8 نکته برای تولید محتوای ویدیویی فوق العاده در سایت و شبکه های اجتماعی (ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب)

در این مقاله راهکار هایی برای تولید محتوای ویدیویی جذاب برایتان می گوییم. فرق نمیکند به عنوان یک برند یا یک کسب و کار میخواهید ویدیو بسازید و یا به عنوان یک فریلنسر و بلاگر میخواهید اقدام به تولید ویدئو کنید؛ در هر صورت لازم است یک سری موارد را رعایت کنید، تا مخاطب ویدیوی شما را دنبال کند و محتوای شما جذاب و گیرا بنظر برسد. دنیای اینترنت مرز ندارد و شما به راحتی می توانید با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و حتی آنها را مشتری خود کنید. به همین خاطر رمز پیدا کردن مخاطب از سراسر جهان را هم به شما میگوییم. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

1.موضوع مناسب برای ویدیو هایتان انتخاب کنید

باوجود ایده های مختلف برای تولید محتوا باید بدانیم چه محتوای ویدیویی تولید کنیم تا مورد پسند مخاطب واقع شود؛ آن را ببیند، با محتوا ارتباط برقرار کند و آن را دوست داشته باشد و در نهایت ما را دنبال کند. از طرف خودمان هم باید مطمئن شویم که موضوعی را انتخاب می کنیم که به آن تسلط کافی و اشتیاق لازم برای ادامه دادن آن محتوا را داریم.

2.مخاطب را اولویت قرار دهید

زمانی که شما به نیاز مخاطب پاسخ بدهید، آن ها هم بیشتر به شما توجه می کنند و بیشتر تمایل دارند شما را دنبال کنند. پس اگر میخواهید مخاطبان و دنبال کننده هایتان را افزایش دهید، دقت کنید که آنها بیشتر چه چیزی را می پسندند که به موضوع شما هم مرتبط باشد.

 

3.چه پلتفرمی را برای انتشار ویدیو انتخاب کنیم؟ (بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب)

اگرچه ده ها پلتفرم ویدئویی و روش های گوناگون برای برقراری ارتباط ویدیویی با مخاطبین وجود دارد و انتخاب پلتفرم از میان آن ها مهم است، اما خودتان را خیلی درگیر این ماجرا نکنید. شما می توانید حتی پلتفرم اختصاصی خود را از طریق ساخت سایت و یا وبلاگ داشته باشید. اما در این مسیر، استفاده از شبکه های اجتماعی به شدت توصیه می شود. اگر ویدیو هایی که می سازید بلند است، حتما یوتیوب را هم به عنوان شبکه اصلی انتخاب کنید. اگر به غیر از ویدیو، عکس و متن هم تولید می کنید، اینستاگرام بهترین گزینه است. اما در نهایت سعی کنید سایت خود را مرجع اصلی قرار دهید و از دیگر ابزارها و شبکه ها به منظور ایجاد کانال به مرجع اصلی استفاده کنید.

4.یک ایده راحت و کاربردی برای تولید محتوای ویدیویی اینستاگرام 

اگر فعلا هدف نهایی از تولید محتوای خود را مشخص نکردید و صرفا کسب درآمد را مدنظر دارید؛ یک ایده خوب و کم دردسر برایتان سراغ داریم. شما می توانید از طریق یوتیوب و یا سایر شبکه های اجتماعی، کانال های جذاب و پربازدید خارجی را انتخاب نمایید. و با ترجمه و ایجاد زیرنویس برای ویدیوها، آن ها را باز نشر نمایید. و میتوانید به کانال اصلی هم به عنوان منبع اشاره کنید. از این طریق می توانید به راحتی مخاطبان فارسی زبان را به کانال خود جذب کنید و آنها را سرگرم کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این ویدیو ها را از طریق ترجمه خودکار و یا ترجمه تخصصی سایت ویدابیا به سادگی ترجمه کنید و برایشان زیرنویس فارسی تولید کنید. و یا حتی می توانید ویدیو ها را دوبله و صداگذاری کنید.

 

5.ویدیوهای خود را کوتاه و جذاب نگه دارید

سعی کنید ویدئوهای خود را کوتاه ، مختصر و مفید منتشر کنید تا در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات ممکن را ارائه کرده باشید. برای ویدیوهای زنده 10 الی 15 دقیقه کافیست. به گفته افراد موفق در این زمینه، از زمان در دسترس فقط برای انتقال اطلاعاتی که لازم به گفتن است استفاده کنید و از صحبت راجع به مسائل فرعی و بی اهمیت خودداری کنید.

