فضای میزبانی چیست؟ بررسی انواع فضای میزبانی

همان طور که در جریان هستید، هر فرد یا کسب و کاری می توانند نسبت به ایجاد یک وب سایت اقدام نماید. در واقع درست کردن سایت، مزایای متنوعی را در دسترس ما قرار می گیرد و در نهایت همه چیز به سودمان خواهد بود. علت انجام آن هم می تواند متفاوت باشد. برای مثال، یک گروه دور هم جمع می شوند و تصمیم می گیرند که سایتی را درست کنند. هدف آن ها هم این است که محصولات و آموزش های خود را به دست مردم برسانند. به بیان دیگر، چنین گروهی یک کسب و کار را ساخته اند و به فکر درآمدزایی هستند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از سوی دیگر، درست کردن سایت توسط یک فرد هم امکان پذیر خواهد بود. این فرد می تواند بیزینس کوچکی را برای خود راه اندازی کند، یا این که صرفا سایتی اختصاصی داشته باشد و رزومه یا مطالب مربوط به روزمره خود را در آن به انتشار برساند. هدف شما هر چه که باشد، برای بهتر شدنش به یک سایت نیاز خواهید داشت. فارغ از تمام صفحات مجازی مانند اینستاگرام و توییتر که در اختیار دارید و انصافاٌ یاری رسان شما نیز خواهند بود، بد نیست حتما نگاهی به سایت نیز داشته باشید.

ما در مقالات گذشته به صورت مفصل در رابطه با نحوه ساخت یک سایت و انتشار مطالب در آن صحبت کرده بودیم. امروز با مقاله ای متفاوت در خدمت شما همراهان همیشگی هستیم و قصد داریم به تعریف فضای میزبانی یا همان هاست بپردازیم. سپس انواع آن را هم با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. بنابراین در صورتی که می خواهید سایت خود را داشته باشید و یا به صورت کلی در این مورد اطلاعات کسب کنید، توصیه می کنیم که تا پایان همراه ما باشید.

تعریف فضای میزبانی

شما برای انجام بیزینس خود در دنیای واقعی، نیازمند یک فضا هستید؛ فضایی که بتوان لوازم و دستگاه های مورد نیاز را به راحتی رد آن جای داد. در دنیای مجازی نیز چنین اتفاقی رخ می دهد. مانند تلفن های همراه که هر کدامشان یک حافظه داخلی دارند و شما نیز می توانید فیلم ها، تصاویر و دیگر موارد را در آن ها ذخیره کنید، یک وب سایت نیز دقیقا به همین صورت است. برای این که بتوانید تصاویر، ویدئو ها و هر چیز دیگری را در سایت خود ذخیره کرده و آن را در دسترس قرار دهید، به فضایی به نام فضای میزبانی نیاز خواهید داشت.

می توان این گونه گفت که بدون وجود فضای میزبانی، عملا نمی توانید از آن سایت به خوبی استفاده کنید و مطالب تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. بنابراین باید حواستان به این موضوع باشد و در ابتدای ایجاد آن سایت، فضای میزبانی دلخواه خود را خریداری نمایید. خبر خوب این است که بخشی برای خرید هاست هم در این مقاله داریم که در ادامه به آن خواهیم رسید. پس تا این لحظه، نتیجه این شد که با در اختیار داشتن فضای میزبانی، ما می توانیم مقادیر قابل توجهی از مدارک در انواع عکس، فیلم، موسیقی و موارد این چنینی را بر روی سایتمان بارگذاری نماییم.

انواع فضای میزبانی

حال که با تعریف فضای میزبانی آشنا شدیم و دانستیم که چه دردی را از ما دوا می کند، وقت آن رسیده است که مدل های گوناگون آن را زیر ذره بین قرار دهیم. به طور کلی چهار نوع هاست داریم اشاره ای به آن ها خواهیم داشت.

