اجرای نیازمندی های صنعت ساختمان سازی با پکوک

این روزها پیدا کردن تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی که مصالح باکیفیتی را با قیمت مناسب ارائه دهند کار سختی است؛ اما جای نگرانی نیست چراکه پکوک به عنوان مجریه صفر تا صد نیازمندی های ساختمان معتبرترین تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی را در وب سایت خود به نشانی www.pakook.com به شما معرفی می کند. علاوه‌ بر این، امکان درج آگهی را نیز برای شما کاربران عزیز فراهم کرده است تا اگر خود شما هم در کار ساخت و ساز و تامین مصالح ساختمانی هستید بتوانید با درج آگهی در سایت این مجموعه کسب و کارتان را معرفی کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بلوک سیمانی، مهم ترین ابزار در ساخت و ساز

در گذشته روند ساخت و ساز شهری بسیار کند پیش می رفت. از جمله دلایل این کندی را می توان به نبود ماشین آلات صنعتی مدرن و همچنین نبود متریال های امروزی نسبت داد. با گذشت زمان و افزایش درخواست برای شهرنشینی و کم شدن جمعیت روستایی و عشایری، نیازهایی جدید در صنعت ساخت و ساز پدید آمد. از جملۀ این نیازها می توان به مواردی چون:

  •       دستگاه های مدرن تر با سرعتی مناسب برای ساخت و ساز
  •       متریال های پیش ساخته (دیوارهای پیش ساخته و یا بلوک سیمانی)
  •       ابزارهایی حرفه ای تر و کارآمدتر

اشاره کرد.

این ابزار و متریال های گفته شده به تدریج باعث پیشرفت ساختمان سازی در کشورهای مختلف شد و در نهایت مکان هایی برای بیشترین تراکم جمعیت ایجاد کرد؛ اما در این میان نقش بلوک سیمانی چه بود؟ به چه میزانی بلوک های سیمانی در صنعت شهرنشینی و توسعۀ آن نقش داشتند؟ و در نهایت آیا متریالی مناسب تر از بلوک های سیمانی برای ساختمان سازی وجود دارد یا خیر؟

ساختار بلوک ساختمانی و موارد مصرف

بلوک سیمانی را می توان یک متریال مخلوط از انواع مصالح ساختمانی مستحکم دانست. سیمان، آب، ماسه سنگ به همراه تشکیل دهنده اصلی آن (بتن) این قطعۀ پرکاربرد را تشکیل می دهند. به طور معمول این قطعه به وسیلۀ قالب شکل گرفته و متناسب با آن سایزبندی می شود. وجود بلوک های سیمانی در روند ساخت ساختمان موجب می شوند تا سرعت کار افزایش یافته و پروژه در مدت زمان کمتری به پایان برسد.

ناگفته نماند که این سرعت بیشتر به هیچ عنوان بر روی کیفیت کار اثرگذار نبوده و استانداردهای لازم را در شیوۀ ساخت نفی نمی کنند. ثابت بودن شکل قالب بلوک سیمانی موجب می شود تا انبوه سازان این صنعت، به راحتی بتوانند میزان مورد نیاز خود را در نظر گرفته و به همان مقدار بلوک های سیمانی سفارش دهند. استفادۀ راحت، سرعت در چیدمان و استحکام بالای این متریال در نهایت موجب شده امروزه گسترش شهرسازی با تولید بیشتر بلوک سیمانی گره خورده باشد.

مزایای استفاده از بلوک سیمانی

به طور حتم هر مصالحی در ساخت و ساز دارای امتیازها و البته نواقصی هم هست. در این بخش می خواهیم به بررسی امتیازهای این متریال پرداخته و بعد از آن به سراغ نقطه ضعف های آن برویم.

