بهترین فروشگاه رینگ لایت در ایران

برای گرفتن یک عکس خوب و جذاب در عکاسی پرتره و ماکرو میزان نور اهمیت زیادی دارد. یکی از ابزارهایی که در عکاسی برای نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، رینگ لایت (ring light) نام دارد. این ابزار حلقوی به عنوان مبنع مناسب نور، ابتدا فقط مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای‌ بود. اما با توجه به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، اینستاگرام و غیره اکثر افراد برای عکاسی و فیلمبرداری از این وسیله استفاده می‌کنند. برای افراد مبتدی در عکاسی خرید این وسیله نورپردازی از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه ‌تراز خرید تجهیزات عکاسی گران‌قیمت است. رینگ‌ لایت‌های موجود در بازار از لحاظ ابعاد، اندازه و امکانات تنوع زیادی دارند. رینگ لایت‌های مخصوص موبایل جزء پرفروش‌ترین نورپردازهای موجود در بازار به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم درباره انواع رینگ لایت صحبت کنیم‌، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

رینگ لایت چیست؟

این ابزار وسیله‌ای است که به شکل دایره حلقوی طراحی شده است و دور تا دور آن از یک سمت با تعداد زیادی لامپ LED یا یک لامپ فلورسنت احاطه شده است. این ابزار دارای ابعاد مختلفی می‌باشد و به عنوان منبع نور در عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نورپرداز با تابش نور کافی به سوژه مورد نظر باعث می‌شود که جزئیات بهتر دیده شوند و نتیجه کار رضایت بخش باشد. به طور کلی این ابزار عکاسی برای گرفتن عکس‌هایی به کار می‌رود که باید از نزدیک عکاسی شوند و جزئیات عکس به صورت کاملا واضح مشخص باشد. رینگ لایت‌های حرفه‌ای دارای قابلیت تنظیم شدت نور و تغییر رنگ آن نیز هستند. این وسیله با قرار گرفتن روی پایه و تابش نور به سمت سوژه باعث حذف سایه‌ها می‌شود. این وسیله پرکاربرد بیشتر برای عکاسی ماکرو، اینفلوئنسرها، عکاسی از نمونه‌کار آرایشگر، عکاسی غذا، ولاگرها و بلاگرها کاربرد دارد. تنوع این محصول باعث می‌شود که افراد هنگام خرید رینگ لایت دچار سردرگمی شوند. برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید با انواع رینگ لایت آشنا شوید و سپس با توجه به نیاز خود محصول مناسب کار خود را انتخاب و خریداری کنید.

آشنایی با انواع رینگ لایت

رینگ لایت‌های مخصوص موبایل دارای ابعاد کوچک هستند و بر روی موبایل نصب می‌گردند. محل قرارگیری این رینگ لایت‌ها قسمت بالای موبایل و اطراف دوربین می‌باشد. با به کارگیری این وسیله در موبایل می‌توانید عکاسی سلفی، پرتره و فیلمبرداری را از نزدیک و با کیفیت عالی و نور مناسب انجام دهید. البته نوع دیگری از این ابزار که برای عکاسی حرفه‌ای مناسب است، دارای سه پایه است و برای عکاسی حرفه‌ای استفاده می‌شود.

  • رینگ لایت‌های عکاسی

این مدل بیشتر توسط عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌شود و برای گرفتن عکس‌های پرتره، مدلینگ و ماکرو کاربرد دارد. با تابش نور رینگ لایت به سوژه، عکس‌هایی صاف و با کیفیت به دست می‌آید.

  • رینگ لایت‌های آرایشی

نوری که توسط این مدل ایجاد می‌شود تقریبا شبیه به نور طبیعی می‌باشد و بیشتر توسط آرایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. دلایل استفاده آرایشگرها از این وسیله این است که کار آرایش و گرین را با تسلط کافی انجام دهند و هم عکس‌هایی که پس از پایان آرایش گرفته می‌شود،

نحوه صحیح استفاده از رینگ لایت

اولین نکته‌ای که برای استفاده صحیح از این ابزار اهمیت دارد، توجه به قطر آن است. قطر رینگ‌ لایت‌ها بین 2 تا 50 اینچ می‌باشد. شما باید با توجه به نوع عکاسی خود و سوژه‌ها قطر مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای عکاسی ماکرو از حشرات و جواهرات به قطر کم و برای عکاسی پرتره به قطر زیاد نیاز دارید.

