بهترین ورزش برای دختر بچه ها (راهنمای ورزش کودکان)

بهترین ورزش برای دختربچه ها کدام است؟

اگر با کودک خود در مورد ورزش کردن صحبت کنید، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد باشگاه و ورزش های سنگین است. در واقع کودکان ورزش کردن را در بدنسازی و رشته های ورزشی می دانند اما به این مسئله که شاید همان تفریح روزانه آن ها نوعی ورزش باشد فکر نمی کنند! ورزش کردن در کودکان کاملاً با بزرگسال ها تفاوت دارد؛ بزرگسال ها می دانند که باید برای ورزش کردن وقت بگذارند تا نتیجه بگیرند اما کودکان معمولاً صبر کمتری دارند. بنابراین می خواهند به جای ورزش کردن، به بازی بپردازند که همان تفریح، نوعی ورزش کردن است. در این مقاله می خواهیم به بررسی اهمیت ورزش و بهترین ورزش برای دختر بچه ها بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مزایای ورزش کردن برای دختربچه ها

همه ما به خوبی می دانیم که ورزش کردن مزایای زیادی دارد و می تواند به سلامت جسمی و روحی افراد کمک کند. اما کودکان بر خلاف بزرگسالان، در سنین رشد هستند و ورزش کردن نه تنها سلامت آن ها را در آینده تضمین می کند، بلکه به رشد بیشتر آن ها کمک می کند. چند مورد از مهم ترین مزایای ورزش کردن کودکان عبارتند از:

  • کمک به قوی تر شدن استخوان و ماهیچه کودکان
  • کمک به داشتن بدنی با استقامت بیشتر
  • کاهش خطر ابتدا به افزایش وزن
  • کاهش خطر ابتدا به دیابت نوع دو
  • کنترل فشار خون
  • کنترل سطح کلسترول موجود در خون
  • ایجاد ظاهر بدنی و فیزیکی بهتر در کودکان

بنابراین ورزش کردن در کودکان تاثیر بسیار زیادی در وضعیت جسمی آن ها دارد. در حالت کلی می توان مزایای ورزش کردن کودکان را در استقامت، قدرت و انعطاف پذیری بدن آن ها دانست. کودکان شور و شوق زیادی برای ورزش کردن دارند اما والدین هم باید با تشویق آن ها به ورزش، بتوانند فرزندن خود را نحوی تربیت کنند که ورزش در زندگی آن ها اهمیت داشته باشد. معمولا زمانی که از ورزش کردن با کودکان صحبت می شود احتمالا یاد وسیله های سنگین ورزشی مانند هالتر یا میز بدنسازی می افتند. زیرا این تصویر چیزی است که از ورزش کردن در ذهن کودکان مانده است. معمولا بعد از ورود به مدرسه و مهدکودک این تصویر جای خود را به ورزش هایی شبیه بازی می دهد که در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از آن ها بپردازیم.

دختربچه ها چه مقدار باید ورزش کنند؟

هیچ پدر و مادری دوست ندارد که فرزندش به مشکلات بدنی نظیر ضعف فیزیکی دچار شود! به عبارت ساده تر، لاغر یا چاق بودن بیش از حد فرزندان می تواند برای آن ها مشکل ساز باشد و هیچ پدر و مادری دوست ندارد چنین چیزی را ببیند. بنابراین والدین باید مراقب باشند که فرزند آن ها در طی روز به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشد. معمولاً کودکان روزانه بیش از چند ساعت فعالیت دارند اما اگر فرزند شما کم فعالیت است، باید مطمئن باشید که حداقل زمان لازم را ورزش کرده است. این زمان برای کودکان و نوجوانان حدود 60 دقیقه با فعالیت های معمولی (با شدت مناسب) است.

حتی نوزادان هم نباید بدون تحرک باشند! به همین دلیل است که نوزاد دائماً در حال فعالیت است و پس از مدتی شروع به چهار دست و پا زدن و در نهایت، راه رفتن می کند. شما نباید جلوی این فعالیت ها را بگیرید. همچنین برای فرزندان مدرسه ای نباید اجازه دهید که فرزند شما بیش از 2 ساعت بدون حرکت و فعالیت باشد! در سنین بالاتر این مدت زمان به 1 ساعت کاهش پیدا می کند.