نتایج ثبت شده از عملکرد کاربران در بازدید ویدئوهای کوتاه، معمولی و بلند در عرصه بازاریابی ویدیویی و دیجیتالی را در عکس زیر میتوانید مشاهده کنید. همانطور که پیداست، ویدئوهای کوتاه تر به مراتب بیشتر از ویدئوهای بلند مشاهده شده اند.

6.برای ویدیو های خود زیرنویس فارسی قرار دهید (نرم افزار تولید زیرنویس ویدابیا)

85 درصد از ویدیوهای فیسبوک در حالت بی‌صدا (mute) دیده می‌شوند. از سوی دیگر، اسنپ‌چت (Snapchat) می‌گوید که دو سوم از ویدیوهایش در حالت باصدا اجرا می‌شوند.

بسیاری از مردم به دلایل مختلف، ویدیو را روی گوشی یا کامپیوتر خود در حالت بی‌صدا پخش می کنند. مثلا چون در مکان عمومی هستند و قادر به اجرای ویدیو در حالت باصدا نیستند. و شاید هم‌زمان به آهنگ مورد علاقه‌ی خود گوش می‌دهند و نمی‌خواهند آن را روی مکث قرار دهند.

در عین حال، مخاطبان شما ممکن است با توانایی های جسمی متفاوت باشند. با قرار دادن زیرنویس فارسی جمعیتی از ناشنوایان را به مخاطبین خود اضافه می کنید.

برای تولید و ترجمه زیرنویس فارسی و انگلیسی روی ویدیو های خود می توانید از نرم افزار آنلاین ویدابیا کمک بگیرید. این سایت با کمک هوش مصنوعی می تواند به صورت خودکار برای ویدیو ها زیرنویس تولید کند و حتی زیرنویس فیلم را از زبانی به زبان دیگر ترجمه نماید. برای مثال زیرنویس انگلیسی را به فارسی و یا بالعکس تبدیل کند.

 

7.از منابع معتبر خارجی استفاده کنید (تولید محتوا با ترجمه ویدیو انگلیسی به فارسی)

برای ویدیو های خود نیاز پیدا می کنید که از منابع خارجی کمک بگیرید. تماشای ویدیو های یوتیوب و یا وب سایت های تخصصی کمک بسیاری برای تولید محتوای ویدیویی شما می کند. حتما رقیبان خود را در کشور های دیگر شناسایی کنید و کار های آن ها را دنبال کنید. اگر به زبان انگلیسی و یا زبان ویدیو های مدنظرتان تسلط کافی ندارید، می توانید ویدیو ها را در مدت زمان کوتاهی و با کمترین هزینه به صورت آنلاین ترجمه کنید. مترجم خودکار ویدابیا برای این کار بهترین گزینه است.

8.محتوا و یا برندتان را بین المللی کنید (ترجمه و دوبله ویدیو از فارسی به انگلیسی)

 ویدیو های خود را به ترجمه کنید تا برای مخاطب خارجی قابل فهم باشد

در سال 2021 ، مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری محتوای ویدئویی را تماشا می کنند. اگر شما تولید کننده محتوا ، استراتژیست محتوا یا وبلاگ نویس و بلاگر هستید و یا قصد دارید باشید، مطمئناً به شناخته شدن در سراسر جهان فکر کرده اید. نه فقط در شهر، استان یا کشور. این موضوع هم برای فریلنسرها و هم برای برند ها (شرکت ها) مهم است. اولین قدم برای شناساندن محتوای ویدیویی تان به جهانیان، ترجمه صحیح آن است. مترجمان ویدابیا روزانه بهترین و دقیق ترین ترجمه ها را برای ویدیو ها تولید می کنند. شما هم می توانید از این وبسایت برای ترجمه زیرنویس ویدیو های خود کمک بگیرید. از مزایای ترجمه ویدابیا سرعت، دقت و تولید زیرنویس کاملا هماهنگ با ویدیو است. که در نهایت می توانید زیرنویس تولید شده را به صورت چسبیده به ویدیو و یا فایل جداگانه srt دریافت نمایید.

برای تاثیر گذاری و جهانی شدن هرچه بیشتر یک محتوا شما میتوانید از دوبله ویدیو استفاده کنید. با دوبله کردن یک محتوا به زبان انگلیسی محتوای شما برای بیش از 2 میلیارد فرد در سرتاسر جهان که به زبان انگلیسی مسلط هستند قابل فهم شده و بجای حدود 200 میلیون فارسی زبان بیش از 10 برابر احتمال دیده شدن شما بیشتر میشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.