مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ a20s

در حال حاضر از شیائومی و سامسونگ بعنوان دو برند مطرح گوشی در جهان یاد می‌شود که هر ساله مدل جدیدی از گوشی را به دنیا معرفی می‌کنند. ویژگی‌های منحصربفرد گوشی‌های این دو برند همه‌ی خوره‌های گوشی را به خرید حداقل یک مدل از برندهای سامسونگ و شیائومی وا داشته است. ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی خوش‌دست‌ترین مدل گوشی این دو برند محبوب صحبت کنیم که شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ a20s نام دارند. اگر در حال حاضر بنا به هر دلیلی نیاز به یک گوشی جدید دارید، شاید مقایسه این دو گوشی که در ادامه آورده می‌شود، بتواند شما را در خرید یک گوشی مناسب یاری کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه از لحاظ طراحی

طراحی یک گوشی یکی از اولین مواردی است که در هنگام خرید به آن توجه می‌شود.

·      شیائومی ردمی نوت 9

با توجه به اینکه این گوشی با یک نمایشگر کوچکتر نسبت به هم‌رده‌ای‌ های خود تولید شده است، دارای وزن سبک‌تری بوده و ضمن اینکه افراد با دست‌های کوچکتر نیز می‌توانند به راحتی آن را حمل کنند. شیائومی ردمی نوت 9 یک بدنه از جنس پلاستیک داشته و از پنل پشتی در آن استفاده نشده است. این گوشی در سه رنگ سفید، خاکستری و سبز عرضه شده و یکی از اشکالات آن نیز ماندن اثر انگشت روی گوشی به دلیل براق بودن پوشش پشتی آن خواهد بود.

·      سامسونگ a20s

شکل و شمایل، کیفیت ساخت و طراحی این گوشی مانند سایر گوشی‌های سری a بوده که از این باب می‌توان سامسونگ را مورد سرزنش قرار داد. با این حال این مدل از گوشی برند سامسونگ براق‌تر و صیقلی‌تر از دیگر مدل‌های این برند در نظر گرفته شده است. زیبایی جلوی این گوشی بسیار خارق العاده بوده و فرورفتگی که در بالای صفحه نمایش آن وجود دارد، به زیباتر شدن آن کمک کرده است.

مقایسه از لحاظ صفحه نمایشگر

کیفیت و اندازه‌ی نمایشگر نیز از موارد حائز اهمیت در هنگام خرید گوشی است.

·      شیائومی ردمی نوت 9

این مدل از شیائومی نسبت به دو نوع ردمی نوت 9s و 9پرو دارای یک نمایشگر کوچکتر است و از یک رزولوشن 1080*2340 برخوردار بوده که نشان می‌دهد که این برند در خصوص نمایش فیلم و بازی کاملاً تخصصی کار کرده است. از لحاظ نمایش رنگ نیز قابلیت‌های خوبی را در این گوشی خواهید دید. ضمناً خوانایی نمایشگر این گوشی در زیر نور خورشید نیز کاملاً قابل قبول خواهد بود.

·      سامسونگ a20s

برخلاف مدل‌های دیگر سامسونگ، این گوشی دارای وضوح بهتری نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده‌ی خود بوده و در واقع اندازه ال سی دی این گوشی 6.5 اینچ و نسبت ابعاد آن نیز در حدود 9.19:5 در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که وضوح صفحه نمایش سامسونگ a20s نیز در حد 1560*720  بوده که عالی به نظر می‌رسد. این مدل از گوشی سامسونگ امکان تماشای فیلم و بازی کردن راحت را برای کاربران فراهم کرده است.

مقایسه از لحاظ دوربین

از مهمترین ملاک‌های خرید گوشی دوربین‌ است که باید کیفیت مناسبی داشته باشد.

·      شیائومی ردمی نوت 9

کیفیت دوربین شیائومی ردمی 9 نوت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازندگان این گوشی بوده است، به همین دلیل سعی شد که بهترین سنسور را برای آن در نظر بگیرند و در نهایت کیفیت 48 مگاپیکسلی دوربین این گوشی نیز به همین منظور بکارگیری شده است. در کنار دوربین اصلی که با ویژگی‌های منحصربفردی تهیه شده است، یک دوربین 5 و 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

·      سامسونگ a20s

در پشت گوشی سامسونگ a20s یک دوربین سه‌گانه تعبیه شده است که کیفیت دوربین اصلی به 13 مگاپیکسل می‌رسد که در کنار آن دو دوربین با کیفیت‌های 8 و 5 مگاپیکسل نیز قرار داده شده است. ضمناً ناگفته نماند که دوربین سلفی این گوشی نیز در حد معقول و 8 مگاپیکسل ارائه شده است. توجه داشته باشید با توجه به قیمت مناسب این گوشی و میان‌رده بودن آن، انتظار خاصی از دوربین آن نمی‌رود، اما با این حال می‌توان صحنه‌های جذابی را به ثبت رساند.

مقایسه از لحاظ باتری

دوام باتری‌های گوشی آنقدر مهم است که قبل از خرید باید به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرند.

·      شیائومی ردمی نوت 9

باتری کار گذاشته شده در این گوشی دارای ظرفیتی در حدود 5 هزار میلی آمپری است که به جرأت می‌توان گفت که کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی می‌توان از آن در گوشی‌های رده بالا نیز استفاده کرد. گفتنی است که با یک بار شارژ کامل این گوشی حداقل می‌توانید تا دو روز از آن استفاده کنید. همچنین از دیگر مزیت‌های باتری شیائومی ردمی نوت 9 می‌توان به سرعت شارژ شدن مناسب آن که به از 18 وات پشتیبانی می‌کند، اشاره کرد.

·      سامسونگ a20s

استفاده از یک باتری 4 هزار میلی آمپری لیتیونی یکی از مزیت‌های گوشی سامسونگ a20s بوده که به خوبی می‌تواند تا حداقل 36 ساعت فعال باشد. دقت کنید که این گوشی قابلیت استفاده از نرم افزارهایی مانند bloatware را داشته که با مدیریت پس‌زمینه‌های گوشی سبب افزایش عمر باتری خواهد شد. دقت کنید که این گوشی‌ برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فیلم تماشا کردن مناسب بوده و عمر باتری آن به حداقل 9 ساعت در روز می‌رسد.

خرید بهترین گوشی از دو برند سامسونگ و شیائومی از اوبو

با توجه به مواردی که در این مقاله اشاره کردیم، دو گوشی شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ a20s از جمله گوشی‌های مناسب برای خرید هستند که با قیمت‌های فوق العاده‌ای نیز عرضه شده‌اند. اما باید دقت کنید که برای خرید هر گوشی باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد. برای این منظور ما به شما عزیزان استفاده از خدمات تیم تخصصی اوبو را پیشنهاد می‌دهیم. نه تنها از برندهای سامسونگ و شیائومی بلکه از دیگر برندهای نیز می‌توانید انواع و اقسام گوشی‌های مدنظرتان را خریداری نمایید.

از مزیت‌های استفاده از فروشگاه اینترنتی اوبو تضمین کیفیت گوشی و همچنین ضمانت‌نامه یکساله و خدمات پس از فروش است که به بهترین وجه ممکن به خریداران ارائه می‌شود. در هر حال اگر نیاز به خدمات نوینی در جهت خرید گوشی‌های مورد علاقه‌تان، مخصوصاً از دو برند شیائومی و سامسونگ دارید، می‌توانید با استفاده از شماره تماس‌های موجود در ادامه‌ی مقاله با مشاوران تیم تخصصی اوبو تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.