سئو داخلی چیست؟ مهمترین فاکتورهای سئو داخلی و تاثیر گذار در سایت

سئو داخلی چیست؟ در ادامه به معیارهای اصلی سئو داخلی خواهیم پرداخت. سعی کنید حد اقل به صورت تمرینی معیار های گفته شده را در یک سایت عملی کنید و تاثیر ان را در سئو مشاهده کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهینه سازی قالب محتوا

ابتدا می بایست بدانیم که سئو چیست؟ به کلیه فعالیت های داخل و بیرون وب سایت جهت بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هنگامی که محتوا را تولید کردید و قصد انتشار آن را داشتید ، لازم است تا معیار هایی برای افزایش خوانایی در کل محتوا به کار ببرید. این معیار ها می تواند با افزایش خوانایی ، مدت زمانی که کاربر در اگر الگوریتم رنک برین را به خاطر بیاورید که بر اساس تعامل کاربر به رتبه بندی می پردازید ، حتما اهمیت ماندن کاربر در صفحه را درک خواهید کرد.

بنابراین بسیار مهم است تا تولید محتوا ی شما خوانایی لازم را داشته باشد. برخی از این معیار ها را در بخش خوانایی پلاگین یوآست سئو می توانید مشاهده کنید.

رنگ و اندازه فونت : گوگل برای اندازه فونت ها بسیار سخت گیر عمل می کند زیرا برای او مهم است کاربر در موبایل و دسکتاپ راحتی لازم برای مطالعه متن را داشته باشد. همچنین اگر رنگ متن براساس رنگ پس زمینه باعث کاهش خوانایی و راحتی کاربر شود ، گوگل نمره منفی برای عدم رعایت رابط کاربری (ui) را برایتان لحاظ خواهد کرد.

استفاده صحیح از تگ های هد : در قسمت قبل اهمیت هدینگ ها را برای موتور های جست و جو توضیح دادیم. همچنین بهتر است بدانید استفاده صحیح از تیتر بندی مقاله باعث می شود کاربر در یافتن پاسخ خود سریع تر عمل کند به خصوص اگر محتوا چند هزار کلمه ای باشد.

بولت پوینت : بولت پوینت نیز تاثیر به سزایی در افزایش خوانایی مقاله دارد. از طرفی نیز کاربر را ترغیب می کند به آن نگاه کند. اگر از شماره گذاری نیز استفاده کنید شانس افزایش خوانایی را بیشتر کرده اید.

پاراگراف های کوتاه : احتمالا شما نیز در حین خواندن محتوای سایت های خبری ، گاها گم کردید کجا را می خواندید! این دقیقا چیزی است که گوگل نیز دوست ندارد و به شما پیشنهاد می کند از پاراگراف های کوتاه تر استفاده کنید.

محتوای مولتی مدیا : استفاده از فرمت های مختلف محتوا مانند تصاویر ، ویدئو ، پادکست ، اینفوگرافیک و .. به گوگل و کاربر اعلام می کند که این محتوا یک محتوای جامع است.

استفاده از تگ های بولد و ایتالیک : قابلیت بولد کردن کلمه میزان خوانایی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد اما بهتر است بدانید تاثیر زیادی در بهینه شدن متن ندارد.

تگ تایتل یا عنوان صفحه

اگر کد های html را بشناسید ، می دانید یکی از اصلی ترین تگ ها که وجود آن ضروری است ، تگ تایتل یا عنوان صفحه است که در بخش head قرار دارد.

به تصویر زیر نگاه کنید. همانطور که می بینید ، محتوای تگ تایتل در این قسمت از صفحه نمایش داده می شود و همچنین عنوانی که در صفحه نتایج می بینید برگرفته از این عنوان است. منظور از برگرفته این است که ممکن است گوگل عنوان را خودش تنظیم کند! در غیر این صورت عنوان از تگ title صفحه شما خوانده می شود.

عنوان صفحه ، اولین چیزی است که کاربران هنگام جست و جو آن را خواهند دید. اگر بتوانید این عنوان را جذاب بنویسید و از اصول کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی در نوشتن آن ها استفاده کنید ، می توانید میزان CTR و ورودی سایت خودتان را افزایش دهید. این مورد به شما تاکید می کند سئو فقط برای موتور های جست و جو نیست بلکه بخش عمده کاربر می باشد.

