لیست عوامل موثر بر قیمت ظروف یکبار مصرف

این روزها نوسانات موجود در بازار ارزی گریبان گیر سایر بازارهای داخلی نیز شده و قیمت اجناس تحت تاثیر قیمت ارز، دارای افت و خیزهای مکرر می باشد. ، شما عزیزان می توانید لیست قیمت به روز انواع ظروف یکبار مصرف را در فروشگاه اینترنتی آرمانی مشاهده و پس از انتخاب محصولات موردنظر خود، اقدام به خرید و ثبت سفارش نمایید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ظروف یکبار مصرف محصولاتی هستند که پس از استفاده، قابل بازیافت خواهند بود. این محصولات با هزینه ای بسیار کم و مقرون به صرفه در بازار موجودند. از ظروف یکبار مصرف برای مصارف گوناگون مثل سفره آرایی، سرو وعده های غذایی و به عنوان ظروف بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. حتی تعدادی از رستوران ها هم به منظور ارائه خدماتی بهتر به مشتریان خود، از ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ظروف یکبار مصرف

در ادامه این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت ظروف یکبار مصرف می پردازیم، با ما همراه باشید.

بازار جهانی ظروف یکبار مصرف

سبک زندگی افراد، مد روز، ارائه انواع روش های مختلف پخت و پز و افزایش شهرنشینی از عوامل اساسی برای هدایت بازار به سمت ظروف یکبار مصرف است. هر روزه مردم روش های مختلفی را برای سرو غذا در پیش می گیرند؛ از این رو، نیاز به ظروف یکبار مصرف در حال افزایش خواهد بود.

این روزها به دلیل تنوع در طراحی ظروف یکبار مصرف، تقاضا برای این محصولات به سرعت در حال افزایش است و کانال های مختلف توزیع مانند فروشگاه های بزرگ، بسترهای تجارت الکترونیکی و فروش مستقیم، نقشی حیاتی در رشد بازار جهانی ظروف یکبار مصرف دارند.

شرکت ها برای گسترش دسترسی و افزایش مشتری، کانال های توزیع مختلف با تبلیغات گسترده را اتخاذ نموده اند، با این حال انتظار می رود تا روز به روز تقاضا برای ظروف یکبار مصرف افزایش یابد، اما باید دانست که نگهداری مواد غذایی در این ظروف برای مدتی طولانی ممکن است به سلامتی مصرف کنندگان آسیب برساند و از این رو عامل بازدارنده ای برای این بازار خواهد بود.

تقسیم بندی بازار جهانی ظروف یکبار مصرف

بازار جهانی ظروف یکبار مصرف را می توان بر اساس نوع محصول و کاربردشان تقسیم بندی نمود. بر اساس نوع محصول، بازار به محصولات کاغذی، پلاستیکی، بامبو، ظرف یکبار مصرف درب دار و سایر دسته بندی های موجود برای این تولیدات تقسیم می شوند. انتظار می رود تقاضا برای محصولات یکبار مصرف کاغذی مانند بشقاب، کاسه و سایر ظروف در این دسته کالایی به دلیل دارا بودن مزایایی مانند دفع آسان، وزنی سبک و نداشتن مضرات برای سلامتی، به طور قابل توجهی افزایش یابد. بر اساس کاربرد، بازار ظروف یکبار مصرف را می توان به ظروف رستورانی، ظروف مناسب برای استفاده در منزل، ظروف بسته بندی و سایر موارد تقسیم بندی کرد و پیش بینی می شود که بخش رستوران با توجه به افزایش تعداد مصرف کنندگان، با سرعت بالاتری گسترش یابد زیرا درحال حاضر، مردم برنامه کاری پرمشغله ای دارند، از این رو به جای آشپزی در خانه جهت صرف غذا، رستوران ها را ترجیح می دهند و در نتیجه تقاضا برای ظروف یکبار مصرف افزایش می یابد.

