معرفی بهترین ابزار مدیریت و آنالیز شبکه‌های اجتماعی

به عنوان کسی که از شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکار استفاده می‌کند، باید نحوه درست مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بدانید. این یکی از اساسی‌ترین اصولی است که در ابتدای کار باید یاد بگیرید. اما این مدیریت شبکه‌های اجتماعی دقیقا به چه معناست؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به کلیه مراحلی که مدیر شبکه‌های اجتماعی جهت سازمان‌دهی به فعالیت‌ها در سوشال طی می‌کند گفته می‌شود. برای مثال همه مراحلی که از آغاز برای تولید و انتشار محتوا، ارزیابی و دنبال کردن رفتار فالوورها، مدیریت بازخوردهای مخاطبین و… زیرمجموعه مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستند. حالا این مراحل را باید چگونه طی کرد؟

تولید و انتشار محتوا:

تولید محتوا به معنای خلق ارزشی برای مخاطب به منزله جذب او است. شما با تولید و انتشار محتوا مخاطبین خود را پیدا خواهید کرد. این محتوا باید به قدری برای مخاطب جذاب و ارزشمند باشد که اقدام به دنبال کردن شما بکند. همچنین گفته می‌شود شما می‌توانید با تولید محتوا به مخاطبین خود نشان بدهید که در چه حوزه‌ای فعال هستید. بعد از آنکه افراد اقدام به دنبال کردن شما کردند، می‌توانید اقداماتی که نیاز دارید انجام دهند را از آن‌ها بخواهید. برای مثال فرض کنید شما یک پیج فروش لباس دارید. اول شروع به تولید محتوا در مورد مد و فشن می‌کنید و به مخاطبان خود نشان می‌دهید که می‌توانید برای آن‌ها ارزش تازه خلق کنید. بعد از آن می‌توانید محصولات خود را برای آن‌ها عرضه کنید. اما یکی دیگر از بخش‌های مهم تولید محتوا نحوه انتشار آن است. اول از همه شما باید پلتفرم مناسب برای فعالیت خود را انتخاب کنید. منظورهمان شبکه اجتماعی است. شما به فضایی نیاز دارید که بتوانید در آنجا مخاطبین خود را پیدا کنید. بعد از آن نوبت به زمان انتشار می‌رسد. اینکه شما چه زمانی محتوا را با مخاطب به اشتراک می‌گذارید بسیار مهم است. شما باید محتوای خود را زمانی منتشر کنید که مخاطب شما در شبکه‌های اجتماعی آنلاین است. چون محتوای شما بیشتر دیده می‌شود و شما به این دیده شدن نیاز دارید.

مدیریت کامنت‌ها و فیدبک مخاطب:

یکی دیگر از مواردی که هنگام مدیریت شبکه‌های اجتماعی باید آن‌ را درنظر داشته باشید، مدیریت کامنت و فیدبک مخاطب است. وقتی شما پستی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنید، مخاطب نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. اگر شما نظرات مخاطب خود را بی‌پاسخ بگذارید خیلی زود آن‌ها را از دست خواهید داد. اگر تعداد شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعال هستید بالا باشد پاسخ دادن به این نظرات دشوار خواهد بود.

علاوه بر این‌ها بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب بیشتر اقدام به برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی می‌کنند. برای این مسابقه‌ها نیاز به دریافت خروجی کامنت دارید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

آنالیز:

آنالیز شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین بخش فعالیت در آن‌هاست. شما به عنوان کسی که قصد گسترش کسب‌وکار خود را در شبکه‌های اجتماعی دارد باید بتوانید عملکرد خود را ارزیابی کنید. آنالیز شبکه‌های اجتماعی مطمئن‌ترین راه برای ارزیابی استراتژی شما در سوشال مدیا است. وقتی شبکه اجتماعی خود را آنالیز می‌کنید می‌توانید متوجه شوید که بازخورد مخاطب نسبت به محتوا و رفتار شما چگونه بوده است.

 

آیا ابزاری برای جمع‌بندی و مدیریت همه این‌ موارد وجود دارد؟

نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید تمام مواردی که در بالا ذکر شد را با استفاده از این داشبورد حرفه‌ای انجام دهید.

با استفاده از امکاناتی که نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید محتوا تمام شبکه‌های اجتماعی خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. علاوه بر آن می‌توانید کامنت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به صورت یکجا و یک پارچه پاسخ دهید و از آن‌ها خروجی اکسل دریافت کنید.

مهم‌ترین ویژگی نوین هاب، امکان دریافت آنالیز شبکه‌های اجتماعی‌تان است. شما می‌توانید با استفاده از امکاناتی که این ابزار هوشمند و حرفه‌ای به شما می‌دهد تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا مدیریت کنید. یکی از بهترین امکاناتی که قسمت آنالیز نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد بهترین ساعت انتشار پست است. این بررسی با توجه به ساعت آنلاین بودن مخاطب شما انجام شده و به شما اعلام می‌شود. شما می‌توانید در همین ساعت اقدام به انتشار محتوا کنید تا بازخورد بیشتری بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید اهمیت هشتگ‌هاست. هشتگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن و جذب مخاطب است. ابزار نوین هاب به شما برترین هشتگ‌های مربوط به کسب‌وکارتان را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مخاطب بیشتری جذب کنید. حالا اگر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود به یک ابزار هوشمند نیاز دارید می‌توانید به وبسایت نوین هاب مراجعه کنید و سایر امکانات این داشبورد حرفه‌ای را بررسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.