بسیاری از پیمانکاران در هنگام ساخت و ساز اصرار زیادی بر استفاده از بلوک سیمانی دارند. این اصرار نه تنها به نفع پیمانکاران بوده بلکه صاحبان پروژه را هم به سود مناسبی می رساند. پایان کار در مدت زمان کوتاه، خود می تواند بهترین امتیاز برای یک سرمایه گذار باشد؛ اما فارغ از این بخش می خواهیم به دیگر دلایل اصرار پیمانکاران به خرید این متریال بپردازیم: از جملۀ این دلایل می توان به مواردی چون:

  •       سادگی در ساخت و ساز: در کنار گسترش صنایع گوناگون، ساختمان سازی هم دچار دگرگونی شده و تغییراتی بنیادی داشته است. متریال ها و ماشین آلات زیادی برای کمک به ساخت و ساز بهتر به روی کار آمده اند اما مشکل در مدرن نشدن کلۀ این سیستم است. هنوز هم اغلب ساختمان سازها و پیمانکاران بودجه هایی کم برای ساخت و ساز دریافت می کنند به همین علت شاهد استفادۀ گسترده از قطعات مدرن و ماشین آلات پیشرفته در حوزۀ ساختمان سازی نیستیم. از این رو شکل ساده، ساخت راحت و البته استفادۀ بدون دردسر بلوک سیمانی، این قطعه را به بهترین انتخاب برای پیمانکاران تبدیل کرده است.
  •       قالبی استاندارد و قابل پیش بینی: یکی دیگر از موارد بسیار مهم که به گسترس استفاده از این قطعه منجر شده قالب استاندارد و قابل پیش بینی آن است. شکل کلی این بلوک های سیمانی ثابت بوده و پیمانکاران به صورت حدودی می دانند برای هر پروژه چه میزان از این قطعه (بلوک سیمانی) را نیاز دارند، در نهایت می توانند به میزان لازم از آن سفارش داده و در ابعادهایی مشخص (20، 30 و 40 سانتی متر) آن را تحویل بگیرند.
  •       قیمت مناسب و استفادۀ راحت: ساده بودن متریال های به کار رفته در بلوک سیمانی موجب می شود این قطعه کمترین تغییر قیمت را در بازار داشته باشد و نسبت به متریال های مدرن از نرخی بسیار پایین تر بهره ببرد. قیمت بلوک سیمانی از دیگر بلوک های موجود در بازار به صرفه تر است. همین موضوع خود اصلی مهم در انتخاب این قطعه به شمار می رود. از طرفی دیگر شکل چیدمان راحت و قرار دادن آن در ساختار اصلی ساختمان کاری دشوار نیست و این خود بهترین امتیاز برای بلوک سیمانی به شمار می رود.

معایب استفاده از بلوک سیمانی

  •       جذب رطوبت بالا: جذب رطوبت بالا مهم ترین و اساسی ترین ویژگی منفی بلوک سیمانی است. به دلیل این میزان از جذب بالا به طور معمول از این قطعه در پی ساختمان یا بخش زیر زمین استفاده نمی کنند.
  •       شکسته شدن و عدم انعطاف: سخت و شکننده بودن این متریال موجب شکسته شدن تعداد زیادی از آن شده و ضایعات زیادی را در هنگام جابه جایی یا چیدمان دارد.
  •       وزن بالا: داشتن وزن بسیار سنگین موجب می شود از این بلوک ها در طبقه های مرتفع ساختمان استفاده نشود.

نیازمندی های ساختمان خود را به پکوک بسپارید

حالا که با مزایا و معایب استفاده از یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی، بلوک سیمان آشنا شدید می‌ توانید در وب سایت مجموعه پکوک به نشانی www.pakook.com تولیدکنندگان و فروشندگان بلوک سیمانی یا سایر مصالح ساختمانی را پیدا کرده و مصالح مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب از آن ها خریداری کنید. علاوه بر این اگر خودتان هم در زمینه تولید و فروش بلوک سیمانی فعالیت می کنید می توانید در این وب سایت با درج آگهی ساختمانی کسب و کارتان را معرفی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.