کدام ورزش ها برای دختربچه ها مناسب است؟

تا اینجا متوجه شدید که ورزش کردن برای کودکان اهمیت زیادی دارد اما بهترین ورزش برای دختر بچه ها کدام است؟ در این بخش به بررسی 5 مورد از ورزش هایی که جزء بهترین ورزش برای دختر بچه ها محسوب می شود، می پردازیم:

1.      دو

اگر به رفتار کودکان دقت کنید، متوجه می شود که بسیاری از آن ها در حال دوییدن هستند! در واقع کودکان هنگامی که راه رفتن و دوییدن را یاد می گیرند، همیشه در حال دو هستند. دو بهترین ورزش برای دختر بچه ها است که می تواند به رشد آن ها کمک زیادی کند. با افزایش سن کودکان، اکثر آن ها کمتر می دوند و بهتر است والدین آن ها را تشویق کنند. مثلاً می توانید در یک تیم گروهی دو آن ها را شرکت دهید تا با مشکلاتی نظیر اضافه وزن روبرو نشوند. یکی از بهترین انگیزه ها برای انجام این نوع ورزش در کودکان خرید انواع لباس ورزشی است. شما می توانید تجهیزات لازم ورزش برای کودکان را از سایت های معتبر نظیر ورزش کالا خریداری کنید. البته برای خرید و بررسی قیمت رکابی ورزشی، انواع وسایل ورزشی، وسایل ایروبیک و موارد دیگر نیز ورزش کالا یک انتخاب عالی است.

2.      پیاده روی با سرعت زیاد

با وجود آن بسیاری از افراد، پیاده روی را به عنوان ورزش به حساب نمی آورند، اما پیاده روی تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی افراد دارد! تا جایی که متخصصان حوزه ورزش می گویند پیاده روی اگر به درستی و منظم انجام شود، تاثیر آن روی سلامتی به اندازه ورزش های دیگر است. برای کودکانی که به ورزش علاقه ندارند، پیاده روی می تواند یک گزینه مناسب باشد. همچنین پیاده روی با سرعت زیاد اگر با امنیت و احتیاط کامل برای کودکان انجام شود، می تواند تاثیر بیشتری روی کودک داشته باشد و جزء بهترین ورزش برای دختر بچه ها به حساب می آید.

3.      ورزش های توپی

کودکان به توپ علاقه زیادی دارد و ورزش های توپی را می توان جزء بهترین ورزش برای دختر بچه ها به حساب آورد. البته پسران خودشان علاقه زیادی به توپ دارند و معمولاً بهترین سرگرمی و ورزش برای آن ها به حساب می آید. ورزش های توپی می تواند روی کشش عضلات، تحریک استخوان ها برای رشد، افزایش مهارت های بینایی و حفظ تعادل تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

4.      دوچرخه سواری

یکی دیگر از علایق کودکان پسر و دختر دوچه سواری است! همه ما از سنین کودکی دوچرخه سواری را شروع کردیم و شاید بسیاری از ما ابتدا با سه چرخه سواری شروع کرده و سپس به سراغ دوچرخه سواری رفته باشیم. تفاوتی ندارد که کودک شما چند سالش است! دوچرخه یا سه چرخه مناسب او را تهیه کنید و او را به انجام این ورزش تشویق کنید. دوچرخه سواری روی دیر بسته شدن صفحه های استخوانی، رشد عضلات، افزایش قد، تمرکز، حفظ تعادل، بهبود سیستم تنفسی و… تاثیر زیادی دارد.

5.      اسکیت سواری

اسکیت سواری را می توان نوعی راه رفتن دانست که البته نیاز به مهارت دارد! اسکیت سواری نه تنها یک ورزش عالی است، بلکه به افزایش یادگیری و مهارت های کودکان کمک زیادی می کند و به همین دلیل بهترین ورزش برای دختر بچه ها است. بهترین زمان برای یادگیری این ورزش 5 سالگی است! در این ورزش کودکان حفظ تعادل و هماهنگی بین عضلات ویژه نظیر پا و چشم را یاد می گیرند.

در نهایت، اگر قصد خرید وسایل ورزشی کودکان را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی ورزش کالا خرید خود را انجام دهید. همچنین اگر در مورد این مقاله سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.