مهاجرت و هر آنچه که باید بدانید

مقدمه

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر مهاجرت افراد بوده‌ایم. از زمانی که کشورها شرایط بهتری برای مهاجرت ایجاد کرده‌اند، بهبود وضعیت زندگی از طریق مهاجرت دیگر آرزو نیست. افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی مهاجرت کنند که پرطرفدارترین روش‌ها شامل مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری است. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت و همچنین روش‌های مهاجرت کاری و مزایای مهاجرت تحصیلی پرداخته خواهد شد.

مهاجرت

یکی از بهترین راه‌ها برای ترسیم آینده بهتر مهاجرت است. درصورتی که کسی بتواند به روش قانونی به یک کشور ایده‌آل مهاجرت کند به راحتی می‌تواند زندگی خود و خانواده خود را متحول سازد. اما چه کشورهایی برای مهاجرت مناسب‌تر هستند؟ در ادامه مختصراً چند کشور برتر برای این امر مهم معرفی شده‌اند.

  • بهترین کشورها برای مهاجرت

برای اینکه کشوری به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت انتخاب شود چه پارامترهایی را باید داشته باشد؟ پاسخ این سوال برای افرادی که قصد مهاجرت دارند ولی هنوز کشور مقصد را انتخاب نکرده‌اند بسیار حائز اهمیت است. برای پاسخ به این دغدغه باید گفت، کشوری را می‌توان بهترین مکان برای مهاجرت اعم از مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی دانست که بتواند همه نیازهای فرد متقاضی را پاسخ دهد. نیازهایی همچون خدمات درمانی، رفاهی، تحصیلی در صدر مهمترین نیازها قرار دارند. البته افراد باید شرایط آب‌وهوایی، وضعیت اقتصادی، نرخ بیکاری، میزان حقوق و درآمد، وضعیت سیاسی، نوع فرهنگ و زبان را نیز مد نظر قرار داده و آن کشوری را انتخاب کنند که برای آنها می‌تواند محیط امن‌تری ایجاد کند. در ادامه چند کشور برتر جهان برای مهاجرت معرفی شده‌اند.

  • بحرین

بحرین کشوری عرب‌نشین در آسیا است که میزان درآمد در آن بسیار بالا بوده و یکی از بهترین کشور برای مهاجرت کاری به شمار می‌رود.

  • امارات متحده عربی

این کشور که به‌عنوان محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت معرفی شده نیز یک کشور عرب‌نشین در آسیا با مزایا و فاکتورهای مثبت زیادی است. درآمد سالانه این کشور باعث شده که خیلی عظیمی از مهاجران به سمت این کشور روانه شوند. امارات همچنین از نظر بیمه نیز مزایای زیادی برای متقاضیان مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته است.

  • کانادا

یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کانادا است که به دلیل دانشگاه‌های سطح بالای خود سالانه تعداد زیادی متقاضی مهاجرت تحصیلی را پذیرش می‌کند. این کشور از نظر فاکتورها و استانداردهای زندگی بسیار ممتاز است و با ارائه فرصت‌های شغلی زیاد در حوزه‌های گوناگون به مقصد مناسبی جهت مهاجرت کاری تبدیل شده است. کانادا زندگی دانشجویان را پس از تحصیل درصورتی که تمایل به اقامت داشته باشند پشتیبانی می‌کند.

مهاجرت کاری

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی مهاجرت کاری است. مسیرهای گوناگونی برای این کار وجود دارد که در ادامه ساده‌ترین آنها معرفی شده‌اند.

  •       ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت کاری

بسیاری از متقاضیان مهاجرت با داشتن یک تخصص و یا مدرک دانشگاهی معتبر تصمیم می‌گیرند مسیر مهاجرت کاری را برای اخذ اقامت انتخاب کنند. این افراد می‌توانند روش جاب آفر یا جاب سیکر که دو روش پرطرفدار برای مهاجرت کاری محسوب می‌شوند را درنظر بگیرند.

در روش جاب آفر که به معنی پیشنهاد کار است، فرد متقاضی مهاجرت کاری باید بتواند نظر یک کارفرمای خارجی را جلب کرده و از وی دعوت‌نامه دریافت کند. رزومه در اینجا حرف اول را می‌زند که می‌بایست پربار و قوی باشد. هرچقدر هم سابقه شغلی متقاضی مهاجرت بیشتر باشد قطعا شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کاری خواهد داشت. پس از دریافت دعوت‌نامه، فرد می‌تواند به همراه خانواده خود به کشور مقصد رفته و تا زمانی که قرارداد کاری جاری باشد در آنجا اقامت کنند. افراد پس از چند سال می‌‌توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند.