نکته دوم توجه به نوع منبع نور آن است. به طور کلی رینگ لایت‌ها از لحاظ منبع نور به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول از چند لامپ‌ کم مصرف LED تشکیل شده‌اند و اصلا موقع استفاده داغ نمی‌شوند. در دسته دوم از یک لامپ گرد فلورسنت استفاده شده است. یکی از معایب این منبع نور خراب شدن آن با کوچکترین ضربه می‌باشد. دسته سوم از متشکل چند لامپ معمولی است. در دور تا دور رینگ لایت چند سرپیچ تعبیه می‌کنند و به هر سرپیچ یک لامپ می‌بندند. این منبع نور در بازار به فروش نمی‌رسد زیرا به صورت دست ساز است.

نکته سوم رعایت درست فاصله است. برای اینکه نورپردازی شما توسط رینگ لایت با کیفیت باشد، باید آن را در فاصله مناسب قرار دهید. با رعایت فاصله نور دقیقا به همان قسمتی از سوژه که مد نظر دارید، می‌تابد. اگر فاصله را به خوبی رعایت نکنید، عکس‌های شما کیفیت لازم را نخواهند داشت.

در خرید رینگ لایت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در حال حاضر رینگ لایت‌های مختلف با امکانات متنوعی در بازار وجود دارد. برای خرید رینگ لایت مناسب برای عکاسی باید سه نکته مهم را مدنظر قرار دهید. توجه به ابعاد این ابزار اولین چیزی است که در هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه شود. هر چه ابعاد این وسیله بزرگتر باشد به همان نسبت نور بیشتری خواهد داشت. البته انتخاب ابعاد به نوع عکاسی شما بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم در عکاسی ماکرو بهتر است رینگ لایت‌هایی با ابعاد کوچک خریداری کنید. مسئله دیگری که در هنگام خرید این ابزار حائز اهمیت است، داشتن قابلیت کنترل میزان نوردهی و زاویه نوردهی می‌باشد. خوشبختانه بسیاری از محصولات موجود در بازار دارای این ویژگی هستند. با این ویژگی می‌توان میزان نور و زاویه تابش آن را تنظیم کرد. در زمان خرید به پایه‌های آن توجه کنید. ارتفاع پایه‌ها باید قابلیت تنظیم داشته باشد. اگر قصد خرید رینگ لایت موبایل را دارید، بهتر است که پایه‌ها به اندازه قد شما باشد.

رینگ لایت‌های موبایل را از کجا بخریم؟

برای گرفتن عکس‌های سلفی و فیلم‌های با کیفیت با موبایل می‌توانید از رینگ لایت مخصوص موبایل استفاده کنید. این وسیله دارای سایز و قیمت مناسبی است. برای خرید رینگ لایت مخصوص موبایل می‌توانید به این سایت www.marketnavid.com مراجعه کنید. تمام محصولات عرضه شده در فروشگاه مارکت نوید به عنوان بهترین فروشگاه رینگ لایت در ایران دارای ضمانت نامه معتبر شرکتی هستند. در سایت مارکت نوید دو نوع رینگ لایت مخصوص موبایل با نام‌های رینگ لایت سلفی شارژی و رینگ لایت موبایل حرفه‌ای به فروش می‌رسد.

رینگ لایت سلفی شارژی دارای طراحی بسیار زیبایی و جذابی است و می‌توان به راحتی آن را در قسمت بالای موبایل در کنار دوربین نصب کرد. این وسیله یک باتری داخلی دارد و نور آن را می‌توان به میزان دلخواه تنظیم کرد. برای هر بار استفاده از این وسیله باید آن را به  شارژ متصل کنید تا باتری داخلی آن شارژ شود. از این وسیله به مدت 45 دقیقه می‌توان برای گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت و زیبا استفاده کنید. پس از 45 دقیقه مجددا باید آن را به شارژ وصل کنید. میزان ولتاژ این وسیله 5 ولت و توان مصرفی آن 3 وات می‌باشد.

رینگ لایت موبایل حرفه‌ای که در فروشگاه مارکت نوید به فروش می‌رسد بیشتر برای افرادی مناسب که از موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای استفاده می‌کنند. با کمک این وسیله می‌توان در هر مکان و زمانی بهترین و باکیفیت‌ترین فیلم‌ها و عکس‌ها را ثبت نمایید. نور ایجاد شده توسط رینگ لایت‌های حرفه‌ای موبایل کاملا صاف و یکدست است. با استفاده از قابلیت چرخش 360 درجه این وسیله می‌توان آن را به تمام جهات حرکت داد. سه پایه بلند آن را نیز می‌توانید در ارتفاع دلخواه تنظیم کنید و عکس‌ها یا فیلم‌های با کیفیت را از خود ثبت کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.