راهنمای خرید رم برای سرورهای HPE

رم (RAM) مخفف کلمه (Random Access Memory) به معنی حافظه دسترسی تصادفی است . بعد از پردازنده ی استفاده شده بر روی سرور مهم ترین قطعه سرور که در تعیین سرعت پردازش سرور موثر است . بدین گونه که هرچه میزان مموری استفاده شد بر روی سرور ( سرورHP ) بالاتر باشد سرعت پردازش سرور بالاتر و هرچه میزان مموری استفاده شده پایین تر باشد سرعت پردازش پائین تر خواهد آمد .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تفاوت میان مموری های دسکتاپ و سروری :

معمولا بر روی کامپیوتر های دسکتاپ کار انچنان مهمی انجام نمیشود . به همین دلیل در صورت رخ دادن مشکل در مورد اطلاعات ذخیره شده بر روی RAM اتفاق آنچنان مهمی رخ نخواهد داد . ولی از انجا که بر روی سرورهای شبکه ، همواره کارهای بسبار مهمی انجام میشود و علاوه بر این همیشه تعداد زیادی افراد به طور همزمان به سرور متصل شده اند ، در صورت ایجاد مشکل در مورد اطلاعات روی رم ، و بروز هنگی بر روی سرور میتواند مشکلات بزرگ و ضرر های بسیاری رو موجب شود به همین دلیل بر روی سرورها معمولا از مموری های با قابلیت ECC یعنی  Error Correction Codes استفاده میشود .

قابلیت ECC بر روی مموری های سرور اینگونه است که هنگام انتقال اطلاعات در حال پردازش از مموری ها به CPU  و برعکس تمامی اطلاعات به صورت تک تک بررسی شده و سپس انتقال میابد . این بررسی اطلاعات باعث میشود تا از بروز مشکل بر روی اطلاعات و هنگ کردن سرور جلوگیری شود .

وجود قابلیت ECC  باعث شده تا نتوانیم از RAM سرور بر روی سیستم های کامپیوتر خانگی استفاده کنیم  ( و بالعکس ).

در انتخاب مموری برای سرور خود به چه مواردی توجه کنیم ؟

ظرفیت مموری :

در هنگام خرید مموری برای سرور اچ پی خود اولین موضوع که میبایست به آن توجه کنیم ، ظرفیت مموری مورد نیاز برای سرور است . برای محاسبه میزان مموری های مورد نیاز بر روی سرور خود ابتدا باید بدانیم چه کارهایی بر روی سرور قرار است انجام شود . با توجه به میزان مموری لازم برای هر یک از آن کارها مقدار مموری لازم برای سرور خود را مشخص کنید .

در هنگام انتخاب مموری برای سرور خود توجه کنید که بهتر است مقدار مموری لازم را در بالاترین تعداد مموری ممکن استفاده کنیم. برای مثال اگر 32گیگابایتی مموری بر روی سرور خود نیاز دارید استفاده از 4 مموری 16گیگابایت بهتر ار استفاده 2 مموری 32گیگابایتی است .

هرچه تعداد مموری های موجود بر روی سرور بالاتر باشد پهنای باند انتقال اطلاعات از CPU به مموری و بالعکس بالاتر خواهد بود .

نوع مموری :

مهم ترین موضوع در هنگام خرید مموری برای سرور ، میبایست به این موضوع توجه کنیم که چه نوع مموری ای با سرور و CPU ما سازگاری دارد . برای مثال بر روی سرور های Gen9  فقط میتوان از مموری های DDR4 استفاده کرد . و یا بر روی سرور های Gen8  فقط میتوان از مموری های DDR3 استفاده کرد . علاوره DDR مموری مورد نظر باید به UNBuffered و Registered بودن مموری هم توجه کنیم . بعضی از سرورHPE فقط از مموری های UNBufferedپشتیبانی میکنند . بهترین کار در هنگام انتخاب مموری برای سرور خود این است که به کاتالوگ سرور خود مراجعه کنیم و با توجه به نوع CPU قرارگرفته بر روی سرور به انتخاب مموری مناسب بپردازیم .

و یا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ ، مرکز تخصصی ارائه سروراچ پی به شماره تماس 71189-021  تماس حاصل نمایید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net  مراجعه کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.