بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقدمه

با وجود تمام جنجال‌ها بر سر رمزارزها هنوز هم قصد سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال را دارید؟ اگر چنین است با ما در این مقاله همراه باشید. امروزه بیش از هزاران رمزارز در بازار وجود دارد که باعث می‌شود انتخاب برای شما بسیار سخت باشد؛ بنابراین چگونه می‌توانید یک تصمیم هوشمندانه اتخاذ کنید. در این مقاله به تمام چیزهایی که نیاز است بدانید خواهیم پرداخت.

بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال؟

بیت‌کوین در سال‌های اخیر موضوع داغ بازار ارزهای دیجیتال بوده است. اما باتوجه‌به رشد و تنوع رمزارزها در بازار امروز توجه بسیاری از خریداران به گزینه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت جلب شده است. بیت‌کوین در روز چهارشنبه 30% یعنی چیزی نزدیک به 30.000 دلار سقوط کرد. این رمز ارز با شدت‌گرفتن فروش در روز چهارشنبه به 30.001.51 دلار رسید که از اواخر ژانویه تابه‌حال در این سطح معامله نشده بود و برخی از تحلیل گران این قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را نقطه ورود مناسبی برای خرید ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم دانسته اند.

نفوذ مدیرعامل تسلا بر روند ارزهای دیجیتال

چندی قبل ایلان ماسک با اشاره به نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد فرایند به‌اصطلاح محاسباتی ماینینگ گفت: «این جا جایی است که از کامپیوترهای ابرقدرت برای حل پیچیده‌ترین معماهای ریاضی استفاده می‌شود تا معاملات را با استفاده از بیت‌کوین حل کنند و این نباید باعث آسیب به محیط‌زیست شود.»

اما این بار نیز تنها در مدتی کوتاه بعدازاین اظهارات ایلان ماسک بازار ارزهای دیجیتال بیش از 300 میلیارد دلار افت کرد. اعلامیه تعلیق پرداخت بیت‌کوین هم تنها 3 ماه بعد از بیانه تسلا مبنی‌بر خرید 1.5 میلیارد بیت‌کوین و پذیرش بیت‌کوین در ازای محصولاتش، صورت گرفت. در اوایل این هفته نیز ایلان ماسک در طی یک اظهاریه جنجالی اعلام کرد که شرکت تسلا ممکن است تمام دارایی بیت‌کوین خود را فروخته باشد. اما کمی بعد نیز گفت که هیچ بیت‌کوینی تاکنون فروخته نشده است.

 

پیش‌بینی‌های بازار چه سرانجامی برای بیت‌کوین در نظر می‌گیرد؟

اولریک لیک مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری ARK 36 نیز اظهار کرد که تنها در هفته گذشته بیش از 250 میلیارد دلار از بازار بیت‌کوین تبخیر شده است. او همچنین در ادامه افزود: «اگرچه این اعداد نجومی به نظر می‌رسد اما چنین اتفاقی در بازار رمزارزها غیرمعمول نیست.» اما همان‌طور که آقای لیک هم به آن اشاره کرده شاید این مسئله در حال حاضر چشم‌انداز خوبی برای بیت‌کوین به‌حساب نیاید اما از نظر تاریخی این نیز یکی دیگر از موانع غلبه بر بیت‌کوین است و یک مشکل کوچک در مقایسه با مشکلاتی است که در گذشته در زمینه ارز دیجیتال وجود داشته است.

میزان نفوذ مدیرعامل تسلا بر روی بازار ارزهای دیجیتال عمری انکارناپذیر است اما با وجود افت چشمگیر، قیمت بیت‌کوین همچنان 30% بیشتر از سال گذشته و حدود 300% بیشتر از 12 ماه گذشته است. به‌طورکلی می‌توان گفت که هم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و هم برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت رمز ارزها، همواره باید درصدی از ریسک را برای این‌جور معاملات متصور شد. بیت‌کوین نیز حتی با وجود افت قیمت اخیر، هنوز یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌ها در بازار رمزارزها به شمار می‌رود. علاوه بر این بیت‌کوین در دوره‌های مختلفی دچار شکست و افت قیمت شده اما مانند گذشته بعد از مدتی دوباره به قیمت قبلی یا حتی بیش از آن برخواهد گشت. پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال پیشنهاد می شود تا از وب سایت هایی که آموزش ارز دیجیتال تولید می کنند استفاده نمایید و آموزش های کاملی ببینید.

 

یک سرمایه‌گذاری آنلاین و مطمئن

“شایعه را بخرید، خبرها را بفروشید” یک ضرب‌المثل در بازار است که بر این باور است که یک دارایی ممکن است با پیش‌بینی شایعات افزایش بیابد، سپس وقتی سرمایه‌گذاران پس از انتشار خبر سود می‌برند، دچار رکود یا سقوط می‌شود و برعکس. در این بخش به شما توصیه‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری  بلندمدت و کوتاه‌مدت ارائه خواهیم داد:

ارز دیجیتال مخصوص سرمایه‌گذاری بلندمدت:

تا این قسمت از مقاله شما را با اتفاقات اخیر بازار ارزهای دیجیتال باخبر کردیم و به یک تحلیل کلی از شرایط کنونی بازار رسیدیم. اما به‌عنوان پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در خصوص ارز دیجیتال، ارزهای برتری مانند بیت‌کوین، اتریوم و ریپل از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که امتحان خود را در طولانی‌مدت پس داده‌اند. باتوجه‌به نمودارهای کاهش و افزایش قیمت این ارزها می‌توان گفت که یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در طولانی‌مدت هستند.

ارز دیجیتال مخصوص سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت:

در این میان بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید نیز به‌سرعت وارد بازار می‌شوند و در کوتاه‌مدت سود زیادی برای سرمایه‌گذاران به دست می‌آورند. بسیاری از این رمزارزها در طی زمان نشان می‌دهند که می‌توانند به یکی از دارایی‌های ارزشمند برای بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شوند، اما به همان میزان درنظرگرفتن ریسک و خطرات سرمایه‌گذاری در چنین ارزهای نوپایی حائز اهمیت است.

نکات تکمیلی در خصوص ارز دیجیتال

امروزه سیستم‌های بلاک‌چین به میزان قابل‌توجهی امنیت برای انواع ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. اما همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بازار رمزارزها قابل پیش‌بینی نبوده و نیست. بسیاری از این راه سود کلان کسب می‌کنند و بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد. در خصوص میزان سرمایه‌گذاری شما نیز باید گفت که کاملاً به تمایل و تحمل شما در برابر سود و زیان بستگی دارد. اما برای سرمایه‌گذاران نوپا به طور معمول توصیه می‌شود که هم به‌منظور سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و هم برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت از ارقام کوچک شروع کنید و خرید های خود را از صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.