5 قانون در مورد پول و ثروت که باید بدانید

در دنیای امروز کسب ثروت و محقق کردن اهداف و آرزوها واقعاً کار سختی نیست. خوشبختانه کتاب‌ها و محتواهای آموزشی مختلف در فضای اینترنت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به اهداف خود نزدیک‌تر شویم. بعضی از پزشکان بر این باور هستند که اگر مشکلات مالی نبود، امروز میزان بیماران خیلی کمتر بود. بیمارستان‌های روانی پر از بیمارهایی است که سال‌های تحت فشار سخت مالی بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم 5 قانون مهم را در مورد پول و ثروت بیان کنیم که با به کار بستن آن‌ها می‌توانید به ثروت و خوشبختی بیشتری برسید و اهداف خودتان را در زندگی محقق کنید. در صورتی که شما هم خواهان ثروت، خوشبختی و موفقیت هستید و می‌خواهید با این 5 قانون مهم آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5 قانون مهم در مورد پول و ثروت

در حال حاضر متخصصان زیادی در مورد ثروت، پول و خوشبختی اظهار نظر می‌کنند و نظرات همه آن‌ها برای ما محترم و ارزشمند است ولی ما این مقاله را با کمک گرفتن از کتاب 5 قانون پول که باید بدانید ارائه خواهیم کرد؛ زیرا جیم ران یکی از اساتید بزرگ رشد فردی است و بسیاری از سخنرانان و نویسندگان باتجربه شاگرد این استاد بی‌نظیر بوده‌اند. در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم 5 مورد از مهم‌ترین قوانین در مورد پول و ثروت را بیان کنیم. با به کار بستن این قوانین می‌توانید ثروت و خوشبختی بیشتری را به سمت زندگی خود فرابخوانید.

1. درک خود را در مورد مسائل مالی بیشتر کنید

یکی از قوانین مهم در مورد پول و ثروت این است که باید سعی کنید دانش مالی خود را بیشتر کنید. هر چه درک شما از مسائل اقتصادی بیشتر باشد، بهتر می‌توانید مسائل مالی خود را بفهمید و برای آن‌ها راهکار ارائه دهید. برخی افراد واقعاً نمی‌دانند که در زندگی چقدر هزینه دارند. این افراد وقتی درآمد کسب می‌کنند نمی‌دانند که چگونه باید با این درآمد برخورد کنند تا هم هزینه‌های زندگی‌شان پرداخت شود، هم بتوانند پس‌انداز کنند و هم به تفریح و سلامت خود رسیدگی کنند. باید سعی کنید که در ماه برای مطالعه مسائل اقتصادی و افزایش هوش مالی و سرمایه‌گذاری خود وقت بگذارید تا بتوانید پس از مدتی منابع مالی خود را به بهترین شکل مدیریت و زندگی خود را از هر نظر بهبود ببخشید.

2. از مشاوران مالی کمک بگیرید

یکی دیگر از کارهایی که هوش مالی شما را به شدت بهبود و ارتقا می‌بخشد، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان مالی است. این مشاوران می‌توانند دانش شما را از مسائل مالی بیشتر کنند و شیوه درست محاسبات مالی را به شما آموزش دهند. در صورتی که بدهی دارید، اشکالی ندارد که با آن‌ها مشورت کنید و از آن‌ها راهکار بخواهید. این مشاوران به شما کمک می‌کنند که شیوه پرداخت بدهی‌ها و پس‌انداز را یاد بگیرید تا بتوانید هم به هزینه‌های زندگی خود برسید و هم اوضاع مالی خود را سر و سامان ببخشید.

3. هزینه ها و درآمد خود را به صورت مداوم کنترل کنید

مدیریت مالی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای رسیدن به پول و ثروت باید انجام دهید. اگر کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که برند بزرگی مثل پاناسونیک به این راحتی به یک برند شگفت انگیز تبدیل نشد، بلکه با مدیریت مالی و مدیریت درست کسب و کار توانست به یک برند برتر جهانی تبدیل شود. حال منظور از مدیریت مالی چیست؟ میزان درآمد ماهانه خود را یادداشت کنید. سپس میزان هزینه‌های خودتان را هم بنویسید. در پایان ماه نگاهی به لیست هزینه‌های خودتان بیندازید. ببینید کدام بخش از هزینه‌های شما غیرضروری بوده و باعث هدررفتن پول شما شده است. سپس با خودتان عهده ببندید که از ماه بعد جلوی این هزینه‌های غیرضروری را بگیرید و این هزینه‌های غیرضروری را برای پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری به کار ببندید.

