کوادکوپتر مویک سه پرو در راه است!

اگر اندکی هر چند ساعتی و ابتدایی با دنیای کوادکوپتر آشنا باشید احتمالاً نام DJI را بارها و بارها شنیده اید. این شرکت تولید کننده پهپادهای تجاری و شخصی تصویربرداری است که با قیمت مناسب و کارایی های بسیار بالا که برای پرنده طراحی می کند در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است. البته مهارت این شرکت در تولید کوادکوپترهای تصویربرداری باعث نشده است تا DJI از ساخت پرنده‌های حوزه صنعتی و کشاورزی باز بماند و باید بگوییم که انواع مدلهای کوادکوپتر های کشاورزی و سمپاشی و همچنین نظارتی با حداکثر امکانات توسط این شرکت تولید می‌شود اما در اینجا بحث ما نیستند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جالب است بدانید که هر بار این شرکت قصد رونمایی از پرنده جدید خود را دارد تمام کاربران منتظر محصول جدید آن هستند و با اشتیاق در مورد آن مطالعه می کنند. بعد از رونمایی از کوادکوپتر مویک و کوادکوپتر مویک ۲ حالا خبر رسیده که کوادکوپتر مویک ۳ پرو در راه است.  البته همراه با رونمایی از کوادکوپتر مویک و مویک دو مدل های دیگری هم در ابعاد کوچکتر توسط شرکت دی جی آی رونمایی شد این مدل‌ها بیشتر برای تصویربرداری های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد اما کیفیت دوربین آنها کم از دوربین های تصویربرداری ندارد. از دیگر ویژگی‌های کوادکوپترهای شرکت DJI امکان پرواز آنها به سادگی است اما با این وجود توصیه میکنیم قبل از پرواز حتما آموزش پرواز با کوادکوپتر را مطالعه کنید.  در این مقاله قصد داریم تا خبرهایی که در مورد این این هلیشات از منابع معتبر نشر شده را بیاوریم.

هلی شات Mavic 3 Pro چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

این سوالی است که همه علاقه مندان دنبال پاسخ آن هستند. اینطور که در خبرها پیداست این کوادکوپتر دارای وضوح تصویر 8k است و این میتواند برای تصویربرداران حرفه ای و علاقه مندان به این حوزه بسیار هیجان انگیز باشد! دوربین برای یک کواد کوپتر از مهم‌ترین راه‌های اصلی برای انتخاب آن است بنابراین افزایش کیفیت دوربین در نسخه سوم مطمئناً می تواند تنه محکمی به نسخه اول و دوم بزند البته نمی توان از انکار تاثیر قیمت هم گذشت!

تکنولوژی Hasseblad در کوادکوپتر مویک سه

به نظر می رسد DJI با دوربین Hasselblad در تعامل خواهد ماند و در کواد کوپتر Mavic 3 Pro نیز از این تکنولوژی استفاده خواهد شد.  همانطور که می‌دانید از ناگوارترین اتفاق برای کوادکوپتر در حال پرواز برخورد احتمالی با موانع است. برخوردها می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به ملخ‌ها ، موتورها و همینطور دوربین و گیمبال بزنند‌.  بنابراین شرکت دی جی آی در نسخه جدید سعی کرده تا از یک سنسور گریز از مانع ۳۶۰ درجه استفاده کند تا برخورد با موانع را به حداقل امکان برسانند.

احتمالاً می‌دانید که کوادکوپتر مویک و مشابه آن بیشتر برای تصویربرداری های هوایی مستندسازی و سینمایی استفاده می شوند تا برای FPV. اما بدون شک تصویربردارانی هم هستند که ترجیح می‌دهند با این دوربین فوق العاده پروازهای fpv و سریع انجام دهند که تکنولوژی کوادکوپتر مویک سه این کمک را با آنها می کند تا پرواز راحت‌تری داشته باشند تصاویر گرفته شده از آتشفشان فعال در سال گذشته با مویک پرو که به صورت fpv خلبانان به پرواز درآورده بود را فراموش نمی‌کنیم این مورد مثال بارزی از نحوه پرواز کوادکوپتر مویک به صورت FPV است.

کوادکوپتر مویک سه پرو در راه است! - چیکاو

هوش مصنوعی ارتقایافته

شرکت دی جی آی و پرنده های ساخته شده توسط آن از پادشاهان فروش کوادکوپترها در جهان هستند و بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کوادکوپتر هایی که در جهان به فروش می‌رسند از شرکت دی جی آی هستند و این در حالی است که این شرکت همچنان تولید محصولات جدید و فوق العاده خود گوی سبقت را از رقبا می‌رباید و فاصله خود را با آنها بیشتر می‌کند. اگر شما هم خرید کوادکوپتر را تجربه کرده باشید حتما با این شرکت آشنا هستید.

تکنولوژی دیگری که شرکت دی جی آی در کوادکوپتر مویک سه مورد استفاده قرار داده است هوش مصنوعی است که به دلیل برخورداری ردیابی دقیق و همچنین مجموعه نرم‌افزارهای قدرتمند پیشرفت چشمگیری در تعیین موقعیت و ردیابی سوژه دارد.

علاوه بر این قابلیت دیگری که به کوادکوپتر مویک ۳ پرقدرت تر از قبل اضافه شده ردیابی مداوم در مناطق پر از موانع مانند جنگلها و مناطق شهری است که قبلاً در کوادکوپترهای دیگر دی جی آی دیده بودیم اما در مدل جدید این هلی شات به صورت حرفه ای تری شاهد آن است.

روی هم رفته چیزی که ما در کوادکوپتر مویک سه شاهد آن هستیم نوعی بهبود در ردیابی و هوش مصنوعی است اما این که تا چه حد کارآمد خواهد بود بعد از رونمایی رسمی از آن می‌توان گفت. جالب است بدانید که شرکت DJI حداقل ۱۴ هزار کارمند دارد که هزاران نفر از آنها مهندس هستند. بنابراین اگر بخواهیم مشکلات تکنولوژی را حل کند به راحتی می‌تواند با نیروی انسانی موجود به خود این کار را انجام دهد.

منبع : سایت ایستگاه پرواز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.