هاست اشتراکی نخستین نوع از فضای میزبانی بوده که درصد قابل توجهی از وب سایت های جهان را فرا گرفته است. در این نوع از میزبانی، یک فضای مشخص به صورت مشترک به دست چند تن از دارندگان سایت ها می رسد و آن ها می توانند تا حد زیادی گره از مشکلات شان بردارند. با وجود این که این فضای میزبانی گاهی مشکلاتی هم در خود دارد، اما بسیار ارزان تر از برخی انواع دیگر است و به سادگی قابل تهیه می باشد. علاوه بر این، این هاست ها برای استفاده آسان تر هستند؛ چرا که تنظیمات آن از قبل در دستور کار قرار گرفته است.

سرور مجازی که در جهان و حتی ایران با نام VPS شناخته می شود، فضایی است که امکان دانلود، بارگذاری و موارد مشابه را به شما خواهد داد. با داشتن این سرور، انگار یک کامپیوتر جداگانه خواهید داشت و می توانید امور مربوط به کسب و کارتان را در آن پیاده کنید. خوشبختانه VPSها از لحاظ قیمت هم در جایگاه خوبی قرار دارند و تقریبا با نوع قبلی برابر هستند. کافیست که وارد تنظیمات کامپیوتر خود شوید و تنها با چند کلیک، قادر به ورود به این سرور خواهید بود.

فضای میزبانی اختصاصی یکی از انواعی است که کمتر کسی از آن بهره می برد، اما باید بدانید که بیشترین کارایی ممکن را دارد. به وسیله این هاست، تمام امکانات لازم برای یک فضای میزبانی به شما داده خواهد شد و بدون هیچ اشتراکی می توانید از آن استفاده نمایید. تنظیمات بخش های مختلف این هاست بر عهده خودتان خواهد بود و همه چیز مطابق سلیقه شما کنترل خواهد شد.

در نهایت به فضای میزبانی ابری می رسیم که با نام Cloud هم شناخته می شود. این نوع از فضا در درجه اول امنیت بالایی دارد و خیال استفاده کنندگان از این بابت راحت خواهد بود. در این شرایط، احتمال خرابی و یا وقوع هر گونه مشکل برای آن هاست به صفر می رسد. بنابراین این نوع از هاست نیز می تواند انتخاب ایده آلی برای شما عزیزان باشد. حال شاید از خود بپرسید که بهترین نوع هاست کدام است؟ اگر قصد انتخاب داشته باشید، باید به عواملی نظیر بودجه و سلیقه خود توجه زیادی داشته باشید.

خرید هاست

سایت ها و فروشگاه های زیادی در فضای مجازی هستند که فضای میزبانی به شما می دهند. کافیست که به آن ها مراجعه کرده و بعد از ثبت نام، نوع هاست خود را سفارش دهید. سپس بعد از مدتی خواهید دید که این فضا به سایت شما افزوده شده است و از آن به بعد، امکان بهره برداری وجود خواهد داشت.

البته باید حواستان به اعتبار آن سایت و قیمت های پیشنهادی اش هم باشد تا در این راه اشتباهی نداشته باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به سایت هاستیدا مراجعه نمایید.

 

خرید هاست از هاستیدا چه مزایایی دارد؟

پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴/۷، پشتیبانی از تمام زبان‌های برنامه نویسی، بکاپ‌گیری روزانه در ۳ لایه‌ی مجزا، کنترل پنل(دایرکت ادمین و سی پنل) و لایسنس‌های معتبر، استفاده از سرور های نسل ۹ HPE،  هارد ‌های SSD و NVMe، ارائه سرویس در دیتاسنتر های معتبر ایران و آلمان، این زیر ساخت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برای تمام نیاز های کاربران خود پلن‌های متنوع خرید هاست را ارائه نماییم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. هادی امینی می گوید

    بهترین هاست واسه یه سایت فروشگاهی که تازه میخواد شروع به کار کنه چی هستش
    سایت وردپرسی هستش اگر اشتباه نکنم