرفته نشده بلکه سن فعلی وی و همچنين سالهای بعدی عمر فرد مدنظر قرار گرفته و خط متناسبی برای وی ترسيم می گردد.

اصلاح خط موی جلوی سر که توسط افراد غيرمتخصص طراحی و کاشت مو شده است فوق العاده مشکل و در خيلی از موارد غيرممکن است. سخت ترين حالت زمانی است که خط مو را پايين تر از حد عادی آورده اند و اگر اين وضعيت با گرد کردن بيش از حد خط نيز همراه باشد يعنی شکل M رعايت نشده باشد،کار اصلاح به مراتب دشوارتر می گردد. در هرحال به دليل دشواری اصلاح خط موی غيرعادی بهتر است در انتخاب پزشک کاشت مو، دقت و وسواس کافی به عمل آيد.

محدوديت های انجام کاشت مو:

کاشت موی طبيعی مثل همه کارهای دست بشر دارای يکسری محدوديت های بالقوه می باشد. اين محدوديتها بر دو نوع هستند:

الف) محدوديت هايی که در رابطه با بيمار می باشند:
1- بانک مو : تعداد موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو واضح است که هرچقدر منطقه دهنده مو در فرد کوچکتر و محدودتر باشد تعداد موهای آن هم کمتر شده و در نتيجه کاشت مو هم ضعيف ترخواهد بود.

2- کيفيت موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو : هرچقدر مو نازکتر و رنگ آن روشن تر باشد ميزان پوشانندگی آن نسبت به موهای ضخيم و مشکی کمتر بوده و تراکم کمتری ايجاد میکنند. در ضمن موهای فر پوشش بيشتری نسبت به موهای صاف به وجود می آورند.

3- وسعت منطقه طاس : مشخص است که با افزايش وسعت منطقه طاس (و چون به هرحال تعداد موهای برداشت شده محدود است) ميزان تراکم موهای کاشته شده (يعنی تعداد موها در هر سانتی مترمربع) نيز کاهش می يابد.

ب‌) محدوديت هايی که در رابطه با تکنيک کاشت موی طبيعی در حال حاضر وجود دارند.
تصورات غلطی که در رابطه با کاشت موی طبيعی و نتايج آن در ذهن مردم وجود دارد: وقتی فردی متقاضی کاشت موی طبيعی است يکسری تصورات در ذهن خود از کاشت موی طبيعی و نتايج آن دارد که معمولا با واقعیت بسیار فاصله دارد. با معاينه صحيح و مشورت ذهنيت فرد روشن شده و متوجه واقعيت های کاشت مو می شود.

روش های انجام کاشت موی طبيعی :

در پيوند موی طبيعی از پشت و كناره های سر مو برداشته شده و در بخش های طاس شامل سر، ريش، سبيل و ابرو کاشته می شود. اين کار به دو روش ميکروسرجری (FUT) و روش جديد غيرجراحی (FIT) انجام میشود. طريقه کاشت موهای برداشته شده در هر دو روش FIT و FUT يکسان است و موها در هر دو روش به صورت ميکروگرافت کاشته میشوند و اختلاف اين دو روش فقط در نوع برداشت موها است.

 

به عنوان يک اصل کلی در حال حاضر FUT متد استاندارد پيوند مو در دنيا بوده و روش FIT بيشتر به عنوان روش کمکی (يعنی جلسه دوم کاشت مو) و به جهت افزايش تعداد گرافت های برداشته شده مورد استفاده قرار می گيرد و فقط موارد کمی هست که از روش FIT به عنوان جلسه اول پيوند مو استفاده می شود.

کاشت مو يک عمل جراحی سرپايی محسوب شده و نيازی به بستری شدن در بيمارستان ندارد. کاشت مو در اطاق عمل کلينيک و يا مرکز جراحی محدود و با ابزارهای عمدتا يک بار مصرف انجام و به دليل ماهيت سرپايی آن و رعايت احتياط های لازمه احتمال بروز عفونت در آن تقريبا صفر است.

 

برای خواندن ادامه مقاله و مشاهده خدمات و نمونه کارها، به سایت کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمائید. مشاوره رایگان : ۰۹۱۲۴۲۷۱۳۳۵، ۰۲۱۲۲۰۱۸۳۲۳،۰۲۱۲۲۰۲۴۳۶۲ 

آدرس پیج اینستاگرم کلینیک دکتر پاکدل : drpakdelclinic@

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.