ظروف یکبار مصرف گزینه ای محبوب برای خدمات غذاست. بعضی از ارائه دهندگان این خدمات استفاده از وسایل یک بار مصرف را انتخاب می کنند زیرا به کار سرعت می بخشد، نیاز به تمیز کردن ندارند و به نظر می رسد که مقرون به صرفه تر باشند. برخی هم این ظروف را ترجیح می دهند زیرا با کمک این ظروف می توانند برند تجاری و منوی همراه آن را تا حد زیادی بهبود بخشند.

نقش جنس ظروف یکبار مصرف در قیمت

حال از چه ظروف یکبار مصرفی بهتر است استفاده شود و علت قیمت های مختلف این ظروف در چیست؟ در مطالعه ای از مصرف کنندگان پرسیده شد که هنگام غذا خوردن خارج از منزل، مایلند غذایشان در چه نوع ظروفی سرو شود؟ پاسخ این بود که آن ها می خواستند بشقاب و ظروف غذاخوری مورد استفاده دارای کیفیت بالایی بوده و همچنین از نظر بهداشتی مورد اطمینان باشد. از آنجا که امروزه ظروف یکبار مصرف دارای تنوع بسیاری هستند و هرکدام از مشخصات و ویژگی هایی خاص برخوردارند، همچنین هر یک از جنس مواد اولیه ای خاص ساخته شده اند لذا تفاوتشان در متریال مورد استفاده در تولید این ظروف است که افراد بنا به نیازشان می توانند از هر کدام از این ظروف استفاده نمایند. انواع پلیمرهای مصنوعی استفاده شده در ساخت ظروف یکبار مصرف شامل: پلی اتیلن(PE) ، پلی پروپیلنPP) )، پلی استایرن (PS)، پلی اتیلن ترفتالاتPET) )، پلی کربنات (PC)، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی آمین (PA) هستند. برای اطلاع از پلیمر استفاده شده در ساخت ظرف یکبار مصرفی که از آن استفاده می کنید، می توانید قسمت تحتانی ظرف و کلمات اختصاری پلیمر را مشاهده کنید. با توجه به مطالب عنوان شده، متریال مورد استفاده در ساخت ظروف یکبار مصرف و قیمت جهانی آن بر قیمت نهایی این محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

روش تولید ظروف یکبار مصرف در تعیین قیمت

در تعیین قیمت ظروف یکبار مصرف، باید به روش تولید و ساخت آنها نیز توجه نمود. به طور کلی جهت تولید ظرف های یکبار مصرف پلاستیکی می توان به دو روش اشاره نمود: روش نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ. در روش نیمه فرمینگ، تنها از یک دستگاه برای کلیه مراحل تولید ظروف، استفاده می شود. در این روش از ماده اولیه پلی استایرن استفاده شده و ظروفی سفید و شکننده تولید خواهد شد. اما در روش ترموفرمینگ، از سیستم ترموفرمینگ استفاده می شود. در این روش یک دستگاه، ماده اولیه گرانول پتروشیمی را تبدیل به ورق کرده و دستگاه دیگر، ورق های ایجاد شده توسط دستگاه اول را تبدیل به ظرف های یکبار مصرف می کند.
در متد ترموفرمینگ می توان از ماده اولیه پلی استایرن، پلی پروپلین و… جهت تولید ظروف یکبار مصرف استفاده نمود. ظروف ایجاد شده با پلی پروپلین به صورت سفید، شیشه ای، نرم و نشکن اند، از مزیت های مهم این ظروف، تامین سلامتی و محافظت از مصرف کنندگان در برابر سرطان می باشد. لذا علت تفاوت قیمت ظروف یکبار مصرف می تواند نحوه تولید آن ها نیز باشد.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا از عوامل مهم و موثر بر قیمت ظروف یکبار مصرف می توان به قیمت و نوع ماده اولیه استفاده شده در تولید ظروف یکبار مصرف و همچنین نحوه تولید آن ها اشاره نمود. برای اطلاع از آخرین قیمت خرید عمده ظروف یکبار مصرف به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.