روش دوم نیز یک روش ساده برای مهاجرت کاری محسوب شده و با عنوان جاب سیکر یا جستجوی کار شناخته می‌شود. در این روش نیز متقاضیان مهاجرت می‌توانند با دریافت یک ویزای شش ماهه برای جستجوی کار به کشور موردنظر سفر کنند. آنها وقت دارند تا در این فاصله شغل مناسب و موردتایید دفتر مهاجرت را پیدا کنند. پس از یافتن شغل موردنظر، اقامت آنها به اقامت کاری تغییر پیدا کرده و می‌‌توانند خانواده را نزد خود بیاورند. از این روش مهاجرت نیز امکان کسب اقامت دائم پس از چند سال وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی

پرطرفدارترین روشی که متقاضیان مهاجرت اغلب از آن استفاده می‌کنند مهاجرت تحصیلی است. افراد می‌توانند در کشورهای توسعه‌یافته و معتبر مثل استرالیا، امریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، نیوزلند و دیگر کشورهای با سطح علمی بالا تحصیل کرده و آینده شغلی خود را تضمین نمایند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌‌توانند در همه مقاطع نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل کنند. مهمترین شرط برای اخذ پذیرش، تسلط به زبان انگلیسی و یا زبان کشور مقصد است. سن و همچنین گپ تحصیلی پایین نیز از الزامات اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به شما می‌روند. منظور از گپ تحصیلی این است که از زمان اخذ آخرین مدرک نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

  • مزایای مهاجرت تحصیلی

اما مهاجرت تحصیلی چه مزایایی برای متقاضیان مهاجرت به همراه خواهد داشت؟

ü     ارتقای شغلی: با تحصیل در کشورهای پیشرفته و کسب مدرک از بهترین دانشگاه‌های جهان، فرد می‌تواند آینده شغلی خود را تضمین کرده و به هر کشور دیگری که فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشد مهاجرت کند. مهاجرت تحصیلی به کشورهایی مثل کانادا و آلمان به فرد اجازه می‌دهد تا بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شود.

ü     آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون: قطعا مهاجرت تحصیلی به کشورهای سطح بالا درکنار مزیت اشتغال و درآمدزایی، مزایای دیگری دارد که می‌توان از میان آنها آشنایی با فرهنگ و رسوم مختلف اشاره کرد. فردی که با فرهنگ‌های مختلف آشنایی داشته باشد قدرت حل مسئله بالاتری نیز دارد. این آشنایی به متقاضیان اجازه می‌دهد در مقابله با مشکلات قدرت تجزیه تحلیل بیشتری داشته باشند چرا که فرهنگ‌های مختلف به معنی فکرهای مختلف است.

ü     استقلال: مزیت مهم دیگری که مهاجرت تحصیلی به همراه دارد ایجاد استقلال فردی است. فردی که به تنهایی به کشور دیگری مهاجرت کند قطعا می‌آموزد که چگونه زندگی خود را از همه جوانب مدیریت کند. فرد همچنین نحوه پس‌انداز کردن و مقابله با مشکلات را می‌آموزد و در کنار ارتقای شغلی به ارتقای شخصیت نیز می‌رسد.

ü     یادگیری زبان جدید: یکی دیگر از  مزایای مهاجرت تحصیلی این است که افراد مجبور می‌شوند زبان دیگری به غیر از زبان مادری خود را بیاموزند. یادگیری زبان جدید به متقاضیان مهاجرت کمک می‌کند طیف ارتباطات خود را گسترش دهند و از این طریق تجربه بیشتری نیز کسب کنند. افرادی که می‌توانند به چندین زبان صحبت کنند توانایی‌های بیشتری در مقابله با مشکلات زندگی دارند و همچنین می‌توانند زندگی بهتری نیز برای خود تدارک ببینند.

ü     امکان اخذ اقامت دائم: از مهمترین مزیت‌های مهاجرت تحصیلی که درواقع هدف اصلی اکثر متقاضیان مهاجرت به شمار می‌رود اخذ اقامت دائم کشور مقصد است. از آنجایی که بیشتر کشورها پس از تحصیل امکان اشتغال را برای دانشجویان فراهم می‌کنند بنابراین قدم اول تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری است. متقاضیان مهاجرت با پیدا کردن شغل مناسب مرتبط با رشته تحصیلی می‌‌توانند اقامت کاری دریافت کنند. پس از چند سال فعالیت اقتصادی و کاری، متقاضیان مهاجرت می‌‌توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تغییر داده و سپس تابعیت کشور مقصد را نیز دریافت کنند.

 

جمع‌بندی

مهاجرت به کشورهای دیگر، اعم از مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری می‌تواند سبک زندگی فرد را به طور کل تغییر دهد. البته این اتفاق زمانی می‌افتد که متقاضیان مهاجرت کشور مناسبی را برای کار یا تحصیل انتخاب کرده باشند و از همه مهمتر مهاجرت آنها با کمک وکلای خبره و به صورت کاملا قانونی صورت گرفته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.