چگونه عنوان صفحه را بهینه کنیم؟

کلمه کلید در عنوان : گفتیم اولین عبارتی که کاربر بعد از جست و جو آن را مشاهده می کند ، دقیقا همین عنوان صفحه شماست. اگر کلمه کلیدی را در عنوان قرار ندهید ، به کاربر و همچنین گوگل نمی گویید صفحه شما در مورد چه چیزی صحبت می کند. به همین خاطر سعی کنید کلمه کلیدی را در عنوان و ترجیحا ابتدای آن قرار دهید.

طول عنوان : بهترین عنوان از لحاظ طول ، عنوان هایی هستند که بین 50 الی 60 کارکاتر دارند. در صورتی که عنوان شما بیش از 60 کاراکتر داشته باشد ، به احتمال زیاد در صفحه نتایج گوگل کامل مشخص نمی شود. اما هیچوقت کیفیت را به کمیت ترجیح ندهید.

برند سایزی : از طرفی بهتر است در انتهای عنوان نام تجاری سایتتان را بنویسید. این کار نقش مهمی در برند سازی سایت شما دارد و در آینده می تواند تعداد ورودی های دایرکت سایت شما را افزایش دهد.

به طور مثال ما به این شکل عنوان می کنیم : آموزش سئو برای مبتدیان | سئوکار

استفاده از کلمات قدرتمند : اگر برخی از کلمات قدرتمند مانند فوق العاده ، شگفت انگیز ، بهترین و.. را به عنوان خود اضافه کنید ، کاربر را ترقیب می کنید روی عنوان شما کلیک کند. این کار CTR را افرایش می دهد و یک سیگنال مثبت برای الگوریتم رنک برین ارسال می کند

توضیحات متا یا meta description

همانند تگ عنوان دیسکریپشن نیز یکی از عناصر HTML است که در صفحه نتایج ظاهر می شود. این نوشته یک نوشته تکمیلی برای کاربر است تا بداند این صفحه این در مورد چه چیزی به شما پیشنهاد شده و همانطور که از نام ان پیداست توضیحاتی از صفحه شماست.

چگونه متادیسکریپشن را بهینه کنیم؟

متادیسکریپشن به گفته گوگل عامل رتبه بندی سایت ها به شمار نمی آیند. اما به دلیل اینکه کاربر آن ها را می خواند و تاثیر مستقیمی در کلیک کاربر دارد ، یکی از گزینه هایی است که به شما امکان بهینه سازی بهتر سایت را می دهد.

  • ارتباط با محتوای صفحه
  • طول بین 150 الی 300 کاراکتر

ساختار URL

احتمالا URL ها را می شناسید. معولا به ان لینک نیز می گویند. URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator می باشد. یو ار ال ها درواقع مکان ها یا ادرس های جداگانه برای هر صفحه هستند که بهینه سازی ان ها از اهیمت بالایی برخوردار است.

URL ها نیز در صفحه سرپ قابل مشاهده اند و ممکن است کاربر بر اساس عبارتی که در URL مشاهده می کند ، تصمیم بگیرد که روی عنوان کلیک کند یا نه

از طرفی نیز گوگل و سایر موتور های جست و جو به url های سایت ها اهمیت می دهند و آن ها را بررسی می کنند.

نام گذاری URL  ها

هنگام انتخاب دامنه و ثبت آن یکی از سیگنال های بسیار ضعیف اما تاثیر گذار سئو ، وجود کلمه هدف در دامنه است. این کار به گوگل کمک می کند تا بفهمد سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند.

این اصل برای URL های سایت نیز برقرار است. یعنی قرار دادن کلمه کلیدی در URL یکی از معیار های بهینه سازی لینک محسوب می شود.

از طرفی وجود کلمه یا عبارت در لینک این اطمینان را به کاربر می دهد که این صفحه با چه موضوعی به او پیشنهاد شده است. برای مثال خودتان باشید روی کدام یک از بک لینک های زیر کلیک می کنید؟

https://seokar.com/beginners-guide-to-seo/on-page-seo

https://seokar.com/453?=recipe-23432-1123

مسلما شما نیز روی لینک اولی کلیک خواهید کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.