با مدیریت مالی متوجه می‌شوید که با یک درآمد محدود هم می‌توانیم به خواسته‌ها و آرزوهای خودمان برسیم و زندگی بهتر و ثروتمندتری داشته باشیم. گاهی یک نفر با 6 میلیون تومان حقوق پس‌اندازی دارد که فردی با 20 میلیون تومان درآمد همچنان پس‌اندازی ندارد. پس ثروتمند شدن بیش از درآمد، به میزان پس‌انداز انسان وابسته است.

4. به برنامه ریزی مالی اهمیت بدهید

یکی از مهم‌ترین قانون‌های پول و ثروت، برنامه‌ریزی مالی است. افراد مختلفی هستند که به پول و ثروت علاقه دارند و یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایشان این است که به ثروت مورد علاقه خودشان برسند ولی در این زمینه موفق نیستند. چرا؟ چون هدف‌گذاری و سپس برنامه‌ریزی نکرده‌اند. اگر از بسیاری از افراد بپرسید که چه خواسته‌هایی دارند و دقیقاً می‌خواهند به چقدر پول و دارایی در زندگی خود برسند، واقعاً نمی‌دانند. می‌دانند که می‌خواهند پول‌دار شوند ولی نمی‌دانند چقدر پول می‌خواهند.

در صورتی که شما هم به ثروتمند شدن علاقه دارید و می‌خواهید یک زندگی درست و عالی برای خودتان بسازید، ابتدا باید هدف‌گذاری کنید و در این هدف‌گذاری بنویسید که دقیقاً چقدر پول و دارایی مد نظرتان است. پس از هدف‌گذاری باید اهداف بزرگ خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و برای محقق کردن این بخش‌های کوچک برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی مالی به شما کمک می‌کند که همه بخش‌های زندگی خود را به صورت همزمان پیش ببرید و بتوانید در کنار داشتن یک زندگی عالی و مرفه، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خودتان را هم داشته باشید.

5. نگرش خود را در مورد پول و مسائل مالی اصلاح کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید، اصلاح نگرش نسبت به موفقیت، خوشبختی، سلامتی و رفاه است. کتاب نگرش یعنی همه چیز در مورد همین قانون نوشته شده است. در این کتاب می‌خوانیم:

هیچ چیز نمی‌تواند فردی را که دارای نگرشی درست است از دستیابی به هدفش بازدارد. هیچ چیز در روی زمین نمی‌تواند به فردی که دارای نگرشی نادرست است کمک کند.

اگر همه چیز فراهم باشد ولی نگرش درستی در کار نباشد، مطمئن باشید که هدف به صورت کامل محقق نخواهد شد. گاهی مواقع برخی افراد به خاطر نگرش درستی که دارند، از یک بحران برای خودشان، موفقیت می‌سازند. به عنوان مثال در همین بحران کرونا کسب و کارهای حضوری زیادی ورشکسته شدند ولی آن کسب و کارهایی که اینترنتی و آنلاین بودند، خیلی راحت اوضاع را پیش بردند و اتفاقاً فروششان را هم به میزان قابل توجهی افزایش دادند. این نکته را بدانید که موفقیت مالی به نگرش شما بستگی دارد.

همیار آکادمی؛ دوستی همیشگی برای ثروت آفرینی و رسیدن به آرزوها

امروزه کسب و کارهای اینترنتی یکی از بهترین منابع برای رسیدن به ثروت هستند. همیار آکادمی چند سال است که می‌کوشد فرهنگ کسب و کارهای اینترنتی را در کشورمان نهادینه کند. وب‌سایت همیار آکادمی پس از مقالات، دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان است که به شما کمک می‌کند زندگی خود را متحول کنید و به آن درآمدی که همیشه آرزویش را در سر می‌پروراندید برسید. همیار آکادمی تمایل دارد به شما کمک کند از طریق وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام، محصولات و خدمات خود را بفروشید و به یک درآمد عالی برسید. در صورتی که شما هم می‌خواهید از محصولات آموزشی همیار آکادمی استفاده کنید و به ثروت رؤیایی خودتان برسید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

منبع این مقاله: همیار آکادمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.